کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی پارکینگ (100% تضمینی)-حل مشکل ماندن رد لاستیک روی سنگ‌ها

در این مقاله می‌خوانید

وقتی تا اینجا اومدی و داری این مقاله رو می‌خونی، حتما سنگ‌های که توی پارکینگ داری رد لاستیک روشون می‌مونه و این مشکل برای همه ما آزار دهنده و سخته، از اون بدتر وقتی برامون پیش میاد که هرچی سعی می‌کنیم تمیزش کنیم، بدتر از قبل می‌شه و همه جوره اذیت کننده‌است.

تماس باما: ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷

واتساپ: کلیک کنید

آدرس: نسیم‌شهرـ مجتمع سیتی سنتر-طیقه سه.

کفسابی پارکینگ سراسر تهران

البته که هیچ مشکلی نیست که راه حلی نداشته باشه، اما همین که باهاش روبرو شدیم، یعنی قراره کلی سرش دردسر‌ بکشیم، اما نه اینطوری نیست!

بله درست خوندی اصلا از این خبرا نیست که بخوای مثل قبل با ردلاستیک و سیاهی سنگ دست و پنجه نرم کنی، اگه تا آخر این مطلب با من باشی بهت می‌گم که چجوری با یه هزینه کلی و جزئی سنگ‌هاتو مثل روز اولش نو کنی و از شر سیاهی و لکه‌های روی اون خلاص بشی.

کفسابی پارکینگ

ساب زنی پارکینگ

براق کردن پارکینگ

کفسابی پارکینگ

پارکینگ یکی از بخش‌های مهم ساختمان هاست و در بیشتر خانه‌ها علاوه بر رفت و آمد ماشین به عنوان لابی ورودی هم انتخاب می‌شه پس اهمیت زیادی باید برای اون قسمت از خونه و ساختمون قائل بشیم و بهش برسیم.

البته که سیاهی گرفتن اون و موندن جای سیاهی لاستیک روی سنگ به خاطر چند تا اتفاق که بیشترش هم از سحل انگاری خودمون میاد صورت می‌گیره و ربطی به سنگ‌ها نداره‌.

از جمله مواردی که می‌تونه به سنگ‌ها آسیب بزنه و باعث موندن رد لاستیک روی سنگ بشه، مواد شوینده و روغن ماشین و موتوره، یعنی دوتا از مهم ترین هاش و مابقی هم زیاد مهم نیستن و آسیب خاصی نمی‌تونن به سنگ بزنن.

پس مهمه که بدونیم باید سنگ وبا چی نظافت کنیم و چجوری ازش مراقبت کنیم. البته که این موضوع چیزی نیست که ما بخوایم چند روز بهش بپردازیم و بعدش دیگه پشت گوش بندازیم، چون در تمام روزهای سال باید حواسمون به سنگ‌های پارکینگ باشه و ازش مراقبت کنیم.

کفسابی پارکینگ با مواد رزین و ترمیم بندها

مواد شوینده در تخریب سنگ: مواد شوینده انواع مختلفی داره، شایع ترین اون که همه ما ازش استفاده می‌کنیم جوهرنمک و من هستش، معمولا نظافت‌چی (با احترام به قشر زحمت کش این حوزه) برای اینکه جرم‌ها و کثیفی‌های سخت و از بین ببرن مجبور به استفاده از این مواد هستند.

شاید در نگاه اول این شوینده بتونه کل سیاهی و کثیفی و از جون سنگ در بیاره اما اتفاق بدتر وقتی می‌افته که متوجه از بین رفتن جلای سنگ بشید، اگه بخوام یه مثال خوب براش بزنم تا بهتر متوجه این قضیه بشیم.

جلای سنگ و مثل یه مخاط در نظر بگیرید، مثل یه لباس برای جلوگیری از سرما تو بدن خودمون، جلای روی سنگ‌ها هم دقیقا همینه وجودش برای محافظت از سنگ و زیبای بخشیدن به لعاب رویی اونه، دقیقا مثل لباسی که خودمون می‌پوشیم.

پس اگه اون روی سنگ نباشه هم آسیب پذیر می‌شه هم دیگه براقیتی نداره که بعداً باعث میشه سیاهی توی خورد سنگ جذب بشه و رد لاستیک روی سنگ بمونه.

روغن ماشین و موتور در تخریب سنگ: دومین موادی که می‌تونه به جلای سنگ آسیب بزنه روغن ماشین و موتوره، شاید بیشتر ما بهش توجهی نکنیم، حتما وقتی وارد پارکینگ خودتون یا آشنایان می‌شید متوجه یک‌سری سنگ‌های که روغن اونارو سیاه کرده می‌شید.

اما خب هیچ کدوم از ما نمی‌دونیم که اون روغن خودش به تنهایی چه آسیب‌های که می‌تونه به سنگ بزنه، روغن به آرومی توی جون سنگ نفوظ می‌کنه و به سختی از توی خوردش در میاد پس باید حواسمون جمع باشه که به محض این که متوجه ریزش روغن وسیله نقلیه خودمون یا همسایه‌هامون شدیم سریع با یه کارتن یا پلاستیک گذاشتن زیر وسیله‌مون از ریختن روغن روی سنگ جلوگیری کنیم.

نکته: توجه داشته باشید که سنگ با هر نوع اسید و شوینده‌ای که تخریب شده باشه با کفسابی پارکینگ مثل روز اول براق و صیقلی‌ می‌شه، اما اگه جنس سنگ موزاییک یا آهکی باشه و یا گرانیت باشه، و روی اون روغن ریخته باشه از بین رفتن کامل سیاهی روغن از روی سنگ کاملا پنجاه پنجاه پس باید روغن و مهم بشمارید و حواستون تو این موضوع جمع باشه.

البته یه نکته دیگه هم هست که، روغن معمولا یک یا دو متر از سنگ و خراب می‌کنه چرا که فقط زیر ماشین و موتور می‌ریزه اما اسید و شوینده‌ها چون تا ماه ها می‌تونن جریان داشته باشن، با رفت و آمد ماشین روی سنگ‌ها اونارو تو قسمت‌های مختلف پخش می‌کنن، یا کسی که سطح و تمیز می‌کنه معمولا تمام اونو به مواد می‌شوره تا یک دست و یک رنگ دربیاد.

بخاطر همین کفسابی پارکینگ که اسید سوخته شده از روغن سخت‌تر هستش، البته قیمت کفسابی اینا باهم متفاوت نیست و هردوشون با یه قیمت مشخص سنگسابی می‌شن.

اتمام کفسابی پارکینگ براق کردن سنگ مشکی

دلایل سیاه شدن سنگ‌ پارکینگ

سیاه شدن سنگ پارکینگ‌ها می‌تواند به چند عامل بستگی داشته باشد.

•عدم اجرای ساب کامل در کارخانه‌ها قبل از فرش شدن

زمانیکه شما سنگ‌ها را از کارخانه تهیه می‌کنید، سنگ‌ها با سه درجه بندی 1.2.3 به فروش می‌رسند، اگر سنگ شما جزو کاشی‌های درجه پایین باشد و سورت کاملی نداشته باشد، به مرور زمان و با رفت و آمد انسان و ماشین‌‌ها سیاهی در بافت و منافظ باز سنگ نفوظ می‌کند، به مرور زمان کفپوش شروع به سیاه شدن می‌کند.

•کشیدن اشیاء روی سنگ‌ها و درنتیجه خط و خش افتادن روی آن

اگر اشیاء‌ یا وسیله‌های سنگین را روی سنگ‌ها بکشید، در نتیجه این کار ممکن است خط و خش های روی سنگ بیفتد، این خط و خش‌ها بخاطر از بین بردن یک یا دولایه از بافت سنگ کمی پایین خواهند رفت، و سنگ را شکاف خواهد داد، با رفت و آمد سیاهی‌ها داخل این بافت‌ها نفوظ می‌کند ودرنتیجه باعث سیاه شدن سنگ پارکینگ خواهد شد.

•ریختن مواد شوینده روی سنگ‌ها و ازبین رفتن بافت آن‌ها

بسیاری از افراد برای نظافت سنگ خود از مواد شوینده استفاده می‌کنند، این مواد شاید در وهله اول کفپوش را بسیار تمیز و سفیدکند، اما در طولانی مدت بخاطر از بین بردن لایه براق سنگ و زبر کردن آن باعث آسیب به بافت کاشی خواهد شدِ، و آسیبی که به سنگ‌ها میزند باعث جذب سیاهی داخل سنگ و کدر شدن سنگ پارکینگ خواهد شد.

•ریختن(روغن ماشین، موتور) قطره‌های کثیفی آشغال‌های بیرون بر

شاید بخواهید از کنار روغن‌ها راحت بگذرید، اما یکی از بی رحم ترین ماده‌ها برای سنگ روغن ماشین‌ها است، روغن بخاطر مایع بودن و نفوظ راحت تر، خیلی سریع به خورد سنگ خواهد رفت و پاک کردن آن از سطح کاشی‌ها کار آسانی نخواهد بود، اکثر ما هنگامی که آشغال‌ها را برای بیرون گذاشتن می‌بریم، توجهی به سوراخ بودن آن و بیرون ریختن آب آشغال‌ها نداریم، همین قطره‌های آشغال می‌تواند لعاب سنگ را بسوزاند و همانند اسید عمل کند، که باعث سیاه شدن سنگ پارکینگ و رویه سنگ می‌شود، موضوعاتی که بالا مطرح شد از جمله دلایلی است که می‌تواند سنگ را سیاه کند.

برگشتن سیاهی سنگ بعد از کفسابی پارکینگ

همه ما وقتی یه کاری و انجام می‌دیم انتظار داریم که مشکلی که از قبل داشتیم برطرف بشه و بعد چند ماه دوباره می‌خوایم با اون مشکل دست و پنجه نرم کنیم، علاوه بر مشکلاتی که پیش میاد مسلما دوست نداریم هزینه دوباره برای کاری که یه بار بابتش هزینه کردیم بپردازیم.

مطمعنم بند به بند پارگراف بالا رو درک کردید و متوجه منظور من شدید، چون اگه تجربه کفسابی پارکینگ ناموفق و دارید حتما باید راجب کفسابی ارزان مطالعه کنید، و بدونید که دلیل سیاه شدن دوباره سنگ بعد کفسابی پارکینگ چی‌ می‌تونه باشه!

خب ساده‌است، البته برای یک متخصص کفسابی ساده است شمایی که داریی این مقاله رو می‌خونی توی کار خودت خبر‌ه‌ای حقم داریی که راجب این موضوع و موضاعات دیگه اطلاعات کافی و نداشته باشی، اما کفسابی نیل اینجا بیکار ننشسته و روز به روز با شما برای پیشرفت و بالابردن اطلاعتمون راجب کف سابی به ما کمک می‌کنه.

برگردیم سر اصل مطلب برگشتن سیاهی روی سنگ، یا موندن رد لاستیک روی سنگ بعد گذشت چند ماه از کفسابی، اول باید این قضیه رو با هاتون در میون بزارم که شستشوی سنگ با کفسابی فرق می‌کنه، چون کفشویی یکی از خدمات کفسابی هستش و سنگسابی یه خدمت دیگه از کفسابی و هر دو اینا یه کار جداگانه رو انجام می‌دن که می‌تونید هر دوی اونارو مطالعه کنید.

وقتی صحبت از کفسابی میشه و هدف شما از انجام کفسابی پارکینگ نمونده رد لاستیک روی سنگ‌ها هستش بحث لایه‌برداری، ترمیم و پرداخت وسط میاد یعنی سه بخش اصلی ساب زدن پارکینگ که توی ۸الی۱۲ مرحله ساب باید روی سنگ‌های پارکینگ اجرا بشه.

دلیل ماندن رد لاستیک روی سنگ پارکینگ چیست؟

قبل از اینکه راجب مراحل کار کفسابی پارکینگ بخوایم توضیح بدیم اول باید بدونیم که چرا رد لاستیک روی سنگ می‌مونه؟

خب بالا یه توضیحی دادیم، وقتی لعابی روی سنگ نباشه مطمعنأ سنگ هر سیاهی و جذب می‌کنه پس هدف ما از کفسابی پارکینگ اینه که دوباره سنگ و تراش بدیم و یه لایه جدید از اونو پرداخت کنیم یا لعاب دوباره به اون ببخشیم.

وقتی کفشویی برای سنگی که سیاه شده اجرا ‌میشه سیاهی و کثیفی‌‌ها کامل از تو خورد سنگ در میاد و سطح کاملا تمیز می‌شه اما هیچ براقیتی به سنگ اضافه نمی‌شه پس از اینکه یه مدت دوباره روی سنگ رفت و آمد می‌کنید دوباره کم کم سیاهی‌ها توی خورد سنگ انباشته می‌شه و وقتی پاک نمی‌شه رد لاستیک روی اون می‌مونه.

کفسابی پارکینگ شیشه‌ای کردن سنگ

کفسابی درست پارکینگ چیست

کفسابی درست و کامل پارکینگ توی 8-12 مرحله اجرا میشه دلیل متغییر بودن تعداد اونو نوع سنگ کفپوش تایین می‌کنه، البته که برای گرانیت باید 22 مرحله ساب اجرا بشه که توی بحث ما فعلا جایی نداره چون مواد شوینده به گرانیت نمی‌تونه آسیب بزنه و دلیل درخواست کفسابی برای گرانیت تنها برای زیبای و از بین بردن ناخنک اون هستش.

در شروع کار کفسابی پارکینک ابتدا سنگ باید کامل تراش بخوره، فرقی نمی‌کنه ساب خورده باشه یا نه، باید یک لایه کامل تراش داده بشه تا سیاهی و سوختگی با یک میل از سنگ برداشته بشه، تو مرحله دوم این لایه‌برداری باید تا سه ساب ادامه پیدا کنه تا جایی که هیچ ردی از اسید و روغن توی سنگ نمونه.
بعد اون نوبت ترمیم سنگ و گرفتن درزهاست که اونم به باتوجه به جنس و رنگ سنگ تایین و اجرا می‌شه.

فرقی نمیکنه متراژ پارکینگ چقدر باشه باید کفسابی اون توی دو روز انجام بشه، چپمغ وقتی سنگ خیس میشه تا چند ساعت نمیشه متوجه این شد که ردی از سوختگی روی اون باقی مونده یانه. البته توی این مدت که کفسابی پارکینگ انجام نمیشه نباید هیچ وسیله نقلیه‌ای روی سنگ تردد کنه.

بعد از 24 ساعت دوباره مراحل سوم از سرگرفته می‌شه که شامل پرداخت و براق کردن هستش.از بین بردن سیاهی در دیوار پارکینگ

بهترین راه برای جلوگیری از ماندن رد لاستیک روی سنگ چیست؟

کمی با دقت بیشتری به ماجرا نگاه کنید، اوایل که سنگ سالم بود، مگر رد لاستیک روی سنگ می‌ماند، به هر حال اگر هم می‌ماند بایک نظافت آب و طی تمیز‌ می‌شد.
پس مشکل دقیقا همان جایی است که در ذهنتان است، ربطی به سنگ یا سیاهی در لاستیک ماشین ندارد. مشکل از نظافت سنگ است.

برای اینکه از ماندن رد لاستیک روی سنگ جلوگیری کنیم. در مدت زمان‌های کوتاه آن را نظافت کنید. هر چند روز یک بار حتما ماشین‌ها را چک کنید تا مطمعن شوید که روغن ریزی نداشته باشد.

با نصب کاغذهای از همسایه‌ها درخواست کنید تا سرخود سنگ‌ را با مواد شوینده نظافت نکنند. مهم‌ترین اصل در نگه‌داری از سنگ پارکینگ نظافت مداوم است.

اگر در ساختمان سرایدار دارید، سعی کنید بصورت روزانه آن را تمیز کنید، در زمان مواجه شدن با سیاهی در پارکینگ حتما با یک کفساب مشورت کنید و از ریختن هر گونه مواد شوینده روی آن جلوگیری کنید.

تشخیص کفسابی درست پارکینگ و ضمانت نماندن رد لاستیک روی سنگ

اگر بار دوم شماست که دارید کفسابی پارکینگ و انجام می‌دید به زبون عامیانه حتما چشمتون ترسیده و نمی‌تونید اعتماد کنید، البته که حق دارید، برای اینکه خیالتون از بابت کاری که انجام شده راحت بشه، یه آزمون راحت و می‌تونید انجام بدید.

اگه کفسابی پارکینگ و مراحل اون به درستی انجام شده باشه فرقی نمی‌کنه بلافاصله بعد از اتمام کار یا یک سال از اون اگه لاستیک روی سنگ خیس رفت و آمد کنه ردش نباید روی سنگ بمونه.

کافیه سنگ‌ها رو خیس کنید و ماشینتونو روشن کنید یه دور توی پارکینگ بزنید، بعد آب و بگیرید روی سنگ‌ها سیاهی لاستیک باید کامل از بین بره اگه سیاهی سخت پاک شد و یا اصلا پاک نشد کار درست انجام نشده و باید دوباره از صفر اجرا بشه یا سابی که کم شده اجرا بشه.

در واقع اگر بخواهیم بهتر راجب این موضوع توضیح بدیم، تو حالت عادی کثیفی لاستیک و سیاهی اون روی سنگ میچسبه دلیلش هم بخاطر طبیعی بودن جنس سنگ هست یا خیس بودنش.

از بین بردن جای رد لاستیک از روی سنگ

مهم‌ترین دغدغه ما اینه که وقتی سیاهی یا رد لاستیک روی سنگ می‌مونه به راحتی بتونیم اونو پاکش کنیم.

از این رو اگه سنگ یه کم زبر باشه، اگر مقدار ساب و صد در نظر بگیریم سورت سنگ ۸۰ درصد باشه باز هم سیاهی روی سنگ می‌مونه و پاک نمیشه. اگر هم پاک شه به سختی این اتفاق می‌افته.

حالا شما اومدین کفسابی کردید و می‌خواید مطمعن باشید که دیگه بعد از این خدمات قرار نیست پارکینگ سیاه بشه و رد سیاهی روی اون بمونه و پاک نشه.

بالا یه روش که می‌تونید از این موضوع مطمعن بشید و خدمتتون گفتیم.

اما روش‌هایی دیگه‌ هم وجود داره که بتونید تشخیص بدید که آیا سنگ بصورت کامل کفسابی شده یا.

چون معمولا وقتی ساب کامل روی سنگ‌ها اجرا می‌شه همراه اون مواد بتونه یا رزین هم روی کفپوش اجرا میشه که برای بندکشی و ترمیم بندها و شکستگی‌ها هست.
اگر روی این مواد که روی سنگ کشیده میشه به خوبی صیقل نشه بازهم رد لاستیک روی سنگ میمونه و پاک نمیشه.

رزین و بتونه بخاطر جنس خمیری که دارند زمانی که در کفپوش اجرا میشن باید تا آخرین مرحله کفسابی بشن تا صیقل بخورن، ممکنه بخاطر عدم تجربه کافی یا انجام پروژه با قیمت پایین‌تر این کار با کم ‌و کاستی انجام بشه که می‌تونه باعث ماندن رد لاستیک روی سنگ بعد از کفسابی پارکینگ بشه.

برای اینکه بتونیم تشخیص بدیم که آیا ساب روی بندها و قسمت‌های ترمیم شده به خوبی اجرا شده یا نه یه راه حل ساده وجود داره.

لاستیک ماشین بخاطر پهنایی که داره ممکنه کامل این قسمت‌ها رو پوشش نده و نتونید متوجه این قضیه بشید.

اگر دوچرخه یا موتور دارید کافیه یکم آب روی قسمت مورد نظر بریزید و از لاستیک این وسیله‌ها کمک بگیرید.

بعد اینکه روی این قسمت تردد کردید طبیعیه که رد سیاهی لاستیک روی اون بمونه، اما بعدش باید با یک طی نخی از روی اون تمیز بشه.

اگه این اتفاق سخت انجام شد یا اصلا انجام نشد، باید از دوباره ساب اجرا بشه.
از دیگر راه‌های تشخیص کفسابی پارکینگ استفاده از ساب سنج هست، معمولا هر سنگی یک درجه از ساب کارخانه که منبع اون هست داره.

زمانی که کفسابی انجام میشه با استفاده از این وسیله می‌تونید به راحتی بایک امتحان ساده متوجه بشید که سنگ شما چند درجه براقیت و صیقل خورده.

اگر مقدار اون با سنگ کارخانه بیشتر بود که چه بهتر همچنین تا پنج درصد اگر کم‌تر هم بود طبیعی هستش، چرا که سنگ در کارخانه زیر سه تن بار ساب می‌خوره اما توی کفسابی پارکینگ دستگاه کف ساب تنها دویست کیلو هستش و این موضوع کاملا عادیه.

اما اگر مقدار این درصد بیشتر از ده بود کفسابی پارکینگ به خوبی اجرا نشده و باید تجدید نظر در انجام مجدد کار صورت بگیره.

پرداخت ایتالیایی سنگ پارکینگ

کفسابی پارکینگ سنگ‌های تازه فرش شده

فرقی نمی‌کنه که اسید سوختگی یا روغن ماشین روی سنگ ساب خورده باشه یا نخورده، تو درهر حالتی آزار دهنده و دلخراش و ظاهر زشتی به محیط میده، اما اگه سنگ‌ها تازه فرش شدن درست‌ترین کار اجرای کفسابی پارکینگ در ابتدای ساخت است، چرا که علاوه بر از بین بردن ناخنک‌ها و جلا بخشیدن به سنگ‌ها باعث فروش راحت‌تر واحد‌های مجتمع یا ساختمان می‌شود.

کفسابی پارکینگ برای هر نوع سنگ و موزاییک قابل انجام است و فرقی نمی‌کند در چه شرایطی باشد در هر حالت اجرای کفسابی ممکن است.

کفشویی پارکینگ

اگر سنگ هاتون نه اسید سوخته شدن و روغن ماشین روی اونا ریخته و تنها یسری کثیفی و جرم سخت روی اون ایجاد شده که می‌تونه بخاطر رسوب آب و چنین حوادثی باشه، می‌تونید از کفشویی کمک بگیرید، کفشویی همه جرم و رنگ و کثیفی و سیاهی هارو از روی سنگ برمی‌داره و سنگ‌ها رو مثل روز اول تمیز و براق می‌کنه.

قیمت کفسابی پارکینگ

قیمت ساب زدن سنگ‌های پارکینگ با توجه به متراژ و نوع سنگ اون ارزیابی و محاسبه می‌شه، کفپوش‌های که گرانیت کار شدن بیشتر قیمت و توی کفسابی دارن و موزاییک ارزون ترین اوناست، البته اگه سنگ هم باشه سنگ‌های آهکی یه قیمت و سنگ‌های استخوانی یه قیمت دیگه دارن، هرچی جنس سنگ نرم تر باشه قیمت ساب زدن اون پایین تره که به ترتیب از بالا تا پایین توی قیمت می‌تونیم بگیم: گرانیت، بتن، استخوانی، آهکی، موزاییک، سرامیک.

کفسابی پارکینگ بتن

در بیشتر مجتمع‌های که ساکنان زیادی دارد، و پارکینگ های طبقاتی هستند، از کفپوش‌های بتونی استفاده شده است، بتن‌ها در برابر گرما و سرما شکننده هستند و با کمی تغییر ناگهانی آب و هوا واکنش نشان داده و ترک می‌خورند، یا ممکن است زیرسازی آن درست اجرا نشده باشد و با رفت و آمد وسایل نقلیه بتن ترک خورده باشد، کفسابی پارکینگ بتن، با استفاده از لقمه‌های الماسی تمام این ترک‌هارو تراش می‌دهد و با استفاده از ترمیم کننده‌های قوی اونارو پر می‌کنه و طی ۶مرحله ساب علاوه بر ترمیم شکاف‌ها بتن و مثل روز اول تمیز و صیقل و آری از هرگونه ناخنک وپستی بلندی می‌کنه.

سنگسابی پارکینگ

سنگسابی پارکینگ برخلاف کفشویی تنها برای سنگ‌ها انجام می‌شه و فقط به لایه‌برداری و پرداخت کامل از روی سنگ ختم می‌شه، نمیشه کفسابی و سنگسابی و باهم یکی دونست چون هردوی اونا یه الگوی متفاوت و دنبال می‌کنن، کفسابی برای همه کفپوش‌های پارکینگ هستش و سنگسابی پارکینگ تنها برای سنگ و گرانیت و موزاییک اجرا می‌شه.

کفسابی دیوار پارکینگ

کفسابی پارکینگ عدم جذب سیاهی روی سنگ را تضمین می‌کند؟

سوال اکثر افراد که به دنبال خدمات کفسابی پارکینگ هستند، عدم ماندن سیاهی لاستیک و یا رفت و آمد روی سنگ‌های پارکینگ است.

چرا که دغدغه اصلی اکثر افراد از ساب زدن پارکینگ نماندن رد سیاهی ها روی سنگ است.
اگر بخواهیم یک جواب قطعی برای این سوال بدهیم، باید بگوییم که ماندن رد لاستیک یا سیاهی روی سنگ یک امر کاملا طبیعی است.
در واقع مهم این است که بعد از سیاه شدن سنگ، بایک نظافت کردن ساده تمیز شود.

اگر سنگ براقیت و جلای کافی داشته باشد، هرچقدر که سیاهی روی آن به وجود بیاید با یک نظافت ساده از بین خواهد رفت.
اما اگر کوچک‌ترین زبری روی سطح سنگ پارکینگ وجود داشته باشد، کم‌ترین سیاهی‌ها هم به سختی تمیز خواهد شد.
کفسابی خوب تضمین می‌کند که این نوع سیاهی ها به راحتی از سطح سنگ با یک آب و طی تمیز شود.

اما کفسابی پارکینگ با قیمت ارزان تنها یک راه حل موقت خواهد بود و بعد از یک مدت کوتاهی دوباره مشکل مثل سابق و بیشتر از آن نمایان خواهد شد.

مواد اجرایی برای بندکشی در سیاه شدن سنگ تاثیر دارد؟

قطعا بله، هرچقدر نوع مواد بندکشی سنگ مرغوب باشد، ساب پذیری بیشتری خواهد داشت.
با افزایش درجه ساب بندها رویه آن صیقل خواهد شد و جذب سیاهی روی آن سخت خواهد بود.

اما اگر جنس ضعیف برای بندکشی اجرا شود، هرچقدر هم روی آن ساب داده شود، سیقل نخواهد خورد، در نتیجه بخاطر زبر بودن سطح بندها سیاهی روی آن جذب خواهد شد.

کفسابی پارکینگ با ساب ایتالیایی

کفسابی دیوارهای پارکینگ

دیوار پارکینگ نیز همانند کف آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. کفسابی برای دیواره پارکینگ با کمی تغییر نسبت به کفپوش انجام می‌شود.

در کفسابی دیوار پارکینگ دیگر دستگاه کفسابی بزرگ کارایی ندارد و در آن از مینی فرز یا سنگ فرز استفاده می‌شود.
فرقی نمی‌کند که سنگ دیوار پارکینگ از چه نوعی باشد، برای پرداخت کردن آن می‌شود از کفسابی استفاده کرد.

قبل از ساب دیوار

قبل از کفسابی

بعد از ساب دیوار

بعد از کفسابی

معمولا آسیب های که به دیوار پارکینگ وارد می‌شود اکثر بخاطر جذب کثیفی‌ها و نظافت نکردن آن است.

اگر آخرین نظافت پارکینگ خود را به یاد داشته باشید، حتما موقعی که کفپوش را شستشو می‌دهید دیواره آن را تنها با یک آب که با شلنگ روی آن می‌گیرید تمیز می‌کنید.

البته که در وهله اول این آب خالی گرد و خاک هارا از بین می‌برد، اما جرم‌های که روی آن نقش بسته است هم تمیز می‌شود؟

اگر مدت زمان زیادی است که در یک ساختمان زندگی می‌کنید و دیوار پارکینگ آن سنگی است.
حتما با گذشت زمان متوجه مات و یا کم‌تر شدن درخشندگی سنگ دیواره پارکینگ شده‌اید.
علت آن جذب آلودگی‌های در سطح و منافذ باز سنگ است که با دستمال و آب هم دیگر تمیز نخواهد شد.

در چنین شرایطی می‌شود از کفسابی پارکینگ استفاده کرد. البته بهترین زمان برای انجام کفسابی دیوار پارکینگ موقع ساب زدن کف آن است.

ساب زدن سنگ پارکینگ

نحوه انجام کفسابی دیوار پارکینگ

در کفسابی دیوار سنگی یا سرامیک پارکینگ ابتدا باید نوع آسیب آن مشخص شود تا بهترین تصمیم برای آن اتخاذ شود.

بعد از تشخیص آسیب مراحل ساب توسط کفساب انتخاب شده و به ترتیب یک نمونه کار از بخشی از آن اجرا می‌شود.
در کفسابی پارکینگ با دستگاه بزرگ چون هیچ نگرانی بابت پرداخت اصولی وجود ندارد اجرای نمونه کار از بابت مطمعن شدن از پرداخت سنگ اجباری نیست.

اما با توجه به وزن کم دستگاه فرز و دور کم‌تر آن ابتدا حتما باید یک نمونه اجرا شود.

البته که نود درصد سنگ‌ها جوابگوی با کفسابی دارند، بعد از اجرای نمونه و پرداخت درست آن.

مراحل ساب بدین ترتیب که در کفپوش‌ها اجرا می‌شود در دیوار نیز ارائه می‌شود. اما یک تفاوت بزرگ در این میان وجود دارد در ساب زدن سنگ کف یک لایه بسیار زخیم به اندازه یک و نیم تا دو میل تراش داده می‌شود.

اما در کفسابی دیوار پارکینگ چنین قابلیتی با سنگ فرز وجود ندارد و تنها سه دهم میل لایه برداری می‌شود که همین مقدار تراش جوابگوی سنگ خواهد بود.
از آنجایی که دستگاه فرز به هیچ منبع آبی متصل نیست و کفسابی حتما باید با آب انجام شود.

یک نفر همزمان با کفساب کار باید بصورت مداوم روی سطح را خیس کند تا کف سابی آسیبی به سنگ نزند.

بعد از اتمام مراحل ساب زنی معمولا یک پرده پایین‌تر از ساب اول پرداخت می‌شود البته جای نگرانی نیست.

در این مرحله از نانو براق کننده و نگه‌دارنده برای سنگ استفاده می‌کنیم. این نانو لایه از بین رفته سنگ را به حالت قبل بازگردانده و منافذ باز قبلی را پوشش می‌دهد.

در پی پوشش منافذ روی سنگ دیگر هیچ آلودگی و کثیفی نمی‌تواند به داخل سنگ نفوذ کند و بر روی آن می‌ماند.

بعد از اجرای این ساب تنها بایک شستشوی ساده با آب و طی تمام کثیفی‌ها تمیز می‌شود.

نمونه کارها

4 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر، پارکینگ مارو اومدن کفسابی کردن اولش خیلی خوب بود، اما یه چند روز که گذشت دوباره سنگ‌ها سیاهی گرفت حتی بدتر از قبل الان هرچی تمیز می‌کنیم دیگه سیاهیش نمیره نمیدونم چیکار باید بکنیم شما گفتین کفسابی باید درست اجرا بشه کاری میشه کرد یا باید سنگ‌ها عوض کردم نوروزی هستم

    1. سلام متاسفانه ممکنه که کفسابی به درستی اجرا نشده باشه، اگر تمایل داشتید آدرس بفرستید چند متر رو به عنوان نمونه کار براتون اجرا می‌کنیم مدتی استفاده کنید اگر سیاه نشد ما در خدمتیم

  2. سلام سنگ پارکینگ ما چند وقتیه هرچی تمیز میکنیم بازهم سیاه میشه خیلی زود به زود رد لاستیک رو سنگ میفته به زور باید تمیزش کنیم چون پاک نمیشه اینارو چیکار میشه کرد راه حلی داره

    1. سلام احتمالا روی سنگ‌ها با مواد شوینده نظافت شده و عاج و لعاب سنگ از بین رفته کفسابی سنگ و به حالت قبل برمیگردونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید