تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگهداری غلط از سنگ چه عواقبی برای آن دارد؟ 3 روش رایگان برای افزایش طول عمر سنگ!

نگهداری غلط از سنگ !

نگه‌داری غلط از سنگ، سنگ تجمعی طبیعی و جامد از مواد معدنی یا شبه‌معدنی است(ویکی پدیا). این امر باعث می‌شود تا نگه‌داری از آن به مراتب شرایط خاص خود را دنبال کند. به دلیل اینکه نمی‌شود از هر موادی برای نظافت و نگه‌داری از آن استفاده کرد.

با کوچک‌ترین اشتباه و ناآگاهی لایه‌های بیرونی آسیب دیده و به مرور به داخل آن نفوذ خواهد کرد. به دلیل ترویج بسیار زیادی که در جامعه جهانی دارد. هر سازه یا ساختمانی بخش‌های دارد که آن را سنگ تشکیل داده است.

این موضوع دلیل محکمی است تا همه ما یک سری اطلاعات حداقل و اولیه در رابطه با آن داشته باشیم و در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

نگهداری غلط از سنگ

افراد علایق و سلایق مختلفی را دنبال می‌کنند، شاید آقای x بخواهد هر پنج سال سنگ کف‌پوش را تغییر دهد، و بالعکس آقای Y اصلا چنین افکاری را دنبال نکند و تنها دغدغه‌اش حفظ و نگه‌داری سنگ باشد.

حالا که خیلی زود سر اصل مطلب رفتیم، تعویض سنگ تنها هزینه اولیه خرید آن نیست، هزینه مصالح، کندن، تخلیه، جابجایی، استاد کار، کفسابی‌‌. مهم‌ترین موضوع ( زمان!) باعث می‌شود تا تعویض کردن کف‌پوش را در آخر گزینه‌های خود قرار دهیم.

وقتی می‌شود پیشگیری کرد، درمان جایی در برنامه‌های ما نخواهد داشت. اگر سنگ به درستی نظافت و نگه‌داری شود، هیچوقت قرار نیست، سیاه، کدر، مات و کثیف شود. کافیست تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نگهداری غلط از سنگ  نه تنها هزینه‌های هنگفتی برای ما به همراه خواهد داشت، بلکه پیرامون آن می‌تواند برای سلامتی نیز مضر باشد. رسوب و کثیفی‌های که بعد نظافت و نگهداری غلط از سنگ روی آن ایجاد می‌شود.

پر از باکتری‌های است که برای سلامتی انسان بسیار مضر است. راه های نظافتی برای از بین بردن این کثیفی‌ها استفاده از انواع مواد شوینده است که کثیفی را چندبرابر خواهد کرد.

نگهداری غلط از سنگ چه عواقبی دارد؟

تعریف نگهداری غلط از سنگ چیست؟:

  • عدم نظافت سنگ بصورت دوره‌ای
  • استفاده از انواع شوینده در نظافت سنگ
  • بی اهمیتی به خراش‌ها و شکاف‌ها
  • استفاده از مواد اسیدی نامناسب در نظافت
  • کشیدن اشیائ در سطح سنگ
  • عدم اجرای کفسابی برای سنگ
  • بی توجهی به رسوب‌های جزئی

از جمله آسیب به سنگ و شیوع آن بصورت همگانی در کف پوش است. آفت در سنگ بصورت آنی ایجاد نمی‌شود، این مشکلات به مرور در سطح ایجاد شده و در پی بی توجهی بیشتر می‌شود. به محض دیدن شدن اولین کثیفی‌ها اگر پیگیر آن شوید، هم در هزینه و هم در حفظ سنگ خود بسیار جلو خواهید بود.

ممکن است بی توجهی بیش از حد موجب شود کفسابی هم کاری از پیش نبرد. نگهداری غلط از سنگ، باعث از بین رفتن لعاب براقیت روی آن، باز شدن بندهای بین سنگ‌ها. سیاه شدن شکاف‌ها، بازشدن رزین‌های رویی کاشی که در کارخانه اجرا می‌شود. نفوذ رسوب در عمق سنگ و از بین رفتن سلامت سنگ خواهد شد.

نگهداری سنگ از نقطه شروع

پیشگیری بهتر از درمان! برای سنگ‌ها بسیار مهم است. بخاطر اهمیت زیاد سنگ و قیمت‌های بالایی که برای آن دریافت می‌شود. کوچک‌ترین آسیب‌ها در سطح سنگ می‌تواند تبدیل به یک معضل بزرگ شود. نقطه شروع در نگهداری از سنگ. بعد از زمانی است که در کفپوش مورد نظر فرش می‌شود.

نگهداری سنگ از نقطه شروع

بخاطر دوغاب های سیمانی و یا چسب بتنی که برای بندکشی روی سنگ اجرا می‌شود. یک از نکات مهم در حفظ سلامت سنگ کفسابی آن بلافاصله بعدا از اجرا است.

دوغاب‌های سیمانی بخاطر اسیدی که در خود دارد، بعد از اجرا روی سنگ، به عمق سنگ نفوذ کرده و باعث مات شدن لعاب اولیه می‌شود.

ممکن است شما نظافت اولیه را بصورت دستی انجام دهید. این کار سیمان‌ها و دوغاب‌های رویه را تمیز می‌کند.
اما اسید اصلی و مخرب که در عمق نفوذ کرده است باقی می‌ماند. کفسابی مهم‌ترین عامل در حفظ و نگهداری سنگ در نقطه شروع است.

اجرای ساب علاوه بر از بین بردن این کثیفی‌ها از عمق سنگ، ناخنک ها و ناهمواری سنگ را نیز صاف می‌کند.

از عوامل مهمی که آلودگی‌ها در شکاف سنگ تجمع می‌کنند، ناهمواری بین بندها است، کفسابی تمام این پستی بلندی‌ها را صاف و صیقل می‌کند. و با استفاده از موادی به نام رزین (کفسابی رزین)‌ بندها را کامل ترمیم می‌کند تا در طولانی مدت دچار آسیب نشود.

3 روش رایگان برای افزایش طول عمر سنگ!

حفظ شاکله اولیه سنگ از مهم‌ترین نکات در ماندگاری و طول عمر آن است. این عمل به صورت دوره‌ای باید رعایت شود تا کفپوش براق و زیبا همیشه زیرپاهای شما شکل ببندد.

3 روش رایگان برای افزایش طول عمر سنگ

1- استفاده از مواد اسیدی مناسب در نظافت سنگ: بعد از اجرای کفسابی در کفپوش و از بین بردن ناخنک‌ها و شیره سیمان از عمق سنگ. نظافت دوره‌ای بسیار مهم است. تمیز کردن سنگ حتما نباید هر روز انجام شود، حداقل دو بار در هفته مناسب است.

بهتر است این نظافت با استفاده از صابون اسید مناسب سنگ انجام شود. روش کار صابون به این صورت است که ابتدا باید آن را داخل سطل آب قرار دهید و کمی منتظر بمانید تا کامل حل شود.

بعد از ترکیب کامل آب و صابون سنگ آن را با دستمال مخصوص روی سنگ کشیده و سپس با طی نخی مناسب خشک کنید.

صابون سنگ بصورت 12 تایی فروخته می‌شود که پک کامل آن 50 هزار تومان است. هر یک صابون برای یک مرحله نظافت متراژ 100 متر مناسب است.

از مزایای استفاده از این روش: بخاطر جنس صیقلی و اسیدی که دارد، تمام باکتری‌ها را جذب کرده و از خورد سنگ بیرون می‌کشد. همین امر باعث برق زدن لایه رویی کفپوش می‌شود.

2- عدم اقدام عجولانه در برابر آسیب‌های آنی: هر لحظه ممکن است در اثر برخورد هر نوع مواد اسیدی و خوراکی با سنگ، کف پوش دچار آسیب شود‌. مشکلاتی همچون سفیدک زدن سنگ، مات شدن آن، از بین رفتن براقیت، افتادن لک‌های روی سنگ.

عدم آگاهی و تجربه کافی برای از بین بردن آن ممکن است، مشکل را چند برابر و هزینه تعمیر را بیشتر کند. در زمان مواجهه با چنین مشکلاتی خونسردی خود را حفظ کنید و از ریختن هر نوع مایع و ماده‌ای روی سنگ پرهیز کنید.

در یک زمان مناسب با کفساب کار تماس گرفته و مشورت بگیرید. هزینه کفسابی چنین آسیب‌های سطحی برای متراژهای کم پایین است و جای نگرانی نیست.

3- خراش‌ها، کشیدن اشیائ روی کفپوش: از عمده مشکلاتی که در اکثر کف‌پوش ها دیده می‌شود خراش‌های است که در سطح آن وجود دارد. سنگ را با فرش اشتباه نگیریم! سنگ یک دگرگونی طبیعی است که اگر با آن درست رفتار نکنیم آسیب خواهد دید.

از کشیدن اشیائ کوچک یا بزرگ روی سنگ تا حد امکان جلوگیری کنید و در صورت ضرورت زیر اشیاء مورد نظر پارچه یا مقوا بزارید.

اگر خراشی روی سنگ ایجاد شود، و با چشم عادی قابل رویت باشد عمق آن حداقل یک میل است. پس برای از بین بردن آن حداقل باید یک میل از روی سنگ تراش داده شود!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید