کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی راه پله |3 روش دستی تمیز کردن راه پله

فهرست مطالب

تماس باما: 09195547707

واتساپ: کلیک کنید

کفسابی راه پله

مراحل کفسابی راه پله بادیگر بخش‌های ساختمان کمی متفاوت است، دلیل تفاوت آن بخاطر کم‌جا بودن پایگردها می‌باشد، اگر برای کار کفسابی در یک متراژ صد متری با دستگاه سه‌فاز دو روز زمان نیاز باشد، برای کفسابی در تعدادی پله و پایگرد که متراژ آن صد متر باشد، 6روز خواهد بود.
تعداد ساب‌ها، مراحل ساب، نوع لقمه‌های مصرفی با قسمت‌های دیگر یکی است، اما جاگیر بودن محیط کار، در کفسابی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

قبل از کف سابی راه پله

قبل از کفسابی راه پله

اجرای کار ساب راه پله

شروع کفسابی راه پله

پرداخت کفسابی راه پله

پرداخت کفسابی راه پله

ترمیم سنگ راه پله با کفسابی: همانطور که از نامش پیداست قبل از هر موضوعی بی‌آید می‌تواند درد و آسیب را التیام ببخشد، در کفسابی سنگ راه پله نیز ترمیم یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود، سنگ‌های راه‌پله طی استفاده چندین ساله، یا استفاده غلط پس از گذشت مدت زمان کوتاه یا درازی، بند خالی کرده و ترک‌های روی آن ایجاد می‌شود.

البته پیدا شدن ترک‌های بر روی سنگ راه پله می‌تواند بخاطر جنس سنگ نامرغوب، استفاده از مواد شوینده، عدم نظافت سنگ در طولانی مدت و دلایل مشابه به وجود بی‌آید.

در هر صورتی پدیدار شدن چنین ترک‌های روی سطح سنگ راه پله می‌تواند نظر هر گذر کننده‌ای را جلب کند.

البته تنها نظری که منفی است و بیشتر می‌تواند یک پالس منفی برای فرد داشته باشد.
اوایل ترک‌های روی سنگ کم بوده و داخل آن خالی است، به مرور زمان که روی آن رفت و آمد می‌شود و ترمیم نمی‌شود.

کم کم سیاهی و کثیفی در خورد آن رفته علاوه بر کثیف شدن سطح رویی باعث بیشتر شدن ترک و شکستگی‌ها روی سطح سنگ می‌شود.

هر چه مدت زمان بیشتری در این حالت بماند مقدار آن نیز بیشتر شده و بعد از گذشت مدتی دیگر غیر قابل بازسازی خواهد البته حداقل پنج سال.

قبل از کفسابی راه پله

نحوه ترمیم سنگ راه پله: برای اینک سنگ‌های راه پله ترمیم شود، ابتدا باید مقدار آسیب و عمق آن در سطح سنگ مشخص شود.

از این رو در ابتدای کار باید یک مرتبه روی سنگ کامل تمیز شود و داخل ترک بخوبی خالی شود، این کار با استفاده از یک دستگاه مینی فرز و فرچه سیمی همراه با آب روی سنگ اجرا می‌شود و تمام کثیفی و سیاهی‌ها به بیرون منتقل می‌شود.

در مراحل دوم که مقدار عمق شکستگی مشخص شد، لبه‌‌های آن با استفاده از یک ساینده پد30 گرفته می‌شود.
بعد از گرفتن لبه‌های آن، باید کامل خشک شود تا بتونه به خوبی داخل آن بچسبد. بعد از خشک کردن سنگ، از رزین‌ها برای بتونه کاری سطح سنگ راه پله استفاده می‌کنیم.

بعد از اجرای رزین در داخل بند سنگ راه پله در کفسابی برای اینکه کیفیت بیشتری در پرداخت کار داشته باشد با استفاده از چهار مرحله ساینده رویه آن را بعد از گذشت چند ساعت تراش داده و سطح آن را با سنگ یکی می‌کنیم.

در نتیجه این کار تمام پسماندهای رزین از روی سنگ گرفته شده و مابقی آن همرنگ سنگ در جان سطح باقی می‌ماند که در حالت عادی برای عموم قسمت رزین کاری شده غیر قابل تشخیص است.

بعد از کفسابی راه پله

قیمت کفسابی سنگ راه پله در ترمیم: قیمت ترمیم و کفسابی سنگ راه پله با توجه به مقدار و تعداد آن همچنین نوع رزین استفاده شده متغییر است.

اما در حالت معمولی و استفاده از رزین میجر‌ ترکیه‌ای ترمیم هر پله در کفسابی سنگ راه پله حدود 45هزارتومان هزینه خواهد داشت.

ماندگاری ترمیم در کفسابی سنگ راه پله: مدت زمانی ماندگاری سنگ ترمیم شده و جای آن بستگی به نوع نگه‌داری و نظافت از آن بین 4-6 سال است. درصورتی که از مواد شوینده برای تمیز کردن پله‌های خود استفاده نکنید حداقل 6 سال باقی می‌ماند.

بازسازی سنگ راه پله

بازسازی شامل تمامی موارد کفسابی سنگ راه پله می‌شود، یعنی ترمیم نیز جزوی از بازسازی سنگ پله است که در ادامه می‌توانید بیشتر آن بدانید.

زمانی که صحبت از کفسابی کامل یا بازسازی می‌شود یعنی سطح مورد نظر بیشتر عمر خود را کرده و تنها مقدار کمی از آن باقی مانده است.

منظور از عمر سنگ استفاده از براقیت آن و به اتمام رسیدن درخشندگی آن است.

زمانی که سنگ‌ها سیاه شود و با نظافت معمولی به حالت قبل برنگردد، بندهای آن خالی شود و با خدمات دستی ترمیم نشود.
در چنین حالتی نیاز به بازسازی کامل سنگ راه پله خواهیم داشت.

بازسازی یک عملیات کلی است که در مرحله روی سنگ راه پله اجرا می‌شود.
برای اینکه بتوانیم این عملیات
را روی سنگ خود اجرا کنیم اول باید بدانیم که در چه شرایطی نیاز مبرم به بازسازی سنگ خود داریم، بازسازی یک عملیات کلی است و باید با دقت به آن بپردازیم چرا که قیمت کفسابی سنگ راه پله در چنین شرایطی بیشتر از حد معمول خواهد بود.

از بین رفتن جلای سنگ در اثر استفاده از شوینده:‌ فرقی نمی‌کند خودتان یا نظافت چی ساختمان به اشتباه روی سنگ‌ها از شوینده استفاده کرده باشد.
پیامدهای را در پی خواهد داشت که می‌تواند منجر به استفاده از بازسازی فول در کفسابی کنید.

از بین رفتن جلای سنگ چند دلیل دیگر نیز می‌تواند داشته باشد، استفاده مداوم از تاید یا رخشا برای شسشتوی سنگ.

ماندن آب روی سنگ، عدم نظافت سنگ، کیفیت نامرغوب سنگ از جمله دلایل مهم از بین رفتن درخشندگی سنگ است.

در هر صورت اگر جلای سنگ از بین رفته باشد عملیات پرداخت و نیمه کاری جوابگو نخواهد بود در صورت استفاده از آن نیز پس از گذشت مدت زمان کوتاهی سنگ به حالت قبلی باز خواهد گشت.
در چنین شرایطی باید از بازسازی کامل سنگ راه پله استفاده کنیم، در بازسازی ابتدا یک لایه کامل از روی سنگ راه پله تراش داده می‌شود.

در نتیجه تمام سوختگی و سیاهی‌ها از خورد سنگ بیرون می‌آید سپس همانند بالا خدمات ترمیم کاری در صورت نیاز روی سنگ اجرا می‌شود.

بعد از رزین کاری سنگ راه پله حداقل باید یک روز بدون استفاده باقی بماند تا رزین روی آن سفت شود.

برای جمع کردن پسماند رزین از روی سنگ راه پله از ساینده 100 استفاده می‌کنیم.

کفسابی راه پله

بیشترین سنگ‌هایی که در راه پله است، گوهره کرم، گرانیت، آباده، موزاییک است، راه پله بخاطر رفت و آمد زیادی که دارد، همیشه باید نظافت شود، این تمیز کاری معمولا توسط یک نیروی خدماتی بصورت هفته‌ای یا چند روز یک‌بار انجام می‌شود.

بیشتر نیرو های نظافتی، بخاطر جرم زیادی که طی رفت و آمد روی سنگ ها است، برای تمیز کردن آن از مواد شوینده استفاده می‌کنند.

این مواد باعث از بین رفتن لعا‌ب‌رویی سنگ در مدت زمانی کوتاه می‌شود، و درنتیجه با رفت و آمد روی سنگ، سیاه و کثیف می‌شود.

زمانی که این سیاهی‌ها روی پله و پایگردها دیده می‌شود، نباید دوباره برای نظافت آن از شوینده استفاده کرد، اما بیشتر بخاطر عدم آگاهی ریختن دوباره این مواد باعث از بین رفتن لعاب بیشتری از روی سنگ می‌شود.
سنگ رفته رفته سیاه می‌شود، براقیتش را از دست می‌دهد، و نظافت آن بسیار سخت خواهد بود.

در پی رخ دادن چنین اتفاقی می‌توانید از کفسابی و مراحل آن کمک بگیرید.

کفسابی دله گرانیتی

بهترین سنگ برای راه پله

بیشترین سنگ‌هایی که در راه پله‌های قدیمی فرش شده است، گوهره، موزاییک و گرانیت است.
در کفسابی راه پله برای از بین بردن سیاهی روی سطح سنگ‌ها دو مدل دستگاه لایه بردار و یک مدل دستگاه مینی فرز و پله‌ساب استفاده می شود.

مراحل کفسابی راه پله با دستگاه بزرگ تک یا سه فاز(اگر متراژ کم باشد، از تک‌فاز، اگر زیاد باشد، از سه‌فاز استفاده می‌شود) دلیل این موضوع اندازه بزرگ دستگاه سه‌فاز است، این ماشین برای محیط های کوچک کاربرد ندارد ونمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مناسب‌ترین سنگ برای راه پله گرانیت و بعد از آن دهبید است.
روش اول کفسابی راه پله(لایه برداری، ترمیم، پرداخت) با دستگاه تک یا سه فاز است که برای پایگرد ها استفاده می‌شود.
روش دوم سنگسابی راه پله (لایه برداری سطحی، ترمیم با رزین، پرداخت است)
که با دستگاه مینی فرز آنجا می‌شود.

کف سابی سنگ راه پله


آیا نظافت راه پله مهم است؟

شاید اکثر ما این سوال را از خودمان بپرسیم که چه نیازی است که ما همیشه راه پله یا پله پاگرد را تمیز کنیم، اما واقعا آیا نظافت راه پله مهم است؟

بله حتما اگر بخواهیم از نگاه های متفاوت به این موضوع بپردازیم، شاید در حالت عادی نیازی به تمیز کردن راه پله وجود نداشته باشد اما در زیر پوست سنگ‌ها اتفاقاتی در حال رخ دادن است که دانستن آن خالی از لطف نیست.

اگر بخواهیم موضوع را بصورت شفاف تر بیان کنیم تا همگی بخوبی متوجه اهمیت این داستان شویم، سنگ‌های داخل خانه را هیچ موقع با راه پله مقایسه نکنید.

هشتاد درصد ما ایرانی ها بدون کفش داخل خانه‌های مان رفت و آمد میکنیم، عزیزانی هم که در خانه کفش می‌پوشند معمولا کفش‌های است که مخصوص خانه است و آلودگی به آن صورت نمی‌تواند منتقل کند.

اما کفش‌های که ما بصورت روزمره استفاده می‌کنیم و همه جا با آن رفت و آمد میکنیم، در آخر یک بار از راه پله برای رسیدن به خانه از آن استفاده می‌کنیم.

کف سابی راه پله چیست

آلودگی از طریق کفش‌ها بر روی سنگ نفوذ می‌کند، اکثرا کثیفی‌ها و سیاهی های است که در کف زمین به کفش‌های ما می‌چسبد.

با رفت و آمد مکرر مقدار آن در زیر پوست سنگ زیاد شده و از بین بردن آن کار سختی خواهد بود.
اگر بصورت مستمر و دوره‌ای سنگ‌های راه پله نظافت شود، این کثیفی‌ها جای برای ماند در سطح سنگ شما پیدا نخواهند کرد.

بهتر است هر چند وقت یک بار از مواد ضد عفونی کننده بعد از نظافت برای راه پله استفاده کنید که خالی از لطف نیست و می‌تواند در مقابل انتقال بیماری‌ها موثر باشد.

در واقع کثیفی در سطح راه پله بیشتر از مابقی قسمت‌ها است، و دومین دلیل مهم کفسابی راه پله بعد از ریختن اسید همین کثیفی‌ها است.

پس حتما در نظافت راه پله خود کوشا و فعال باشید و با یک نظافت ساده از وارد شدن هزینه سنگین به ساختمان جلوگیری کنید.

چه زمانی برای کفسابی راه پله مناسب است؟

شاید بخش مهمی از سوال اکثر ما این باشد که کفسابی برای راه پله چه زمانی انجام شود بهتر است؟ آیا هر زمان که دوست داشتیم می‌توانیم آن را برای راه پله انجام دهیم و برای انجام دادن آن نیاز به دانستن نکاتی هستیم یا خیر؟

تازمانی که همه چیز خوب است و به عبارتی سرجای خودش است، بهتر است که کاری انجام ندهید. به محض استفاده از شوینده برای نظافت راه پله باید کفسابی را انجام دهید.
مطمعنأ زمانی که خودتان یا فرد دیگری راه پله را با هر نوع مواد شوینده‌ای نظافت کند متوجه آن خواهید شد.

بعد از نظافت راه پله با شوینده نباید اجازه دهید تا اسید آن بافت زیادی از سنگ را تخریب کند. در همان ابتدا باید کفسابی را انجام دهید.

چرا که هم از تخریب سنگ جلوگیری می‌کنید و هم در هزینه‌ صرفه جویی خواهید کرد. اسید هرچقدر در سطح سنگ باقی بماند مقدار لایه بیشتری از سنگ را از بین خواهد برد که کفسابی آن سخت‌تر خواهد بود.

بهترین مواد برای نظافت پله پاگرد چیست؟

در بیشتر بخش‌ها ما خودمان با توجه به تجربه چندین سال در بخش سنگ سابی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از آب و ریکا برای نظافت راه پله استفاده کنید.
اما اگر برای‌تان مقدور است تنها با آب خالی سنگ را بشورید.

گول افراد سودجو با مضمون فروش براق کننده‌های سنگ را نخورید.
اگر چنین موادی وجود داشت و حقیقت داشت. کارخانه‌های سنگ بجای میلیاردها تومان هزینه برای ساب زدن سنگ‌ها کمی مواد روی آن می‌ریختند و می‌فروختند.

برای نظافت سنگ‌ها تنها از آب و در مواقع ضروری کمی ریکا استفاده کنید.

ساب زدن پاگرد

قیمت کفسابی‌ راه پله

قیمت کفسابی راه پله با توجه به سختی کار بالایی که دارد، به صورت تعدادی انجام می‌شود، تعداد پله و پایگرد، جنس سنگ راه پله، وضعیت کنونی آن، در قیمت آن تاثیرگذار است.
راه پله‌ هایی که سنگ آن گرانیت است، هر پله آن، ۸۰هزارتومان لایه برداری می‌شود، هرپایگرد از3-8متر یک میلیون و دویست هزار تومان.

راه پله های که سنگ آن آهکی می‌باشد(گوهره، تراورتن) هر پله 60هزارتومان، هرپاگرد3-8متر 800هزارتومان.

راه پله های که سنگ آن استخوانی باشد(مرمر، آباده، هرسین، چینی)‌ هر پله 70تومان، هر پاگرد 3-8متر 1میلیون تومان.
راه پله های که موزاییک است، هر پله 40هزار، هر پاگرد 3-8متر 600هزار.
این قیمت‌ها می‌تواند، بسته به وضعیت کنونی سنگ شما کم یا زیاد شود، و قیمت‌ها حدودی است.

چرا نظافت راه پله مهم است

کفسابی راه پله چگونه است

کف سابی راه پله معمولا با چند روش متفاوت انجام می‌شود، هر سنگی ساب مخصوص خودش را دارد، اما چیزی که درست است، در راه پله اول باید پاگردها ساب بخورد و سپس پله‌ها.
اگر سنگ پاگرد شما توسط مواد شوینده سوخته سیاه و یا کدر شده است، نگران نباشید این مشکل با کفسابی کاملا برطرف می‌شود.

شاید با خودتان بپرسید که آیا بعداز کفسابی راه پله، سنگ‌ها دوباره به حالت سیاهی قبل برمی‌گردند؟
این سوال دو جواب دارد:
بله ٫خیر
بله زمانی که شما روی سنگ‌های راه پله خود اسید یا مواد شوینده دیگری ریخته باشید، و کفشویی را برای سنگ‌های خود انجام دهید، پس از مدت کوتاهی دوباره سیاه خواهد شد.

خیر، اگر به هر دلیلی سنگ راه پله شما سیاه شده باشد، باید لایه برداری شوند، سپس پرداخت، با این روش تا زمانی که دوباره روی سنگ چیزی‌ نریزید اتفاقی برای راه پله نخواهد افتاد.

سنگ ساب راه پله و پایگرد

مزایای کفسابی راه پله

کفسابی راه پله چند مزیت مهم دارد: از مهم ترین این مزایا میتوان به جلوه زیبا این سنگ‌ها در پاگردها اشاره کرد.

  • براقیت بالای سنگ
  •  عدم جذب سیاهی دوباره پاگرد
  • بالارفتن عمر سنگ
  • نطافت آسان سنگ
  • مقاومت بالا در مقابل رفت و آمد
  • براق شدن لایه جدید سنگ

ترمیم پله‌ها چگونه است

خیلی کم پیش می‌آید که شما عملیات کفسابی برای راه پله های خود را برای ترمیم سنگ‌ها نیاز داشته باشید، اکثر‌ افرادی که کفسابی راه پله را سفارش می‌دهند، بخاطر عدم رعایت در نظافت درست سنگ‌ها و سیاه شدن آن‌ها است.

اما در بسیاری از مواقع دیده می‌شود که سنگ نوع تراورتن و هم خانواده این سنگ باشد و به مرور زمان با رفت و آمد پله بند خالی کند، منظور از بند پله همان نمای رویی پله است.
هنگامی که با چنین مشکلی روبرو می‌شوید، به سراغ کارهای تبلیغاتی نروید، کار شما با دوروش و یا دو نوع مواد قابل انجام خواهد بود، در مرحله اول لازم است که لایه رویی پله مینی فرز تراش داده شود، حفره‌های ایجاد شده با فرچه سیمی، تمیز شود، سپس با سشوار صنعتی این حفره‌ها خشک شود، سپس با مواد رزین جولیا یا رزین ماستیک میجر، کامل پر شود.

پله حداقل دوساعت بدون استفاده  بماند تا مواد داخل بندها خشک شود، سپس روی پله هشت مرحله کفسابی شود، اگر بارزین بندهای پله پر شود، روش خود کارخانه است و سال های سال خیالتان از بروز دوباره این مشکل راحت است.

براق کردن سنگ راه پله

همه ما دوست داریم براق ترین سنگ‌ها را در تمامی قسمت‌های ساختمان خود داشته باشیم، اما پله کمی مستثنا است.
چرا که پله همیشه محل رفت و آمد اهالی ساختمان است، براق بودن پله زیاد توصیه نمی‌شود، چرا که بابراق شدن سنگ سیقل آن بالا می‌رود و سورت سنگ زیاد می‌شود، اگر کوچک ترین آب یا موادی روی سنگ بریزد، با کمی بی احتیاطی اتفاقات ناگواری خواهد افتاد.

به همین دلیل پله بهتر است که تا لقمه هزار ساب بخورد، این سورت کاملا ایمنی برای خود پله از نظر جذب سیاهی و همچنین ساکنین از نظر سور خوردن است.

دلایل سیاه شدن سنگ راه پله

سیاه شدن سنگ راه پله دلایل زیادی دارد، که شما از این موضوع خبر دارید، عواملی همچون: اسید، دیسکیلر، جوهرنمک، من، شوینده‌ها، رخشور، تاید، آب لیمو، چایی،

می‌تواند باعث سیاه شدن سنگ راه پله شود.

همچنین عواملی همچون درجه پایین بودن سنگ‌هایی مثل گوهره که با آب خالی هم سیاه می‌شوند، می‌تواند سنگ را سیاه کند.

اگر در هر قسمتی از راه پله سنگ شما سیاه، لک، کدر، یا مات شده‌اند، جای نگرانی نیست با کفسابی راه پله می‌توانید سنگ خود را مثل روز اول کنید.

دستگاه کفسابی راه پله

دستگاه کفسابی راه پله عبارت است از: دستگاه سه‌فاز صنعتی این دستگاه برای پاگرد متراژ بالا و اکثرا برج‌ها کاربرد دارد، همچنین از قابلیت بارز این دستگاه در راه پله انجام کار با کیفیت بالا در زمان کوتاه است.

دستگاه کفسابی تک‌فاز این دستگاه برای پاگرد کوچک، کاربرد دارد، همچنین از قابلیت مهم این دستگاه می‌توان به کفسابی محیط های کوچک در راه پله اشاره کرد.

پله ساب موتوژن، این دستگاه یک ماشین  تولید داخلی در تبریز استان آذربایجان شرقی است، یکی از بهترین‌ها در کفسابی راه پله است، کف سابی پله با کیفیت بالا در کوتاه ترین زمان، دستگاه مینی فرز کهنه رفیق متخصصان کفسابی در سنگسابی راه پله، کوچک، خوش دست، یکی از دستگاه‌های پر کاربرد در کفسابی پله است.

سنگسابی پله

پولیش سنگ راه پله

لطفا چنین چیزی را باور نکنید، در بالا اشاره شد که براق کردن راه پله کمی خطرناک است و اصلا توصیه نمی‌شود، براق شدن راه پله تنها یک اتفاق در جان سنگ است.

حال شما فکر کنید بخواهید سنگ خود را پولیش کنید، پولش یک ماده همانند واکس کفش که تنها برای پر رنگ کردن سنگ‌های دیواری راه پله کاربرد دارد.
این ماده یک مایع بی رنگ است که تا مدت‌ها سنگ لیز و براق خواهد کرد، و تنها کاربرد آن در سنگ دیوار است، از چنین موادی برای استفاده در راه پله های خود امتناع کنید.

تمیز کننده سنگ راه پله

اگر راه پله شما کمی کثیف شده است، و نیاز دارد با چند روش دستی تمیز شود، اگر در چنین مرحله‌ای در ساختمان خود با چالش روبرو هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.

روش‌های دستی تمیز کردن راه پله

برای تمیز‌کردن راه پله خود بهتر است به چند نکته توجه کنید،

  • ازهرگونه شویند برای نظافت سنگ خودداری کنید
  • اگر سنگ راه پله کمی کثیف شده است و لعاب آن‌ها جرم بسته است، برای تمیز‌کردن دستی آن از آب و ریکا کف درست کنید، و با طی جارو روی آن بکشید.
  • چند بار این کار را تکرار کنید شاید در دو سه بار اول نتیجه‌ای خیلی دلخواه حاصل نشود، به مرور زمان و با تکرار حداقل یک هفته‌ای این کار سنگ پس از یک هفته کم کم رنگش باز خواهد شد و شما شاهد تغییرات در سطح سنگ خود خواهیدشد.

این تنها روش دستی تمیز‌کردن راه پله بدون اسیب به آن است، اما اگر در راه پله خود سنگ گرانیتی دارید، به راحتی می‌توانید از دیسکیلر برای تمیز کردن راه پله خود استفاده کنید.

کفسابی پله پاگرد چیست؟

در بالا راجب انواع کفسابی راه پله که شامل پله و پاگرد می‌شود صحبت کردیم.
کفسابی پله پاگرد در گذشته با استفاده از سنباده‌های دستی انجام می‌شد که شاید آن‌قدرها نمی‌توانست رضایت عموم را برطرف کند.

چرا که ساب دستی قدرت لایه‌برداری عمیق از روی سطوح را نداشت و تنها قادر به یک لایه روبی سطحی بود.

این لایه روبی اگر از روی سنگی که لعاب آن ازبین رفته بود انجام می‌شد بعد از مدت کوتاهی دوباره به حالت قبل باز می‌گشت.

البته نمی‌توان صنعت و دستگاه‌های امروزه را با دستگاه و ابزارهای بیست سال پیش مقایسه کرد.

در آن زمان که سنباده دستی استفاده می‌شد یک روش نوین بود که خیلی‌ها برای یادگرفتن آن مدت‌ زیادی را صرف می‌کردند.

روش کار کفسابی پله پاگرد در این سنت به این شکل بود که با استفاده از سنباده‌های بسیار زبر که شماره آن‌ها گاها به زیر پنجاه نیز می‌رسید لایه زخیمی از روی سنگ را با قدرت دست می‌تراشیدند.

سپس با روش امروزی که دستگاه آن را انجام می‌دهد به ترتیب سنباده‌های پرداختی را روی سطح می‌کشیدند تا آن را کامل پرداخت کنند.

در این روش اگر سنگ سابیده شده مشکل اسید سوختگی داشت و جنس آن گوهره بود بعد از مدتی سیاهی مجدد به روی سطح باز می‌گشت.

اما اگر جنس سنگ دیگری بود یا سیاهی آن از بابت مواد شوینده نبود کفسابی پله پاگرد بسیار جوابگوی نیاز عزیزان بود.

کفسابی پله پاگرد

البته اگر بخواهیم عادلانع صحبت کنیم، زحمت کار آن زمان صدها برابر کار امروزی بود، درست است فرقی نمی‌کند امروز یا دیروز، در هر شرایطی فرد متخصص باید مهارت لازم را داشته باشد، اما اینکه شما یک سنگ را با دستتان بسابید کجا و اینکه آن سنگ را با کمک یک دستگاه بسابید کجا!

زمانی که صحبت از کفسابی سنتی می‌شود یعنی دقیقا برمی‌گردیم به جایی که سنگ را با دست‌های زحمت کششان می‌سابیدند تا آن را براق کنند.

شاید چنین چیزی از نظر عموم غیر قابل باور باشد، اما واقعیتی است انکار ناپذیر.

از همین رو کفسابی پله با دستگاه نیز از این روش نشعت می‌گیرد البته الگو برداری از سنت و نوع انجام آن تنها با استفاده از یک دستگاه.

اگر بخواهیم موضوع را بیشتر و بازتر توضیح دهیم همین الان در سال 1403 نیز کفسابی سنتی با دست در بیشتر قسمت‌ها انجام می‌شود، به عنوان مثال زمانی که یک قسمتی از خانه خود را کفسابی می‌کنید به دلیل گرد بودن صفحه زیری دستگاه.

لقمه‌ها به خوبی گوشه‌های کار را پوشش نمی‌دهند در چنین شرایطی باید از ساینده های دستی و با کمک دست گوشه‌ها را سابید و همانند وسط کار پرداخت کرد.

کفسابی پله پاگرد با این روش یک سنت دیرینه و نوین در هم گسیخته است که فراموش کردن آن حتی بعد از گذشت چهل سال نیز امکان پذیر نیست.

با روی کار آمدن ابزارهای پیشرفته و دستگاه‌ها تنها کار کمی آسان تر شده است، در بنیه کار هیچ تغییری ایجاد نشده است.

در آن روش که بصورت دستی پله و پاگرد را می‌سابیدند اولین و مهم‌ترین اصل صبر و حوصله بود، یعنی اگر یک قسمت بسیار کوچکی را از سر بی حوصلگی رد می‌کردند یا با عجله کاری جا می‌انداختند بعد اتمام کار قسمت نسابیده شده کامل مشخص می‌شد.

همین اتفاق با دستگاه نیز باید رعایت شود، کافیست تا دو سانت از یک بخش پله را ساب نزنید و مابقی آن را پرداخت کنید بعد اتمام سابزنی پله خواهید دید که آن دو سانت چطور دورنگی خود را نشان می‌دهد.

از این رو سابیدن پله یک روش اصولی و درست را چه با دست و چه با دستگاه دنبال می‌کند.
در این روش باید تمامی عضلات دست و ذهن با یکدیگر هماهنگ باشد تا پرداخت بصورت یک شکل صورت گیرد.

از این رو انجام کفسابی پله مستلزم و نیازمند، صبر، حوصله و مهارت است.

در کفسابی پاگرد بخاطر قدرت زیاد دستگاه درصورت جا انداخت یک ساب، ساب بعدی می‌تواند جراحت قبلی را جبران کند.

اما در کفسابی پله چنین چیزی ممکن نیست و درصورت اشتباه یا درست پرداخت نشدن کار باید از ابتدا کفسابی صورت گیرد.

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید