کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه موزاییک را براق کنیم دلایل سیاه شدن موزاییک 0تا100

در این مقاله می‌خوانید

چگونه موزاییک را براق کنیم

یک سوال و هزاران جواب! مطمعنأ وقتی به اولین بند از این نوشته کمی فکر کنید بیشتر در فکر فرو خواهید رفت، یک سوال و هزاران جواب، متاسفانه در دنیای امروزی یا بهتره بگیم در دنیای داد و ستد امروزی کسی به فکری دیگری نیست، هرکسی به خودش اجازه می‌دهد هرچیزی را بنویسد و منتشر کند بدون آنکه کمی به عواقب آن فکر کند.

موزاییک بخاطر قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارد جزو کفپوش‌های هستش که بیشترین استفاده رو توی خونه هامون ازش می‌کنیم.

فرقی نمی‌کنه که خونمون مال یک سال پیش باشه یا چهل سال پیش موزاییک توی بیشتر حیاط و پارکینگ خانه‌های مردم ایران دیده میشه برای همین یک سوال کلی برای هممون پیش می‌آید که چگونه موزاییک را براق کنیم ؟

اگر در سطح اینترنت با هر پسوند و پیشوندی این موضوع را سرچ کنیم اکثر افراد با موضوعاتی مختلف سعی در براق کردن موزاییک با یک‌سری محلول و محصول بودند.

مطمئنأ انجام این کار با چنین موضوعاتی امکان پذیر نبوده و تنها یک دروغ قشنگ است،
دروغ قشنگی که ممکن است یک هزینه هنگفت را بر روی دستتان باقی بگذارد.
قبل از اینک به این موضوعاتی که در سطح اینترنت اشاره شده است بپردازیم مهم است که یک نکته را بدانید.

موزاییک بخاطر جنس سیمانی که دارد قابلیت براق شدن را ندارد، منظور از براق شدن یعنی موزاییک نمی‌تواند مثل سنگ برق بزند و انعکاس نور داشته باشد، تنها موزاییک‌های سنگی که در کفسابی موزاییک نیز توضیح دادیم می‌تواند تا هفتاد درصد همانند سنگ براق شود که آن‌هم روش‌های مخصوص و مراحل کار متعدد با کفسابی را نیاز دارد نه اینکه با کمی محلول و شوینده بشود موزاییک را براق کرد.

با توجه به گشت و گذاری که در این زمینه داشتم بیش از پنجاه مدل مقاله را مطالعه کردم که هیچ کدام از آن‌ها راه و روش درست را ارائه نداده بود و تنها دنبال گرفتن دنبال کننده و ارتقا بیننده بود.

البته ما در کفسابی نیل قصد بی احترامی به هیچ شخص و شرکتی در این زمینه را نداریم و تنها روشی که در پیش گرفتیم، حتی اگر قرار باشد که یک نفر مراجعه کننده نداشته باشیم، بجز حقیقت را نمی‌گوییم و منفعت خود را در ضرر دیگران نمی‌بینیم.

اگر شما هم قربانی این نوع شستشوها شده‌اید تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا چندتا از آن‌ها را باهم بررسی کنیم.

چگونه موزاییک را براق کنیم

علت شوره زدن موزاییک

موزاییک و آجر بخاطر خاکی که در پخت آن استفاده می‌شود اگر در مناطق گرمسیری فرش شود و آب کمی به آن‌ها برسد پس از گذشت مدت زمانی رویه آن‌ها شوره می‌زند.

این شوره ربطی به عوامل انسانی ندارد و یک امر طبیعی است البته که می‌شود به صورت کامل این مشکل را از روی موزاییک مرتفع کرد اما برای اینکه برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شویم باید بدانید که این مشکل که برای موزاییک رخ می‌دهد بابت آب‌وهوای گرمسیر منطقه شما است، برای جلوگیری از آن باید بصورت مداوم با صرفه جویی در مصرف آب موزاییک‌هارا شستشو دهید، می‌توانید این کار را با هر آبی انجام دهید، استفاده از طی نخی در این مناطق جوابگو نبوده و بازهم شوره روی موزاییک دیده خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل شوره زدن موزاییک ‌می‌تواند ملات استفاده شده در پشت آن باشد، اگر در بین این مواد سولفات سدیم و کلسیم وجود داشته باشد موزاییک شوره می‌زند.

رفع شوره موزاییک

زمانی که به دنبال راه حلی برای تمیز کردن شوره از روی موزاییک هستید اساتید در این زمینه استفاده از جوش شیرین و آب گرم را پیشنهاد می‌کنند که یک روش رایگان و سریع است.

اما اگر جزو افرادی باشید که از این روش استفاده کرده‌اید حتما می‌دانید که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شوره دو برابر روی موزاییک دیده می‌شود.

دلیل آن نیز نفوظ جوش شیرین در بافت سرامیک و بلند کردن مقدار بیشتری از شوره در خورد موزاییک است.
شاید هنگام استفاده از این ترکیب با خودتان بگویید که کار درست این است، اما شما ناخواسته دارید موزاییک تان را از بین می‌برید.

با استفاده مکرر از این ترکیب بافت موزاییک ضعیف شده و علاوه بر شوره سیاهی نیز در خورد آن نفوظ می‌کند که کم‌کم باید دیگر قید موزاییک ها را بزنید.چگونه موزاییک را براق کنیم

البته در انتهای مقاله یک روش کلی برای حل و رفع تمامی مشکلات موجود از روی موزاییک از جمله چگونه موزاییک را براق کنیم را خواهم گفت.

شوره بستن موزاییک بخاطر استفاده از کلر

شستن موزاییک با کلر

شستن موزاییک با کلر یکی دیگر از روش‌ها است که برای تمیز کردن جرم و سیاهی و همچنین کلر از روی موزاییک پیشنهاد می‌شود.

اما کلر نیز یک مایع تمیز کننده و اسیدی بسیار قوی است، اگر صادقانه بخواهید با خودتان رک صحبت کنید، باید بدانید که چگونه موزاییک را براق کنیم تنها یک شعار است، درواقع این روش برای تمیز کردن و چگونه تمیز کردن موزاییک است.
خب وقتی که یک‌سری سیاهی یا شوره روی موزاییک‌ها نمایان می‌شود حتما که قصد ما جمع کردن این مشکل از روی سطح بصورت کلی و دائمی هست.چگونه موزاییک را براق کنیم

اگر قراره بعدا اتفاق بدتری بیفته پس دلیلی نداره که بخواهیم کاری که عواقب بدتری داررو انجام بدیم.
شستشوی موزاییک با کلر شاید در ابتدا بسیار تمیز و زیبا به نظر برسد اما در واقع روش کار کلر به این صورت است که بافت‌های موزاییک را می‌سوزاند و سیاهی و شوره از بین آن‌ها را درمی‌آورد.
و هیچگونه بافت مجددی روی موزاییک نمی‌سازد.

به همین دلیل بعد از مدت زمان کوتاهی سیاهی مجدد برمی‌گردد و برای از بین بردن آن باید حتما از شوینده یا کلر استفاده کنید.
به همین دلیل استفاده از کلر نیز توصیه نمی‌شود، چون اگر چندبار بصورت مکرر از آن برای شستشوی موزاییک خود استفاده کنید، لایه‌های اصلی موزاییک از بین خواهد رفت.چگونه موزاییک را براق کنیم

موزاییک بخاطر‌ دست ساز بودن، قطری از یک تا دو سانت دارد، حدود یک و نیم سانت از آن را سیمان و مواد مخصوص تشکیل می‌دهد و مابقی آن شکل و ظاهری است که با سنگ‌ریزه‌ها به آن داده شده است.
اگر موزاییک تا عمق نیم میل آسیب ببیند ترمیم آن غیر ممکن بوده و باید تعویض شود.

سیاه شدن موزاییک پارکینگ بخاطر استفاده از مواد شوینده

شستن موزاییک با جوهر نمک

از دیگر مقاله‌های مرسوم برای چگونه موزاییک را براق کنیم استفاده از جوهر نمک برای شستشوی موزاییک است.
درواقع جوهر نمک برای از بین بردن رسوب آب از داخل لوله‌های آهنی ساخته شده است.

واصلی ترین کارایی آن همین است، اما با آزمون و خطاهای زیادی که از آن گرفته شده است، در کفسابی نیز ثابت شده است که برای سطوح گرانیت و سرامیک استفاده از آن آسیبی وارد نمی‌کند.چگونه موزاییک را براق کنیم

اما موزاییک خارج از این گود بوده و شامل استفاده از آن نمی‌شود، البته این موضوع قابل درک است که موزاییک سیاه شده و جرم آن با هیچ چیزی پاک نمی‌شود، در چنین شرایطی ما تمام سعی‌مان برای این است که این مشکل را مرتفع کنیم.
اما قرار نیست که سنگ را از چاله برداریم و به چاه بیاندازیم.

استفاده از جوهر نمک برای موزاییک همانند سنگ است، البته بعضی از دوستان می‌گویند اگر با آب قاطی شود و مقدار کمی از آن استفاده شود آسیبی نخواهد زد.

این موضوع کاملا یک طرفه و بی منطق است، دلیل آن نیز مشخص است، اگر مقدار آن به گونه‌ای باشد که دیگر در آب بی‌اثر بشود، پس دیگر دلیل استفاده کردن از آن چیست.

چراکه وقتی اثری نداشته باشد روی موزاییک نیز تاثیری ندارد و سیاهی را برنمی‌دارد.
واما اگر با وجود ترکیب با آب سیاهی را تمیز کند پس یعنی هنوز اثر دارد و سطح آن و بافتش را خراب می‌کند.
استفاده از جوهر نمک نیز اصلا برای موزاییک توصیه نمی‌شود.

مواد شوینده موزاییک

از دیگر راهنمایی‌های برای چگونه موزاییک را براق کنیم، استفاده از مواد شوینده است، کلر و جوهر نمک نیز جزو همین مواد به شمار می‌روند.چگونه موزاییک را براق کنیم

مواد دیگری همچون، شوینده من، تاید، رختشور، وایتکس، اسید…
که ازجمله شوینده های بیشمار هستند که در بازار وجود دارد.

همه این شوینده ها اسیدی بوده و به بافت موزاییک آسیب می‌زند.
استفاده نکردن از آن‌ها برای شما بسیار بصرفه تر از استفاده کردن خواهد بود، درصورت استفاده از آن تاثیرش را در مدت زمانی کوتاهی متوجه خواهید شد.

جذب کثیفی بالای موزاییک بعد از استفاده مداوم از شوینده

مایع جرم گیر موزاییک

مایع جرم گیر موزاییک برای اینکه چگونه موزاییک را براق کنیم، همانند شوینده ها است، جرم گیرها برای ظروف آشپزخانه و دیواره‌های سرامیکی آن‌ها بیشتر برای از بین بردن روغن خوراکی کاربرد دارد و در این زمینه هیچ تاثیری نخواهد داشت.

جرم گیر قوی موزاییک

در بالا راجب تمام جرم گیر صحبت شد، و اینکه چرا نباید از آن‌ها استفاده کنیم، حالا شما در این میان فکرش را بکنید یک نفر پیدا شده است که دنبال جرم گیر قوی برای موزاییک است.

این یعنی عمق فاجعه هرچقدر مقدار اسید و درصد قدرت آن بیشتر باشد مدت زمان کم‌تری طول می‌کشد تا موزاییک از بین برود.
پس فکر استفاده از جرم گیر قوی برای موزاییک را از سر خود بیرون کنید.

علت سیاه شدن موزاییک

در میان گشت و گذاری که برای تمیز کردن و چگونه براق کردن موزاییک خود می‌زنید، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اصلا چرا موزاییک سیاه شده است؟ چگونه موزاییک را براق کنیم 

شوره گرفتن موزاییک دو دلیل مشخص دارد که در حالت طبیعی از دست شما خارج است.
اما آیا می‌دانید که چرا موزاییک سیاهی می‌گیرد.
مطمعنأ اگر از این موضوع آگاه باشید می‌توانید با چند روش ساده از سیاه شدن و جرم گرفتن موزاییک‌های خود جلوگیری کنید و دیگر نیازی به گشتن در اینترنت برای تمیز کردن موزاییک نباشد.

سیاه شدن موزاییک چند دلیل ساده دارد، بخاطر بافت‌های فاصله داری که دارد بسیار حساس به ماندن آب روی سطح است.
ممکن است در قسمتی که موزاییک کار کرده‌اید شیب درستی اجرا نشده باشد، اگر آب مدت زمان زیادی روی سطح موزاییک بماند به مرور زمان سطح آن را سیاه می‌کند.

از دیگر دلایل سیاه شدن موزاییک نظافت غلط آن است، استفاده از شوینده ها و جرم گیر برای نظافت موزاییک در ابتدا بسیار خوب است چرا که آن را تمیز و یکدست می‌کند اما در طولانی مدت یک مشکل اساسی از بابت سیاه شدن سریع روی آن را به ارمغان می‌آورد.

دلیل سوم سیاه شدن موزاییک ماندن جای روغن روی موزاییک است اگر روغن ماشین یا موتور روی موزاییک بماند در خورد آن نفوظ کرده و سطح موزاییک را سیاه می‌کند.

از بین بردن جرم موزاییک با کفسابی

واکس براق کننده موزاییک

در لابه لایه آموزش‌های بسیار مفیدی که بعضی از افراد ارائه می‌کنند دوستانی وجود دارند که برای چگونه موزاییک را براق کنیم به دنبال فروش یک‌سری محصولات با نام‌های واکس و پولیش براق کننده موزاییک هستند.

البته که چنین مایعاتی نیز وجود دارد و انکار شدنی نیست، اما هر محصول و مایعی برای هر سطحی مناسب نیست.
موزاییک در حالت عادی جنس سیمانی دارد یعنی می‌تواند هرچیزی را جذب کند.

واکس و پولیش براق کننده موزاییک یک نوع مایع است که در خورد سنگ نفوظ می‌کند در ابتدا که از آن استفاده می‌کنیم سطح بسیار براق می‌شود و یک نمای زیبای را به نمایش می‌گذارد اما رفته رفته همانند واکس کفش عمل می‌کند تمامی گردو خاک و کثیفی‌ها را جذب می‌کند، در بسیاری از مواقع اگر مقدار و جنس واکس زیاد و باکیفیت باشد.

دیگر امیدی به احیای موزاییک نخواهد بود و باید تعویض شود.چگونه موزاییک را براق کنیم
استفاده از واکس برای موزاییک در کفپوش اصلا مناسب نیست و توصیه نمی‌شود.

اگر نیاز به انجام این کار دارید احتیاجی به خرید و هزینه هنگفت نیست، چرا که این واکس‌ها از محلول گازوییل ساخته می‌شود.
به ازای هر صد متر چهار لیتر گازوییل را با کمی ریکا مخلوط کنید و روی سطح بکشید.
موزاییک پر رنگ و زیبا می‌شود که همان کار واکس و پولیش را تداعی می‌کند.

پاک کردن سیمان از روی موزاییک

در این زمینه نیز دوستان بیکار نبوده و استفاده از سرکه را برای عموم پیشنهاد کرده است، ملا‌ت و سیمان اگر کفپوش موزاییک یا سنگی داشته باشیم در لابه‌لای آن‌ها انکار ناپذیر است و بخشی از این خدمات ساختمانی است، در خدمات کفسابی نیز این مشکل و نحوه رفع آن بصورت اصولی وجود دارد که راجب آن بحث شده است.چگونه موزاییک را براق کنیم

استفاده از سرکه هیچ تاثیری در پاک کردن سیمانی که بیشتر از یک ماه عمر دارد نخواهد داشت و تنها وقت تلف کردن است.
سرکه جنس اسیدی دارد و می‌تواند سطح را تمیز و سفید کند اما قابلیت بلند کردن موزاییک را ندارد.

برای پاک کردن سیمان از سطح موزاییک کفسابی یک روش اصولی است البته در صورتی که موزاییک شیار دار باشد این کار با سختی زیادی همراه است اما شدنی است‌.
اگر سیمان در سنگ راه‌پله باشد کفسابی راه پله با دستگاه کوچک انجام می‌شود.

دستگاه تمیز کننده موزاییک

جرم‌های که روی موزاییک نقش می‌بندد به دو شکل است، کثیفی های که بر روی موزاییک است و کثیفی های که در خورد موزاییک است.چگونه موزاییک را براق کنیم

جرم‌های که بر روی موزاییک است باید کفشویی شود، کفشویی به مجموعه عملیات تمیزکاری و نظافت سطوح سنگی و موزاییک گفته می‌شود.

برای از بین بردن این کثیفی‌ها که هزینه بسیار جزیی نیز دارد در کفسابی از دستگاه کفشویی استفاده می‌شود این دستگاه یک دینام تک‌فاز دارد و لقمه‌های زیر آن ساینده های زرافشان است.
دستگاه کفسابی تمیز کننده موزاییک در هر یک ساعت پنجاه متر محیط را تمیز و یکدست می‌کند.

دستگاه ساب موزاییک

اما برای لکه‌ها و سیاهی های که در جان موزاییک نفوظ کرده همان سیاهی‌ها که برای از بین بردن آن مجبور به استفاده از شوینده ها هستید، شرایط متفاوت است در این برهه باید از دستگاه ساب سه‌فاز سنتی که در کفسابی ساختمان مرسوم است استفاده شود.

این دستگاه یک دینام قدرتمند سه‌فاز دارد که قادر به تراش هرگونه سیاهی از داخل بافت موزاییک است.
هرصد متر در این دستگاه ۸ساعت زمان برای ساب کامل نیاز دارد.

سیاه شدن موزاییک بخاطر رسوب آب

تمیز کردن موزاییک حیاط

براق کردن موزاییک حیاط و تمیز کردن آن نیز با روش‌‌های که در بالا گفته شد انجام می‌شد.
اما در حقیقت فرقی نمی‌کند که موزاییک در کدام قسمت فرش شده است، البته که در کشور ما موزاییک بیشتر در پارکینگ و حیاط خانه‌ها فرش می‌شود، تمیز کردن موزاییک حیاط همانند کفسابی گرانیت با ساب‌های الماسی انجام می‌شود.

تمیز کردن موزاییک پارکینگ

چگونه موزاییک را براق کنیم حتی در پارکینک؟ اما این نیز یک شعار است، البته که پارکینگ یک فضای بسیار حساس است، اگر در خانه کفپوش‌ موزاییک باشد یک بار آن را تمیز می‌کنیم و مدت‌ها طول می‌کشد تا دوباره سیاه شود.
چرا که بیشتر قسمت‌ها فرش و مبل چیده شده و رفت و آمد زیادی انجام نمی‌شود که البته با کفش هم نیستیم.
اما در پارکینگ بخاطر تردد بالای وسایل نقلیه اگر موزاییک سیاه شود کار بسیار سخت می‌شود در چنین شرایطی باید از کفسابی پارکینگ بجای تمیز کردن موزاییک پارکینگ استفاده کنی.
البته در بیشتر پارکینگ‌ها نیز بجای موزاییک از بتن استفاده می‌شود در چنین شرایطی نیز می‌‌شود از کفسابی بتن استفاده کرد.

نحوه درست و اصولی نظافت موزاییک برای یک‌بار و همیشه

در بالا مهم‌ترین سرچ‌های گوگل از دید کاربران برای چگونه موزاییک را براق کنیم را باهم بررسی و به نحوه جواب آن‌ها پرداختیم، که همه آن‌ها تقریبا یک جواب مشترک داشتند، موزاییک را بشورید اما اینکه چگونه موزاییک را براق کنیم یک موضوع متفاوت از همه این‌ها بود.
شستشوی موزاییک با مواد اسیدی بسیار متفاوت با براق کردن موزاییک است.

براق کردن موزاییک با هیچ ماده و موادی بصورت دستی امکان پذیر نبوده و نخواهد بود.
کفسابی یک روش اصولی برای ترمیم بازسازی و پرداخت موزاییک است.

اگر در هر قسمتی از خانه یا محل کار خود کفپوش‌ موزاییک دارید نیازی به استفاده از انواع روش‌های نظافت موزاییک نیست.
کفسابی یک روش درست برای از بین بردن جرم و شوره و سیاهی از روی موزاییک است.
انجام کفسابی برای موزاییک یک‌بار برای همیشه است و تا زمانی که روی آن مواد اسیدی یا روغن بریزید با یک نظافت منظم می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کرده و کیف کنید.

در سنگسابی موزاییک یک لایه کامل از روی آن برداشته می‌شود تمامی بندهای خالی در می‌شود و در آخر موزاییک پرداخت و صیقلی می‌شود. چگونه موزاییک را براق کنیم
براق کردن موزاییک یک دروغ شیرین است و با کفسابی نیز بجز جنس موزاییک سنگی امکان پذیر نیست.
اما قادر به از بین بردن هرگونه جای لک، روغن، رسوب آب و سیاهی از روی آن است.

قیمت کفسابی سطوح موزاییک بسیار پایین بوده و ارزش استفاده از آن بسیار بالاتر از قیمت آن است.
بخاطر جنس سیمانی که دارد همانند پنیر با دستگاه برش خورده و پرداخت می‌شود همین امر باعث قیمت پایین و مناسب آن در کفسابی شده است.

کفسابی تا پنج سال بصورت کتبی کارهای موزاییک را تضمین می‌کند.
برای درخواست خدمات کفسابی موزاییک وخلاص شدن از شر سیاهی‌ها به یک باره ویرایش همیشه با کفسابی نیل در ارتباط باشید.

نمونه کارها

یک پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید اینکه دلسوزانه واقعیت و بازگو میکنید یک دنیا ارزش داره کامل مطالعه کردم چون خودم قبلا از این شوینده ها استفاده کردم و ضرر کردم دستتون درد نکنه حتما برای کفسابی با شما تماس میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید