کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی سنگ مشکی انواع سنگ‌های اسلب مرمریت مشکی در ساب

فهرست مطالب

برای اینکه بهترین کفپوش‌ها را در سنگ‌فرش واحد و مغازه‌های خود داشته باشیم، همیشه احتیاج داریم تا در طرح و رنگ اجزاء تشکیل دهنده آن نهایت دقت را داشته باشیم، کفسابی سنگ مشکی مهم است، چرا که رنگ آن زیبایی خاصی به محیط می‌دهد به شرطی که بند آن به چشم نیاید، سنگ‌های مشکی در ابعاد بزرگ بسیار زیبا و کاربرپسندتر هستند، برای انتخاب این سنگ‌ها در هر سنگ فرشی ابتدا با یک طراح دکوراسیون مشورت داشته باشید، چرا که علاوه بر رنگ آن رگه‌هایی گوناگونی از این سنگ موجود است که هرکدام از آن‌ها برای یک کفپوش خاص است.

کفسابی سنگ مشکی

کفسابی سنگ مشکی

کفسابی سنگ مشکی یک تخصص و حرفه است، در بخش‌های قبلی در رابطه با خدمات کفسابی سنگ مراحل انجام ساب بصورت پیشرفته از مبتدی تا حرفه‌ای بصورت شفاف برای شما عزیزان بصورت مقاله نوشته شد، اما کفسابی سنگ مشکی کمی متفاوت از تمامی کفپوش و سنگ‌های دیگر است، تنها دلیل این همه حساسیت این سنگ رنگ آن است.

بخاطر رنگی که دارد مدت زمان کار آن بسیار طولانی‌تر است، نوع ساب‌های آن متفاوت است و روش کار آن کمی خاص است، در این مدل سنگ ابتدا سنگ باید بصورت کامل لایه برداری شود در حالی که در کفسابی سنگ آباده تنها بندسنگ اگر لایه برداری می‌شد کافی بود.

اما سنگ مشکی اگر کامل لایه برداری نشود پس از پرداخت نهایی سنگ دو رنگ خواهد بود، البته دلیل این موضوع واضح است، در کارخانه سنگ زمانی که برای اولین بار آن را کفسابی می‌کنند، یک سری ماده براق کننده در کف قسمت مات سنگ معدنی می‌کشند.

این ماده یک رنگ و جلای خاص در ابتدا به سنگ می‌بخشد سپس کفسابی را روی آن مواد انجام می‌دهند، این بدان معنی نیست که کیفیت کار کفسابی در سنگ‌فرش پایین تر از کارخانه است، اما صادقانه سنگ‌ مشکی در کارخانه کمی پررنگ تر از کفسابی در خانه است چرا که آن مواد مخصوص و جادویی در کارخانه روی سنگ مشکی کشیده می‌شود.

انواع سنگ‌های مشکی

سنگ مشکی انواع و اقسام مختلفی دارد، اما اکثر ما آن‌هارا بانام همان سنگ مشکی می‌شناسیم و کم‌تر کسی نام دقیق این نوع سنگ هارا می‌داند، البته تمامی این سنگ‌ها مرمریت است و تنها رگه‌های آن است که نام آن را متفاوت می‌کند، انواع سنگ مشکی عبارت است از:

  • مرمریت لاشتر اسلب
  • سنگ گلدن بلک مرمریت
  • سنگ امپرادور دارک
  • سنگ اسلب مارشال
  • سنگ مرمریت اسپایدر
  • مرمریت تری دی بلک اسلب
  • دابل بلک بوش همر چرمی
  • لاشتر مشکی
    تمامی این سنگ‌ها با توجه به رنگ و رگه آن در بازار موجود است و جزو سنگ‌های پرفروش این روزهای مصالح ساختمانی است.
    کفسابی سنگ مشکی تمام مدل‌های بالا بایک روش انجام می‌شود و تنها در بندکشی آن کمی رنگ خمیری آن‌ها متفاوت است.

ساب سنگ مشکی

مراحل سنگسابی سنگ مشکی

کفسابی سنگ مشکی راه و روش‌های خاص خودش را دارد، چرا که رنگ آن علاوه بر قیمت و جلوه آن سابش را نیز نسبت به دیگر سنگ‌ها متمایز کرده است.
برای شروع کفسابی سنگ مشکی ابتدا بهتر است که تمامی بندهای آن با آب گرم یک بار شسته شود، این کار باعث می‌شود تا مواد بین بندها کمی شل شود و لایه برداری از روی بند نیز راحت تر انجام شود، این کار توسط کفساب انجام می‌شود.

1-در مرحله اول کفساب با استفاده از دستگاه اکسپند ایتالیا یک لایه کامل از روی سنگ را با لقمه البرز 5 تراش داده و خط و خش‌های فراوانی روی سنگ ایجاد می‌کند.
سنگ مشکلی بخاطر حساسیت رنگی که دارد اجازه نمی‌دهد تا در این مرحله بتونه کاری انجام شود، به همین دلیل سنگ باید تا حد زیادی نرم شود تا بتونه آن رویش بنشیند و اثر مثبتی داشته باشد.

2-نرمه کردن خط و خش‌ها با لقمه 15 پد برای از بین بردن زبری‌ها این ساب باید سه بار روی سنگ مشکی کشیده شود، در نتیجه آن تمام موج‌ها از روی سنگ جمع شده و یک سطح صاف خواهید داشت.
3-سطح مورد نظر را باتوجه به نیاز سنگ، بتونه کاری کرده و به مدت چهل و هشت ساعت روی بندها مشمبا می‌کشیم، تا محلول آن به خوبی رنگ بگیرد تا پرداختش به درستی انجام شود.

4-پس از اتمام زمان رنگ پذیری درزها مشمباها را از روی سنگ جمع کرده و با لقمه 45 ساب می‌دهیم، این ساب پسماند بتونه را از روی سنگ جمع می‌کند، تمام پسماند آن باید مشکی باشد.

5-استفاده از ابزار 85 برای صیقل اولیه روی سنگ، در این مرحله ساب باید همانند کفسابی سنگ خانگی بصورت چپ و راست روی سنگ کشیده شود.

6-اجرای رزین نانو در سطح سنگ برای پررنگ کردن پرداخت آن، قبل از اجرای رزین نانو روی سنگ ابتدا سطح آن باید کامل شسته شود، با سشوار صنعتی خشک شود و آری از هرگونه کثیفی و گرد و خاک باشد، محلول را با قلتک روی سنگ می‌کشیم، چند ساعت بعد از خشک شدن کامل آن و رنگ دادن به سنگ، آن را با ساب از روی سنگ تمیز می‌کنیم، کارایی آن همانند رنگ مو است، پس از رنگ دادن باید از روی سنگ جمع شود.

7-اجرای ساب 250 پد برای جمع کردن هاله از روی سنگ و آماده سازی برای شروع پرداخت سنگ.

8-استفاده از لقمه لاکی مشکی برای رنگ بخشیدن به سنگ که در کفسابی سنگ مشکی بسیار مهم و موثر است، این ساب باید دو بار بصورت رفت و برگشت روی سنگ کشیده شود.

9-انجام ساب 1200 اسفنج برای پرداخت اولیه روی سنگ تا براقیت آن کمی برگردد

10-پرداخت سنگ با لقمه 2400 در این ساب سنگ کاملا پررنگ بوده و هاله‌های نور کمی روی آن نمایان می‌شود.

11-اجرای ساب آخر با لقمه ایتالیایی برای کفسابی پرداخت روی سنگ که آن را کاملا براق و سیقلی‌ می‌کند.

کفسابی سنگ لاشتر

بهترین زمان برای انجام کفسابی سنگ مشکی

کفسابی سنگ مشکی در هر زمانی که انجام شود برای کفپوش نتیجه بخش است.
اگر سنگ‌ها با مواد شوینده سیاه شده یا سفیدک زده است باید کفسابی شود.

اگر سنگ را تازه فرش کرده‌اید بندهای آن دلتان را زده است باید کف‌سابی شود.
زمانی که سنگ را مدت زمان زیادی استفاده کرده‌اید و دیگر براقیت سابق را ندارد باکفسابی مشکلش حل می‌شود.
اگر سنگ‌ها بندهایش خالی شده یا سوراخ سمبه زیادی دارد باید ترمیم و کفسابی شود.

بندکشی سنگ مشکی با رزین یا اپوکسی

همانطور که کفسابی سنگ مشکی خاص و مهم است، بندکشی‌ آن نیز از قسمت‌های مهم این کفپوش است، شما نمی‌توانید بند سنگ مشکی را سفید یا کرم رنگ پر کنید، چرا که ظاهر آن زشت و ناپسند خواهد شد، رزین در مخلوط با دوده یا اوخرا خاصیت خود را ازدست می‌دهد و رنگ پذیری آن عملا صفر است.

اپوکسی برخلاف رزین به خوبی با مواد خمیری و دوده مخلوط شده و رنگ‌های خاص و زیبایی را می‌سازد، برای ترمیم و بندکشی در کفسابی سنگ مشکی بهترین مواد اپوکسی است و کفسابی سنگ با اپوکسی بسیار اثر بخش تر از رزین است.

کفسابی سنگ مشکی در تهران

مزایای کفسابی سنگ مشکی

اگر قرار است هزینه‌ای را برای خدماتی پرداخت کنیم، انتظار داریم تا خدمات خوبی را از آن دریافت کنیم، و همیشه دوست داریم که کامنت‌های آن برای ما مثبت باشد، کفسابی سنگ مشکی نیز خالی از لطف نخواهد بود و چندین مزیت خوب را در کفپوش شما به جای خواهد گذاشت.

  • زمانی که سنگ فرش می‌شود دوغاب آن باسیمان سیاه و می‌شود، این دوغاب ظاهر سنگ را زشت می‌کند و هزینه شما از بین می‌رود، کفسابی تمامی این بندها را خالی می‌کند و با مواد همرنگ سنگ پر کرده و روی آن را صیقل می‌‌کند.
  • رگه‌های سنگ مشکی معمولا اگر در کارخانه ساب کمی روی آن اجرا شود، به خوبی نمایان نمی‌شود، با اجرای رزین نانو در مرحله 5 ساب سنگ مشکی تمامی این رگه‌ها که اکثر آن طلایی است خودش را در کفپوش نشان می‌دهد.
  • اپوکسی که در بند استفاده می‌شود سنگ‌ها را به هم محکم اسکوپ می‌کند، این کار از نفوظ آب و گرد و خاک در خورد سنگ جلوگیری می‌کند و عمر آن را طولانی تر می‌کند.
  • پس از کفسابی سنگ مشکی دیگر نیازی به نظافت مداوم سنگ نیست و تنها هفته‌ای بایک طی نخی معمولی سنگ براق و یکدست می‌شود.

نمونه کارها

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید.
    ما یه سنگ مشکی داریم روش یه خورده آبلیمو ریخته سفیدک زده آیا با کفسابی درست میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید