کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی کارخانه و سوله مزیت‌های آن

فهرست مطالب

کفسابی کارخانه

کفسابی کارخانه باید در راس کار صاحبان مشاغل و کارفرمایان بزرگ قرار گیرد، این کار یکی از سخت‌ترین بخش‌های خدمات کفسابی است که تیم نیل با ارائه ضمانت نامه کتبی و نمونه کار در خدمت شما عزیزان است.
کارخانه‌ها بخش جدایی ناپذیر از اقتصاد یک کشور هستند، معمولا در آن‌ها تعداد زیادی انسان و دستگاه شبانه روز در حال کار هستند، اکثر ماشین الات که در این قسمت استفاده می‌شود با روغن و گازوییل‌ها کار می‌کند و در پی رفت و آمد طولانی مدت اکثر این روغن‌ها روی کفپوش‌ها می‌ریزد.
اغلب این سیاهی‌ها برای افراد مهم نیست و چون محیط کاری است و همیشه در معرض آسیب توسط روغن‌ها است به آن‌ها توجهی نمی‌شود اما حداقل پنج سال یک بار باید سیاهی از روی کفپوش تمیز شد، دلیل آن نیز انباشته نشدن بیش ازحد و جلوگیری از شیوع آلودگی در محیط کارخانه است.

کفسابی کارخانه بسته به کفپوش آن در مراحل مختلفی انجام می‌شود، البته اکثر کفپوش کارخانه‌ها بخاطر رفت و آمد ماشین آلات صنعتی سنگین روی آن بتن یا موزاییک است، به همین دلیل کفسابی ایتالیایی و براق در بخش اصلی اهمیت زیادی ندارد و صاف‌و یکدست بودن مهم ترین بخش در کفسابی کارخانه است.

کفسابی کارخانه

اهمیت کفسابی کارخانه

وقتی قرار است سال‌های طولانی ماشین های گران قیمت شما در کارخانه رفت و آمد بکنند، مهم است که سطح شما صاف یکدست و بدون هیچ پستی بلندی باشد، نبود ناخنک در سطح بتن موجب کارایی بهتر نیروی انسانی و ماشین‌ها خواهد شد.
همچنین از خرابی معتدد آن‌ها جلوگیری می‌کند، در بیشتر کارخانه‌های قدیمی به خاطر دست ریز بودن این بتن‌ها معمولا پستی بلندی آن‌ها تا پنج میل می‌رسد این مقدار از ناخنک بر روی بتن فاجعه است.
کفسابی با استفاده لقمه‌های الماس لایه رویی بتن را تراش داده و سطح آن را صیقل می‌‌کند.
فرقی نمی‌کند که کفپوش کارخانه شما را سنگ یا موزاییک پوشش داده است، صاف بودن سطح آن علاوه بر تمیزی ناخنک آن را نیز از بین خواهد برد.

کف‌شویی کارخانه

پس از انجام کفسابی کارخانه ممکن است پس از گذشت چند سال کفپوش دوباره سیاهی بگیرد و سطح آن کثیف شود، در چنین شرایطی دیگر نیاز به پرداخت هزینه ساب کامل نیست با استفاده از عملیات کفشویی کارخانه فرچه‌های سیمی تمامی سیاهی‌ها را از سطح بتن یا سنگ شما به خوبی تمیز کرده و سطح آن را صیقل می‌دهد، قیمت این نوع ساب بسیار کم‌تر از ساب الماس است.

سنگسابی کارخانه

کارخانه‌ها در یک بخش خلاصه نمی‌شود بخش‌های متعددی از آن وجود دارد که کفپوش آن‌هارا سنگ‌ها پوشش می‌دهند، در کفسابی کارخانه تمامی کفپوش‌ها قابلیت لایه برداری و پرداخت را دارند، اما عملیات سنگسابی برای بخش‌های سنگ فرش کارخانه است، بخش‌های همچون حیاط، اتاق مدیریت و کارمندان، سرویس‌ها، ناهار خوری‌ها و قسمت‌های دیگر که سطح آن‌ها سنگ است، به دلیل اینکه اکثر کارخانه‌ها دائما در حال دید و بازدید عموم است و مخصوصا اتاق مدیرعامل آن همیشه میزبان میهمان‌های خاص خود است، مهم است که کفپوش آن صیقل و براق باشد.

سنگسابی می‌تواند تمامی ناخنک‌های سنگ را ازبین برده و یک سطح صیقل و براق برای شما بسازد.
کفسابی کارخانه و بخش‌های دیگر آن نیازمند تجربه کافی کفساب کار است، بخاطر مساحت زیادی که این فضا دارد شرکتی که کفسابی کارخانه شما را قبول می‌کند باید نیروی کار کافی و دستگاه‌های مخصوص کفسابی را داشته باشد، چرا که کم پیش می‌آید که یک کارخانه بزرگ بخواهد خالی شود، یا روزهای زیادی را تعطیل کند، معمولا سنگسابی در کارخانه همراه با روزهای کاری آن است و بخاطر فضای بزرگ آن مشکلی را برای یکدیگر ایجاد نمی‌کند.

کفسابی سوله

کفسابی سوله

سوله بخش مهم دیگری از کارخانه است، این فضا معمولا برای دستگاه‌های کوچک تر یا انبار قطعات تولید شده استفاده می‌شود، کفپوش سوله نیز بخاطر رفت و آمد ماشین آلات بتن‌های چندمتری ریخته می‌شود تا سطح آن محکم و مقاوم باشد.
البته در بعضی از کارخانه‌های که مواد غذایی یا مواد شوینده تولید می‌کنند کفپوش آن‌ها سنگی است که بازهم باید کفسابی شود.
کفسابی سوله با استفاده از دستگاه سه‌فاز انجام می‌شود، بخاطر وجود برق سه فاز فرآوران در این محیط بودن دستگاه بزرگ بهتر است.
بتن‌های ریخته شده در سوله با دو روش خشک و خیس کفسابی می‌شود، کفسابی کارخانه نیز همینجوری انجام می‌شود.

کفسابی خشک چیست؟

کفسابی خشک معمولا در سوله و کارخانه‌ها انجام می‌شود، در این نوع کف سابی لقمه‌های الماسی زیر دستگاه بسته می‌شود، سپس شروع به لایه برداری از روی بتن می‌کند، کفسابی خشک بخاطر گرد و خاک زیادی که در محیط ایجاد می‌کند بسیار برای سلامتی انسان خطرناک است و اصلا پیشنهاد نمی‌شود این نوع ساب به درخواست بعضی کارفرماها به دلیل پیدا شدن بهتر بتن بعد ساب که سر ‌آن‌ها کلاه نرود انجام می‌شود.
اما راه‌های زیادی برای تشخیص ساب درست در کفسابی وجود دارد که نیاز به انجام چنین کاری نیست، این روش در کفسابی نوین کاملا منسوخ شده و اصلا پیشنهاد نمی‌شود.
به این نکته توجه داشته باشید که کفسابی خشک در زمان کم‌ترین انجام می‌شود و خط وخش‌‌های ایجاد شده در آن با مراحل بعدی ساب اگر خشک انجام شود از بین نمی‌رود همچنین تنها برای بتن و سیمان کاربرد دارد.

کفسابی خیس چیست؟

در روش دیگر کفسابی بتن با آب تراش می‌خورد، دلیل صحبتی که بالا شد(کلاه رفتن سرکارفرما) زمانی که کفسابی بتن بصورت خیس و با آب انجام می‌شود، بعضی از کفساب ها که تعداد آن‌ها بسیار کم است و کفساب نما هستند، پسماند سیمان را روی بتن می‌کشند تا پستی بلندی آن پیدا نشود، برای این‌که بخواهید به صورت اصولی کار خود را از سنگساب تحویل بگیرید، پس از اتمام کار کفساب در روش کفسابی خیس از کفساب بخواهید تا یک بار بصورت کامل با واترجت یا کارواش بتن را با کاردکی بشورد، اگر هزینه درخواستی کفساب‌ زیاد بود، باتوجه به وجود دستگاه کارواش در اکثر کارخانه‌ها خودتان می‌توانید بابستن سری کاردکی یک بار کامل کارخانه یا سوله تان را بشورید، با شستشوی کامل آن بخاطر اینکه بتن وقتی ساب می‌خورد پسماند آن دیگر نمی‌چسبد و تنها روی سطح مالیده می‌شود تماما تمیز شده و جای آن باقی نمی‌ماند و سطح کامل مشخص می‌شود.
همچنین این روش در کفسابی کارخانه نیز کاربرد دارد.

سنگسابی کارخانه

سنگسابی سوله

برای قسمت‌های از سوله خود که آن‌ها را سنگ‌ها تشکیل داده‌اند می‌توانید از سنگسابی سوله استفاده کنید، سنگسابی سوله معمولا به مراحل پرداختی خود نمی‌رسد، سنگسابی سوله به کفسابی در خانه بسیار متفاوت بوده مراحل کار آن فرق می‌کند.
در خانه و منازل مهم است که سنگ علاوه بر ناخن گیری براق شود، اما در سوله‌ها بخاطر بالا بودن مساحت کار بخش دوم کفسابی که پرداخت است کمی کمرنگ است، دلیل آن قیمت زیاد کفسابی و همچنین مهم نبودن این موضوع است، چرا که اکثر سوله‌ها و انبارها برای مواد تولید شده استفاده می‌شود و تنها صاف و یکدست بودن و برگشتن رنگ اصلی سنگ در آن‌جا مهم است.

اگر سوله‌های دارید که از آن برای انبار مواد غذایی یا مواد شوینده استفاده می‌کنید، سنگسابی سوله حتما باید انجام شود، تا سنگ صاف شده و بتونه کاری شود، چرا که پستی بلندی سنگ باعث می‌شود کثیفی و سیاهی در درز آن نفوظ کند و محیط بهداشتی شما را آلوده کند و به مواد غذایی شما آسیب بزند.

نمونه کارها

2 پاسخ

  1. برای کارخانه‌ای که کفپوشش بتن هستش، و در گذشت زمان، ترک خورده میشه، با کفسابی درست کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید