کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کفسابی سنگ صلصالی 9 مرحله ساب آن

فهرست مطالب

کفسابی سنگ صلصالی

کفسابی سنگ صلصالی معمولا با روش‌هایی نوین امروز امکان پذیر است، بخاطر قدمت بالای آن جزو سنگ‌های است که سنگ سابی دستی را نیز تجربه کرده است، اگر کمی به عقب برگردیم به جایی که هیچ دستگاهی برآی سنگ‌سابی ساخته نشده بود، صلصالیت جزو سنگ‌های بود که با روش دستی کف سابی می‌شد.
در کفسابی دستی صلصالی مشکلاتی همچون خط و خش و پستی بلندی مانده روی سنگ کمی برای مصرف کننده آزار دهنده بود.

اما بهترین خدماتی بود که در زمان خود ارائه می‌شد و یک خدمت لوکس به حساب می‌آمد و در هرجای استفاده نمی‌شد، معمولا کفسابی دستی برای این سنگ در کف هتل و واحدهای تجاری کاربرد داشت، امروز با به وجود آمدن ماشین‌های ساب زنی پیشرفته و گسترده تر شدن خدمات کفسابی، ساب زدن سنگ یک امر فراگیر شده و صلصالی نیز از آن مستثنا نیست.

در کفسابی سنگ صلصالی در روش نوین هر دو ماشین اکسپندر کوچک و بزرگ کارایی زیادی خواهد داشت، تنها باید نوع مصرف آن را برای متخصص ساب خود مشخص کنید، در هر دوحالت عملیات به درستی روی سنگ صلصالی اجرا می‌شود.

کفسابی سنگ صلصالی

دلایل کفسابی صلصالی

کفسابی سنگ صلصالی به دلایلی مختلفی انجام می‌شود، کافیست که دغدغه و نیاز خود از یک سنگ را بیان کنید، براقیت، تراز بودن، نظافت آسان، تغییر رنگ بند و و و …
صلصالی‌های زمان قدیم یا چند سال پیش…
برگردیم به کارخانه سنگ صلصالی و معدن آن جزو سنگ‌های با بیشتر تراکم رگه در سطح خود که آن را زیباتر کرده است، اما مشکلی نیز در کفپوش برای شما به وجود آورده است، وجود رگه‌های فراوان باعث عدم انعکاس درست نور در قسمت‌های مختلف خود می‌شود، در اینجا از شما دعوت می‌کنم یک خاطره جالب در مورد کارفرما و یکی از همکارانمان را تا آخر بخوانید

یه روز یه نفر با من تماس گرفت و درخواست کفسابی عمیق کرد، در ابتدا متوجه شدم که این آقا از کفسابی روی سنگ خودش استفاده کرده و مثل اینکه زیاد راضی نبوده، باخودم فکر کردم که شاید ساب به درستی انجام نشده و باعث دلخوری ایشون از ساب اجرای شده است.

طی یک قرار خودمو به محل ایشون رسیدم تا بازدید اولیه و استارت کارو بزنیم وقتی داخل واحد رفتیم سنگ صلصالی کرم روشن بود که بصورت خیلی قشنگی کفسابی شده بود بهترین کار ممکن روی اون سنگ اتفاق افتاده بود، کنجکاوتر شدم و پرسیدم که دلیل درخواست مجدد ساب چیه؟ آقای محسنی گفتن که می‌خوان رگه‌های ساب از بین بره و کف ساب قبلی به درستی نتوانسته این کارو انجام بده!

بله مطمعنأ شما هم تعجب کردید، این مطلب هم به درد کارفرما می‌خورد هم به درد متخصص کف سابی متاسفانه سنگ صلصالی علاوه بر زیبایی و قیمت مناسبی که دارد در قسمت رگه ضعف بالایی دارد و شاید تنها مشکل عمیق آن همین رگه است، رگه سنگ صلصالی در اصل ذات آن و معرف آن است و تمامی متخصصان سنگ و کفسابی این سنگ را با رگه‌هایی که دارد به خاطر سپرده‌اند.

اگر در کف سابی سنگ صلصالی آن را تا انتها لایه برداریم و به آخر سنگ برسیم بازهم رگه در جان این سنگ است، پس بهتر است در ابتدای کار خود این موضوع را با کارفرما در میان بگذارید.
چرا که عدم توضیح تمامی جوانی ممکن است در آخر پروژه به ضرر شما باشد.

اگر سنگ‌های صلصالی را تازه کار کرده باشید، باید آن‌ها را برای هم‌سطح کردن کفسابی کنید، روی سنگ مواد اسیدی ریخته شده است، سیاه یا مات شده، لک یا جرمی بسته است با نظافت معمولی پاک نشود باید کفسابی شود، همچنین اگر سنگ براقیت کمی داشته باشد می‌توانید با کفسابی سنگ صلصالی یک لعاب تازه‌ای به آن بدهید.

کفسابی صلصالی

سنگسابی صلصالی با بتونه یا رزین

کفسابی سنگ صلصالی دو حالت دارد، سنگی که تازه کار شده است، سنگی که از قبل نصب شده است، در صورتی که سنگ به تازگی نصب شده است مطمعنأ مقدار درز و خلل آن کم است و با بتونه نیز می‌تواند بندکشی شود، اما زمانی که مدت زیادی از فرش و نصب سنگ می‌گذرد، بخاطر رزینی که در کارخانه روی این سنگ می‌کشند(قسمت‌های خالی آن را با رزین پرکرده و روی آن را ساب می‌زنند) کم کم خالی شده و سیاهی بین آن پر‌ می‌شود.

در ابتدا لازم است یک فرچه شویی سنگین روی صلصالی اجرا شود، تا تمامی جرم‌ها از روی سنگ پاک شود، سپس با رزین جولی یا میجر‌ که در رزین ساب راجب آن‌ها خوانید سنگ ترمیم کنیم، بهتر است در صورت خالی بودن خلل فورج صلصالی آن را دومرحله ترمیم کنیم تا خیالتان از بندها و شکستگی‌ها راحت باشد.

سنگسابی صلصالی

مراحل سنگسابی سنگ صلصالی

سنگ صلصالی نیز همانند کفسابی آباده طی9 مرحله ساب و صیقل می‌شود اما یکسری از ساب‌های آن متفاوت است و مدت زمان بیشتری زمان می‌برد.
1-لایه برداری و تراش ناخنک‌ها با لقمه 02 البرز در این ساب بندهای تیز برش می‌خورد و سطح سنگ یک لایه مات می‌شود
2-استفاده از ساب 22 برای لایه‌برداری رویه سنگ که از پایین به یک اندازه لایه‌برداری شود، این کار باعث می‌شود تا در پرداخت کار رویه و بند سنگ با یک رنگ صیقل شوند.

3-لقمه ساب 44 برای زیرسازی سنگ قبل از اجرای بتونه یا رزین روی آن
4-بتونه کاری سنگ، پرکردن سوراخ و بندهای سنگ صلصالی که بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد.
5-برداشتن لایه‌های رو آمده بتونه از روی سنگ صلصالی با لقمه 80 اتویی که باید بصورت دوباره روی سنگ کشیده شود.
6-شروع صیقل کردن در کفسابی سنگ صلصالی از لقمه 150شروع می‌شود خیلی زود!

7-کفسابی مرحله دوم براقیت صلصالی با لقمه 350 که باید سه بار روی آن با دستگاه انجام شود
8-اجرای ساب 750 فرانکفورت برای جلای آخرین روی سنگ که تمامی خط وهاله‌هارا را از روی آن جمع کند.
9-ساب پرداخت همانند کفسابی لاشه سنگ در کفسابی ایتالیایی که باید در آخرین مرحله روی سنگ حداقل چهار بار اجرا شود تا تاثیر خود را به خوبی نشان دهد، سنگ مرمر صلصالی بخاطر جذب آب پایین در مقابل این لقمه مقاومت زیادی دارد و باید مقدار زیادی روی آن کشیده شود.

سنگسابی سنگ صلصالی

قیمت کفسابی سنگ صلصالی

قیمت کفسابی سنگ صلصالی به سه عامل بستگی دارد، که با توجه به آن محاسبه می‌شود:
1-جنس، رنگ، ابعاد سنگ
2-سنگ قبلا فرش شده است، کفسابی شده است؟ به تازگی فرش شده است ؟
3-رزین ساب یا بتونه ساب
با توجه به این سه عامل قیمت سنگ برآورد می‌شود.

مزایای کفسابی صلصالی

پس از کفسابی سنگ صلصالی تمامی منافظ باز رویی آن بسته و صیقل می‌خورد،
1-سنگ آب گریز می‌شود
2-لعاب آن بیشتر از کارخانه می‌شود
3-در مقابل نور مستقیم خورشید مقاومتش بالا می‌رود
4-سوراخ‌های روی آن در کفسابی صلصالی پر می‌شود که باعث طولانی شدن عمر سنگ می‌شود

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید