کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی بتن|بهترین زمان برای ساب زنی بتن

فهرست مطالب

تماس باما: 09195547707

واتساپ: کلیک کنید

کفسابی بتن

بتن انواع و اقسام مختلفی دارد و در همه جای ساختمان از بتن استفاده می‌شود، امکان ندارد شما یک ساختمان بسازید یا بخرید که حداقل در یکی از بخش‌های آن از بتن استفاده نشده باشد. بتن یکی از مهم‌ترین مصالح در ساختمان است.

ساب زدن بتن خانگی

بهترین کفسابی برای بتن چیست؟

هر کفپوش بتنی با توجه به اشکالاتی که دارد یک دوره از مراحل کامل کف سابی برای آن اجرا می‌شود. ممکن است یک کف‌پوش بتنی در پنج مرحله ساب، زیرسازی و پرداخت شود، یک کف‌پوش دیگر در هشت مرحله.

بخاطر همین نمی‌شود بهترین ساب برای بتن بصورت شفاف بازگو کرد. اما موضوعی که مهم است، باید در پایان کار کف سابی یک سطح کامل صاف و یک‌دست در اختیار داشته باشیم.

ممکن است نیاز شما از کفسابی بتن تنها زیرسازی برای اجرای انواع مواد روی آن باشد. که در چنین شرایطی انتظار‌ سطح بدون خراش شاید کمی دور از دسترس باشد.

تاثیر کفسابی برای بتن

تاثیر کفسابی در رنگ آمیزی بتن

همیشه هم کفسابی برای زیبایی نیست، در بعضی از موارد ممکن است نیاز داشت نباشید تا روی بتن خود را به هر دلیلی اپوکسی یا رنگ اپوکسی بزنید. یا حتی در بخش پارکینگ نیاز به خط کشی پارکینگ با اپوکسی داشته باشید.

در چنین شرایطی برای اجرای اپوکسی یا رنگ اپوکسی احتیاج به زیرسازی خواهید داشت.اگر زیرسازی برای بتن انجام نشود، سطح ناهموار خواد بود که موجب بلند شدن رنگ و هدر رفتن هزینه خواهد شد.

قبل از اجرای رنگ اپوکسی، ابتدا باید سطح آن را با کفسابی کامل صاف کرد و با اجرای مراحل مخصوص خراش‌های روی آن ایجاد کرد تا رنگ بخوبی بچسبد.
هزینه این کار معمولا پایین‌تر از دیگر کفسابی بتن است و مدت زمان کم‌تری برای انجام نیاز دارد.

براق کردن بتن با کفسابی

در بسیاری از مواقع بتن‌ برای پوشش نمای بیرون ساختمان‌ به کار گرفته می‌شود، در بعضی مواقع برای زیر سازی پشت بام و کف ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

در واقع اگر بخواهیم یک تعریف درست از بتن داشته باشیم، به موادی گفته می‌شود که با استفاده از آب و سیمان و ماسه باهم ترکیب شده ویک سطح مقاوم می‌سازد.کفسابی بتن|کف سابی بتن|ساب زنی بتن

 بتن کجا کاربرد دارد  و چه مواقعی از آن استفاده می‌شود؟

اکثر ساختمان‌ها در تمامی بخش‌های خود برای ساخت دیوارها از مواد بتن استفاده می‌کنند. اما امروز در اینجا بحث اصلی ما بتن‌هایی هستند که در کف ساختمان، سوله و سالن‌ها اجرا شده‌اند.

بتن‌هایی که برای پوشش کف پوش‌ها به کار گرفته می‌شود، باید سختی بالایی داشته باشد و از مواد مرغوب استفاده شود، چرا که سیمان در مقابل سرما و گرما بسیار ضعیف عمل می‌کند و ممکن است پس از گذشت دو فصل سرد و گرم شروع به ترک خوردن و کنده شدن بکند.

پس مهم است که ملات‌های خود را از جنس‌های مرغوب برای پوشش کف پوش‌ها اجرا کنیم‌.در بالا خواندیم که بتن چیست و کجا‌ها در ساختمان  کاربرد دارد. اما موضوع اصلی مقاله ما کفسابی بتن و عوامل اصلی و دلایل آن است.

ساب زدن بتن با متریال سنگ

کفسابی بتن چیست؟

زمانی که بتن خود را در هر شکل و اندازه‌ای در کف‌پوش اجرا می‌کنید. اگر این بتن‌ها بصورت دست ساز و دست ریز در‌کفپوش اجرا شوند، شاهد یکسری جای ماله و پستی بلندی رویی در کفپوش خواهید بود.

برای از بین بردن چنین مشکلاتی روی سطح بتنی نیاز به لایه روبی از روی بتن خواهید داشت. کفسابی در واقع به عملی گفته می‌شود که در آن با استفاده از لقمه‌های الماسی یک لایه از روی بتن تراش داده می‌شود و طی دو الی سه مرحله زبری الماس گرفته می‌شود.

طی این عملیات شما یک سطح صاف و سیقل از بتن خواهید داشت.

کفسابی بتن چه زمانی انجام می‌شود

هنگامی که شما بتن را به تازگی در کفپوش‌های خود کار می‌کنید. در همان ابتدا بتن نیاز به کف سابی و لایه سابی خواهد داشت.

در وهله دوم مدت زمانی از روی ریختن بتن گذشته است و طی استفاده چندین ساله بتن فرسوده شده است. روی بتن چاله ایجاد شده و زبری‌هایی روی آن به وجود آمده است در این هنگام شما نیاز به کف سابی بتن‌های خود خواهید داشت.

در مرحله سوم، زمانی است که شما احتیاج دارید روی بتن خود رنگ ترافیک یا اپوکسی بزنید. در حالت معمولی این رنگ روی بتن شما نخواهد چسبید و در صورت چسبیدن هم بعد از مدت کوتاهی کنده خواهد شد.
در این زمان شما باید یک لایه از روی بتن خود با کفسابی تراش دهید و سپس اقدام به انجام عملیات رنگ و اپوکسی بکنید.

سنگسابی بتن|سنگساب بتن |سابزن بتن|سنگ سابی بتن|

بتن‌ چند نوع است

  • بتن نرم
  • بتن سنگ دار

همانطور که از نامش پیداست بتن نرم به بتن های گفته می‌شود که در آن از ماسه بادی برای مخلوط با سیمان استفاده شده است و این سطح حالت دوغابی مانند خواهد داشت و زیاد برای کفپوش‌های که ماشین‌های سنگین در آن رفت و آمد می‌کنند مناسب نیست.
همچنین کفسابی بتن نرم بسیار کم هزینه‌تر و راحت‌تر است و با لقمه‌های زانتیا لایه برداری می ‌شود.

بتن سنگ دار نوع بتن زبر نیز به آن گفته می‌شود، که با استفاده از شن‌های درشت تر در ابعاد یک سانت و بزرگ تر برای مخلوط باسیمان استفاده می‌شود و برای سوله و کارخانجات بسیار مناسب است.
اکثر کفپوش‌های که کفسابی بتن را انجام می‌دهند بتن‌های سنگی است.

بتونه کاری بتن چیست

شاید هنگامی که کفسابی بتن به گوشتان می‌رسد، بند کشی و یا بتونه کاری آن‌ها کار زیاد مهمی نباشد.
اما هنگامی که سال‌های زیادی از بتن‌های خود استفاده کنید و در محل بتنی شما رفت و آمد زیادی انجام شده باشد و ماشین الات سنگین روی آن‌ها تردد داشته باشند. کفسابی پارکینگ بتن چاله‌های عمیق وسطحی روی کفپوش‌های بتنی خود مشاهده خواهید کرد که با دوغاب دادن روی آن دوباره کنده خواهد شد.

این مشکل نیز در کفسابی با بتن قابل حل خواهد بود.
در این مرحله ابتدا یک لایه از روی بتن برداشته می‌شود، سپس با استفاده از چسب بتن و سیمان سیاه روی آن پوشانده می‌شود و پس از گذشت یک روز روی آن‌ها با استفاده از ساب نرم سیقل داده می‌شود و پس از آن شما هیچ سطح کنده شده‌ای را روی بتن خود مشاهده نخواهید کرد.

دستگاه ساب زن بتن

ساب زدن بتن در طول عمر آن تاثیر دارد؟

بله، زمانی که مدت زیادی از بتن استفاده می‌کنیم و روی آن رفت و آمد می‌شود.
در لایه‌ به لایه آن باکتری‌ها نفوذ کرده و جای می‌گیرند.

البته این نوع باکتری‌های آسیب جدی را به ریشه بتن وارد می‌کنند، و از قسمت پایین شروع به سابیدن سیمان و چسب آن می‌کنند.

دلیل آن نیز بخاطر همسطح نکردن سطح بتن و وجود منافذ باز و ترک‌ها است که اجازه نفوذ این نوع آلودگی ها را به آن می‌دهد.
کفسابی بتن ابتدا لایه زخیمی از آن را تراش داده، منافذ را ترمیم کرده و یک پرداخت اجمالی را روی سطح بتن ایجاد می‌کند.

در نتیجه تمام ترک و شکستگی‌ها در سطح بتن جمع شده و پرداخت می‌شود.

این امر باعث می‌شود تا مدت زمان طولانی بتن‌ها سالم مانده و برای شما کار کند، عواملی چون نظافت صحیح و ترمیم هرچند ساله بتن می‌تواند در ماندگاری بیشتر آن بسیار کمک کننده باشد.

تعداد مراحل ساب زنی بتن در کیفیت آن مهم است؟

بله، ساب زدن بتن از مراحل زبر شروع شده و رفته رفته نرم تر می‌شود، هرچقدر که سطح بتنی در مراحل پایین تر پرداخت شود، سطح آن زبر تر می‌ماند.

این زبری که خط‌وخش های بر روی بتن هستند اجازه نمی‌دهند که رنگ و لعاب واقعی بتن نمایش داده شود.

هرچقدر مراحل کفسابی بتن بیشتر اجرا شود سطح به سمت براقیت بیشتری می‌رود و کیفیت کار اجرای بیشتر می‌شود.

البته این که از چه مرحله‌ای برای شروع سابیدن بتن استفاده شده بسیار مهم است.

معمولا برای پرداخت و کیفیت کار بهتر، از ساینده های الماس و زانتیا در شروع و لقمه‌های عطویی در پایان برای کفسابی بتن استفاده می‌شود.

ساب زنی بتن

قیمت کفسابی بتن چقدر است؟

بتن معمولا قیمت مشخصی دارند و همانند سنگسابی سنگ نخواهد بود.
در حالت معمولی بتن بصورت متری لایه برداری می‌شود.
کفسابی بتن چون اکثرا طی یک یا دو مرحله انجام می‌شود و بتن نیاز به پرداخت و براقیت نخواهد داشت.
قیمت کفسابی کمتری نسبت به سنگ خواهد داشت.
همچنین نحوه ارزیابی قیمت کفسابی بتن بستگی به نوع شن ریزه آن و همچنین مقدار پستی بلندی آن بستگی خواهد داشت.
بتن‌های که نیاز به رنگ اپوکسی و رنگ ترافیک دارند قیمت کفسابی آن کمتر از حد معمول خواهد بود چرا که در یک مرحله لایه برداری روی آن‌ها صورت خواهد گرفت.

مزایای کفسابی و سنگسابی بتن

اگر بخواهیم بصورت کلی بگوییم کف سابی بتن برای شما مزایای زیادی خواهد داشت.
اگر چه همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید صدرصد با مشکلاتی در کفپوش بتنی خود مواجه هستید و متوجه مزایای که قبلاً کفپوش داشت و حال ندارد خواهید شد.

سنگ سابی بتن

بطور مثال از اصلی ترین مزیت کفسابی بتن:

  • از بین رفتن تمامی پستی بلندی و جای ماله روی بتن
  •  یک سطح صاف بدون ناخنک، سیقل در اختیار شما خواهد گذاشت
  • نظافت آسان آن بعد از کفسابی است
  • پرشدن تمامی سطوح خالی شده بتن با مواد مرغوب و در نتیجه جلوگیری از پرشدن سیاهی بین آن خواهد شد.

بصورت کلی کفسابی بتن مزایای زیادی برای کفپوش شما خواهد داشت اما اینکه کجا و در چه زمانی آن را انجام دهید هم یکی از مهم‌ترین استراتژی ها در حفظ و نگه‌داری سطوح بتنی است.

به عنوان مثال زمانی که متوجه شدید بتن شروع به ترک خوردن کرده است و منافذی روی آن باز شده است. نباید دست روی دست بگذارید و صبر کنید تا ببینید نتیجه آن چه خواهد شد.

در صورت رخ دادن چنین مشکلاتی حتما یک‌ بخشی از مصالح بتن به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته که باعث آسیب به آن شده است.
در بهترین حالت ممکن در زمان مواجه با چنین مشکلاتی ترمیم و بازسازی سریع بتن باید انجام شود.

معمولاً ترکی که روی سطوح بتنی ایجاد می‌شود در ابتدا بسیار کوچک و انگشت شمار است اگر در همان زمان اقدام به کفسابی و تراش دادن آن کنید ترک‌ها را با استفاده از چسب بتن پر کرده و روی آن را ساب بزنید.

کف سابی بتن مانع بیشتر شدن این ترک‌ها در سطح می‌شود، با بی اعتنایی به آن آب و آلودگی به داخل منافذ باز بتن نفوذ کرده و باعث ایجاد حفره‌های بیشتر و بزرگتر بر روی آن می‌شود.

در نتیجه با بیشتر شدن حفره‌ها و ترک‌ها روی سطوح بتنی کفسابی آن هزینه بیشتری نیاز خواهد داشت.

همچنین اگر دیر اقدام به کفسابی بتن کنید مکن است سطح همانند روز اول پرداخت و صیقل نخورد و ترمیم ترک‌ها بعد از کفسابی نیز خود را نشان دهد.

ترمیم بتن: مهمترین عامل در ترمیم بتن استفاده از چسب مرغوب است چسب‌هایی که تعداد بی‌شماری در بازار دارند که له قیمت‌های متفاوتی نیز فروخته می‌شود.

اگر ترمیم و بندکشی روی بتن با مصالح مرغوب انجام نشود استفاده از جنس ضعیف نه تنها کار را درست انجام نخواهد داد بلکه به مرور زمان باعث زیاد شدن این حفره‌ها و ترک‌ها روی سطح بتن خواهد شد.

کف ساب بتن

چسب بتن ساروج یکی از مرغوب‌ترین جنس‌های موجود برای ترمیم و پر کردن سوراخ سنبه‌های بتن است.

البته نوع حسابی که روی بتن بعد از ترمیم اجرا می‌شود نیز در پرداخت و ماندگاری بتن تاثیر دارد.

معمولاً بعد از پر کردن حفره‌های خالی بتن از ساینده‌های ۳۶ و ۴۶ زانتیا استفاده می‌شود اگر مقدار حفره و ترک روی بتن زیاد باشد بهتر است که ساب زنی را تا شماره‌بندی ۵۰۰ یا ۶۰۰ ادامه دهید.

اجرای ساب بیشتر و پرداخت بالاتر باعث صیقل خوردن قسمت‌های بندکشی شده می‌شود که نتیجه آن ستحکام و دوام بالای بتن می‌شود.

کفسابی بتن برای قسمت‌های خالی شده سنگ همانند یک ترمیم کلی اجرا می‌شود که در سه مرحله لایه برداری ترمیم و پرداخت انجام می‌شود.

براق کردن بتن با کفسابی

براق کردن بتن شاید از نظر بیشتر افراد یک اتفاق غیر ممکن باشد چرا که سیمان قابلیت براق شدن ندارد.

اما در واقع سیمان است که قابلیت براق شدن ندارد، وقتی صحبت از بتن می‌شود یعنی در بافت‌های آن برای استحکام دادن به سازه بتنی از سنگ‌ ریزه ها استفاده شده است.

حال اینکه جنس این شن‌ها از کدام معدن است بستگی به انتخاب اجرا کنند و کارفرما دارد که با مقاله ما مغایرت دارد.

هدف از بیان کردن این موضوع در واقع اشاره به جنس و بافت‌های بتن است که در آن از سنگ استفاده شده است، از آنجایی هم که سنگ قابلیت براق شدن تا هر چقدر که ما بخواهیم را دارد.

پس بتن هم شامل این بحث شده و می‌شود آن را براق کرد، در واقع اینکه شما کفسابی بتن را در کجا نیاز داشت باشید رابطه مستقیم با ساب درخواستی شما خواهد داشت.

براق کردن بتن با کفسابی

معمولا در سوله‌ها و کارخانجات براق کردن بتن شاید طرفداران زیادی نداشته باشد، چرا که در این مکان‌ها اکثرا از وسیله‌های نقلیه سنگین که همیشه روغن ریزی دارند استفاده می‌شود و چنین هزینه‌ای برای این بخش‌ها شاید مقدور نباشد.

معمولا کفسابی بتن در سوله و کارخانجات تنها برای از بین بردن بافت‌های روغن و جای ماله و صاف کردن آن است.

مگر اینکه سوله‌های که کفپوش آن بتنی است مخصوص مواد غذایی باشد و نیاز به بهداشت کامل محیط داشت باشد که در چنین شرایطی باید از کفسابی براق کننده بتن استفاده کرد.

برای براق کردن بتن قرار نیست که اتفاقات شگفت انگیزی بی‌افتد یا ساینده جدیدی را معرفی کنیم.
از آنجایی که سطح بتن ترکیبی از سیمان و سنگ ریزه است، برای کفسابی آن از لقمه‌های الماس و زانتیا استفاده می‌کنیم.

زمانی که به حد معمول کفسابی بتن می‌رسیم یعنی مراحل 320-400 دیگر ساینده های زیر سازی و تعریف شده تمام می‌شود.

یعنی اگر قصد براق کردن بتن را داشته باشید، باید مراحل اولیه ساب روی آن اجرا شود سپس پیش پرداخت و پرداخت نهایی انجام شود.

تنها تفاوت براق کردن بتن با سنگ، بخاطر وجود سیمان در بافت آن نمی‌شود از ساینده های پد اسفنجی استفاده کرد به همین دلیل تا آخرین مرحله ساب براقیت از لقمه‌های سنگی استفاده می‌کنیم.

این لقمه‌های در همان شماره بندی‌های ساینده های پد با اشکال مختلف روی بتن کشیده شده و سطح آن را براق و شفاف می‌کند.

موضوع مهمی که وجود دارد براق کردن بتن همانند سنگ میسر است اما وجود سیمان در بافت آن امکان درخشندگی به اندازه سنگ را نخواهد داد.

براق کردن بتن برای قسمت‌های پارکینگ، اتاق، تراس، لابی، مغازه و… بسیار کاربردی بوده و نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید