کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی لاشه سنگ تفاوت ساب لاشه با دیگر سنگ‌ها

فهرست مطالب

کفسابی لاشه سنگ

وقتی صحبت از سلیقه شخصی می‌شود فکرها به سمت و سوی مختلفی می‌روند، در مصالح ساختمانی هم نظم زیباست، هم نامنظم کافیست شما جنس درست را در جای درست استفاده کنید، لاشه سنگ در نامنظم ترین حالت ممکن خود زیباترین سطوح را به ارمغان می‌آورد، کفسابی لاشه سنگ کمی متفاوت تر از سنگ‌ها و کفپوش‌های دیگر است، در سنگسابی لاشه لقمه سنگ‌ها فرق می‌کند، مراحل کار به شکل دیگری انجام می‌شود پرداخت کار نیز با بابلیکس انجام می‌شود.

کفسابی لاشه سنگ

کفسابی لاشه سنگ تمامی پستی بلندی‌های روی آن را مرتفع می‌کند سنگ‌ها را در یک ردیفت منظم می‌نشاند و یک سطح سیقلی‌ را به کفپوش می‌بخشد.
برای کفسابی لاشه‌ سنگ دستگاه تک‌فاز جوابگو نیست و تنها از مدل سه فاز می‌شود بهره برداری کرد، چرا که سطح رویی این سنگ در زمان کار شدن تا سه میل دوغاب داده می‌شود تا سنگ کاملا سفت شود و بعدا بندهای آن شل نشود، همین علت باعث سخت شدن لایه برداری این سنگ است و نیازمند لقمه الماس و دستگاه پرقدرت است.

لاشه سنگ چیست

لاشه مختص به یک سنگ مشخص نیست، هر سنگی که تا به الان استخراج شده چه ساب خورده باشد یانه، می‌تواند یک سطح از لاشه سنگ را تشکیل دهد، این سنگ‌ها از پسماند برش سنگ‌های دیگر در کارخانه تولید می‌شود، همچنین شرکت‌هایی نیز وجود دارد که بصورت اختصاصی سنگ‌های ابعاد بزرگ را بصورت مثلثی برای لاشه سنگ فرآوری کرده و به فروش می‌رساند.

معمولا ابعاد این سنگ نمی‌تواند زیاد بزرگ باشد چرا که بیشتر از پسماند برش سنگ به وجود می‌آید همین امر باعث کم بودن قیمت آن نیز است، همچنین افرادی که طرفدار اشکال نامنظم هستند علاقه زیادی به این نوع کفپوش دارند، پرطرفدارترین لاشه سنگ گرانیت و دهبید است چرا که جنس سخت و استخوانی دارند و در مقابل سرما و گرما مقاومت بالای دارد.

محبوب ترین لاشه سنگ‌ها برای دیوار سنگ کوهی است، این مدل لاشه بیشتر در دیواره‌های ساختمان و کفپوش حیاط های بیرون اجرا می‌شود، قیمت آن نیز به مراتب مناسب‌تر و پایین تر از دیگری است‌.

کفسابی سنگ لاشه

مراحل کفسابی لاشه

برای کفسابی لاشه سنگ بیشتر از لمقه‌های کارخانه البرز و زانتیا استفاده می‌شود، چراکه سطح اولیه و رویی این سنگ را دوغاب سنگی پوشش می‌دهد و برای تراس آن در ابتدا باید لقمه زبر به کار گرفته شود.
در شروع کار سنگسابی لاشه سنگ ابتدا یک لایه از یک تا سه میل از روی آن باید تراشیده شود، در پی این تراش سنگ علاوه بر دوغاب رویی سنگ باید یک لایه از روی سنگ نیز تراش داده شود.

در مرحله دوم از زانیتا 26 برای تراش دوباره سنگ استفاده می‌شود، این لقمه یک لایه ضخیم را از روی سطح آن برمی‌دارد، در پی این لایه برداری سطح سنگ کاملا مات و بی‌روح می‌شود، سپس سنگ کاملا بتونه کاری می‌شود.
پس از دوغاب دادن دوباره سنگ، باید مراحل اولیه از صفر‌ روی لاشه سنگ اجرا شود، برای از بین بردن پسماند بتونه از روی آن، سپس با لقمه البرز 80 سنگ را صیقل می‌‌کند.

در مرحله سوم سنگسابی لاشه باید از خدمات کفسابی اتویی استفاده شود، این ابزار برای لاشه همچنین موزاییک کاربرد دارد، در این مرحله خط و خش‌های ایجاد شده توسط لقمه‌های قبلی کاملا از روی سنگ لاشه جمع می‌شود، اما بازهم سطح سنگ مات است و تنها موج‌های آن جمع شده است.

در مرحله چهارم سنگسابی لاشه سنگ از لقمه 200اچ پی استفاده می‌شود این ابزار در کفسابی خانگی و کفسابی دستی نیز تاثیر زیادی دارد، طی انجام این مرحله یک لایه رنگ جدید روی لاشه می‌آید و سطح کم کم خودش را نشان می‌دهد.
در مرحله پنجم کفسابی لاشه از کفسابی ایتالیایی کمک می‌گیریم، این ابزار یک رنگ و لعاب جدید را به لاشه می‌بخشد و سنگ را از حالت بی روح به یک شیئ زنده تبدیل می‌کند.

در مرحله آخر از لقمه بابلیکس ایتالیا برای لاشه سنگ استفاده می‌شود این لقمه یک ابزار سیاه رنگ است که در کف سابی گرانیت نیز کاربرد فراوانی دارد.
گفتنی است کفسابی لاشه سنگ طی 6مرحله انجام می‌شود، اما بخاطر دوغاب فراوانی که در لایه این سنگ برای پوشش بین آن‌ها استفاده می‌شود زمان کار بسیار افزایش می‌یابد، بطور مثال یک سطح صد متری لاشه سنگ در چهار روز کفسابی می‌شود اما یک سطح صد متری مرمریت در دو روز انجام می‌شود.

سنگسابی لاشه

سنگسابی لاشه با بتونه بهتر است یا رزین

لاشه نیز همانند دیگر همتاهای سنگی خود برای کفسابی نیاز به پوشش برای بندکشی دارد، شاید باخودتان فکر کنید که بیشتر این سنگ را دوغاب پوشش داده است و نیازی به بتونه کاری آن نیست.
اما لاشه سنگ همانند دیگر سنگ‌ها نیاز به بتونه کاری و بندکشی خواهد داشت، در طولانی مدت طی رفت و آمدی که روی آن انجام می‌شود هم سنگ و هم دوغاب‌های بین بندهای آن ترک خورده و خالی می‌شوند، برای پرکردن این خلل و فورج‌ها بتونه بسیار کاربردی خواهد بود.

برای لاشه سنگ بتونه بهتر است یا رزین

برای پوشش ترک‌های لاشه سنگ از هر دو مواد می‌شود استفاده کرد، اما رزین بخاطر جنس سنگی که دارد برای این نوع کفپوش زیاد کاربرد نخواهد داشت چرا که بیشتر آن را سیمان شامل می‌شود، و در پی میکس شدن این دو مواد با یک‌دیگر بعد از مدت کوتاهی این مواد ترک می‌خورد و کنده خواهد شد در نتیجه هزینه هدر خواهد رفت.
بتونه بخاطر سازگاری که با خود سیمان لاشه سنگ دارد بسیار کاربردی تر برای آن است.
از لحاظ قیمتی بتونه بسیار پایین تر از رزین است، اما از لحاظ کیفیتی بتونه اثر گذاری بیشتری روی این سنگ دارد، مصالح ساختمانی اگر در جای درست استفاده شود بیشترین کاربرد را خواهد داشت.

اگر لاشه سنگ‌هایی داشته باشید که بیشتر آن را کاشی پوشش داده و مقدار کمی از آن را دوغاب داده‌اید رزین می‌تواند جایگزین خوبی برای بتونه باشد و جوابگو خواهد بود، همچنین اگر سنگ شما تراورتن باشد برای کفسابی تراورتن حتما باید از رزین‌ها استفاده شود، چرا که سطح سنگ تراورتن پر از سوراخ‌های کوچک است و بتونه بخاطر صفتی که دارد نمی‌تواند بصورت کامل بین آن‌ها رخنه کند و آن را پوشش دهد.

کفسابی لاشه

قیمت کفسابی لاشه سنگ

برخلاف دیگر کفپوش‌ها قیمت کفسابی لاشه سنگ بصورت مشخص ارزیابی می‌شود.
نحوه محاسبه قیمت کفپوش لاشه شما به دلایلی همچون: جنس سنگ، ابعاد آن، فاصله بین سنگ‌ها، مقدار دوغاب روی سنگ بستگی دارد.
قیمت سنگسابی لاشه سنگ برای سنگ‌های گرانیتی برای هرمتر مربع از 80تا 100 هزارتومان است، قیمت آن باتوجه به فاصله بین سنگ و مقدار دوغاب روی آن بین این اعداد متغییر است.

قیمت کفسابی سنگ دهبید لاشه، هر مترمربع از 50تا 90 تومان است، ابعاد سنگ و فاصله بین سنگ در قیمت آن تاثیر دارد.
قیمت کفسابی سنگ‌های آهکی همانند گوهره، تراورتن، از 40تا 80 تومان است، این نوع سنگ بخاطر منافظ بازی که دارد اگر فاصله بین سنگ کم باشد باید از رزین برای بندکشی استفاده شود که در قیمت آن تاثیرگذار است.
لاشه سنگ کوهی که اغلب در کفپوش حیاط و رمپ فرش می‌شود قابلیت کفسابی ندارد، درصورت نیاز باید از شستشو بامواد برای آن استفاده شود.

نوع بتونه استفاده شده، محیط فرش شدن سنگ، نوع دستگاه ساب و لقمه آن در قیمت کفسابی تایثر گذار است، کفپوش‌های که قبلا کفسابی شده است دیگر نیازی به لایه برداری مجدد ندارد و تنها بایک پوست آب سنگ تمیز می‌شود، در صورت نیاز به بتونه کاری باید یک لایه سطحی تراش داده شود، سپس سنگ با چهار مرحله ذکر شده در بالا صیقل و پرداخت شود قیمت این نوع کفسابی لاشه از 30تا 60تومان متغییر است.

مزایای سنگساین نوع سنگ با قیمت‌های پایین تر نیز کفسابی می‌شود، کفسابی ارزان برای لاشه سنگ معمولا تا مرحله سوم اجرا می‌شود و پس از مدت زمان کوتاهی سنگ سیاه می‌شود، تمامی مراحل کفسابی آن باید کامل اجرا شود، در اثر جا انداختن یک مرحله از ساب سنگ لاشه اگر سنگ سیاه شود درصورت نیاز به کفسابی مجدد تمامی مراحل آن باید از اول بصورت کامل اجرا شود، و هزینه شما برای کفسابی ارزان هدر می‌رود.

کفسابی دوغاب بین لاشه سنگ

از آن جایی که فاصله بین این سنگ را دوغاب پوشش می‌دهد برای افرادی که این نوع کفپوش را در پارکینگ و حیاط خانه خود فرش می‌کنند حائز اهمیت است که بتن بین آن نیز صیقلی، سیمان در چند نوع مختلف می‌تواند بین این لاشه‌ها اجرا شود، بصورت دست ریز یا ماشینی، همچنین با ماسه‌های درشت یا ریز، اگر قصد صیق دادن به بتن‌های بین لاشه سنگ دارید.

بهتر است که آن را بصورت ماشینی با ماسه ریز اجرا کنید، زمانی که کفساب شروع به تراش دادن سطح مورد نظر می‌کند اگر بتن اجرایی شما با ماسه درشت باشد پس از انجام لایه برداری به قسمت سخت آن خواهد رسید و تراش دادن آن بیش از حد ممکن نخواهد بود.

برای کفسابی بهترین نوع بتن ماشینی ریز است و صیقل کردن آن نیز یک سطح زیبا را به شما می‌دهد.
این نوع کفپوش در لاشه سنگ همانند ساب خود آن کفسابی می‌شود و مراحل کار آن تفاوتی با سنگ اصلی ندارد، بتن تا 40 درصد قابلیت انعکاس نور را خواهد داشت، اما نباید از آن اندازه سنگ انتظار داشته باشید.

سنگسابی لاشه سنگ

مزایای کفسابی لاشه سنگ

این نوع سنگ با قیمت‌های پایین تر نیز کفسابی می‌شود، کفسابی ارزان برای لاشه سنگ معمولا تا مرحله سوم اجرا می‌شود و پس از مدت زمان کوتاهی سنگ سیاه می‌شود، تمامی مراحل کفسابی آن باید کامل اجرا شود، در اثر جا انداختن یک مرحله از ساب سنگ لاشه اگر سنگ سیاه شود درصورت نیاز به کفسابی مجدد تمامی مراحل آن باید از اول بصورت کامل اجرا شود، و هزینه شما برای کفسابی ارزان هدر می‌رود.

نمونه کارها

2 پاسخ

  1. در رابطه با سنگ لاشه‌ای که اسید اونو سوزنده کاری میشه انجام داد؟ من روی سنگ پارکینگ دیسکیلر ریختم الان سیاه شده هیچ جوره هم پاک نمیشه نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام، بله این مشکل با کفسابی بصورت کامل قابل حل هست، بطوری که سنگ بهتر از روز اولش هم میشه و جای هیچ نگرانی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید