کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 روش دستی تمیز کردن سنگ خانه کفسابی سنگ خانگی

در این مقاله می‌خوانید

کفسابی سنگ خانگی

کفسابی سنگ خانگی جلای نو را به سنگ خانه‌های زیبای شما بازمی‌گرداند، سنگ‌های کف نقش مهمی در جلوه دیداری دارند، سال‌ها قدم زدن و استفاده، آن‌ها را کدر می‌کند، سنگسابی سنگ خانگی، هنری است که زیبایی از دست رفته سنگ‌های خانگی را بازمی‌گرداند. رسوب‌ها و لکه‌های چندین ساله را از بین می‌برد.
با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته کف سابی، لعاب و درخشندگی نو به سنگ‌ها بازمی‌گردد. سنگ‌های کدر و بی‌روح، دوباره زنده می‌شوند.

اگر از دیدن بندهای فرسوده و ناهموار بر روی کف خانه خود خسته شده‌اید، کفسابی، راه حلی عالی برای ترمیم آن‌ها است، با بازسازی بندهای بین سنگ‌ها، دوام و مقاومت کف افزایش می‌یابد، کفسابی، کف خانه شما را محکم‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد.این فرآیند نه تنها زیبایی سنگ‌ها را بهبود می‌بخشد بلکه به افزایش عمر مفید آنها نیز کمک می‌کند. سرمایه‌گذاری‌ای هوشمندانه است، کف خود را به دست متخصصین کفسابی بسپارید و شاهد تحولی شگفت‌انگیز در خانه خود باشید، زیبایی اصیل خانه‌تان را بازیابید.

کفسابی سنگ خانگی

کفسابی سنگ خانگی چگونه انجام می‌شود؟

در کفسابی سنگ خانگی، ابتدا باید وضعیت کامل سنگ سنجیده شود، یعنی شخص متخصص با استفاده از ابزارهایی که دارد، نوع آسیب سنگ را شناسایی کند و لقمه‌های مورد نیاز را برای انجام کار کفسابی خانگی تهیه کند، پس از آن باید نوع دستگاهی که برای کفسابی خانه استفاده شود را مشخص کند، این دستگاه می‌تواند اکسپاندر و یا تک‌فاز باشد، فرایند انتخاب دستگاه برای کفسابی خانه بسته به سطح مورد نظر که قبلا ساب خورده یا نخورده است، تعیین می‌شود.
بعد از انجام کارهای اولیه، تشخیص آسیب و نوع سابی که برای سنگ اجرا شود، دو مرحله از کار حائز اهمیت است، 1-وصل کردن برق دستگاه 2-اطمینان از مقدار رسوب و جرم روی سنگ.

سنگسابی سنگ خانه

قبل از انجام کفسابی سنگ خانگی چه کارهایی باید انجام داد؟

کفسابی در خانه در دو بخش انجام می‌شود، 1-زمانی که واحد نوساز وخالی است 2-زمانی‌که در واحد وسیله هست
در هردو حالت نحوه انجام کار به یک شکل خواهد بود، کفسابی در خانه بخاطر اهمیت بالایی که مصالح داخل آن دارد باید با حساسیت بیشتری انجام شود، نکاتی راباید قبل از انجام کفسابی سنگ خانگی رعایت کنید.
1-دیوارها باید بصورت کامل با حفاظ‌های کامل پوشانده شود، دستگاه کفسابی در ساب اول بخاطر لایه‌برداری از سطح سنگ، پاشش‌های جزئی دارد، اگر دیوارها پوشانده نشود، ممکن این کثیفی‌ها روی دیوار بپاشد.

2-سطح خانه کاملا تمیز شود، اگر ماسه یا اشیائ ریزی زیر دستگاه ساب برود ممکن زحمات کار چند روز شخص را به کلی خراب کند و تمام سنگ‌های خانه را پر از خط و خش کند، همچنین بهتر است برای کفسابی سنگ خانگی از دستگاه اکسپاندر استفاده شود، چرا که خانه بخاطر مبله بودن پس از سنگسابی اگر ایراداتی روی سطح باقی بماند، نمی‌تواند به راحتی دوباره خالی شود و این کارا را برای کارفرما سخت می‌کند.

کفسابی سنگ خانگی قبل از اساس کشی یا بعد از آن؟

فرقی نمی‌کند که خانه شما مبله باشد یا خالی، در هر دوحالت امکان کفسابی سنگ خانگی را خواهید داشت، البته زمانی که خانه خالی باشد قیمت کفسابی ارزان تر خواهد بود، دلیل آن نیز واضح است، خانه‌ای که خالی باشد ساب بصورت کامل و در مدت زمان کمتری روی آن آنجا می‌شود، اما اگر مبله باشد باید در دو یا سه قسمت کفسابی شود و مدت زمان بیشتری احتیاج است.

کفسابی سنگ سیاه شده در خانه

براق کردن سنگ خانگی چگونه انجام می‌شود

پس از تشخیص آسیب سنگ، انتخاب دستگاه، پوشش دیوار‌ها و تمیز کردن سطح خانه، کفسابی سنگ خانگی شروع می‌شود، بعد از انجام لقمه‌های زبر و تراش دادن سنگ، در مرحله آخر برای براق کردن سنگ خانه از لقمه‌های شاین برای کفسابی ایتالیایی و براق کردن سنگ استفاده می‌شود، این لقمه تمام رسوب‌های سطح را کامل محو کرده و یک سطح کاملا براق وشفاف را در خانه به ارمغان می‌آورد.

دلایل کفسابی سنگ خانگی چیست

ساختمان از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود، لابی، پارکینگ، راه‌پله، حیاط، همه این اجزا در درجه بندی دو به ببعد در ساختمان مطرح می‌شوند، اما آپارتمان و خانه مهم ترین بخش یک ساختمان است، در واقع همه این بخش‌ها کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند تا اجزای کامل یک خانه را تشکیل دهند، شاید بشود با کثیفی‌های سطحی در بخش‌های مختلف ساختمان مدارا کرد، اما نمی‌توان جزئی‌ترین کثیفی‌ها را در خانه تحمل کرد، به همین علت کفسابی سنگ خانگی به دلایلی زیادی می‌تواند انجام شود.
1-سنگ‌ها طی استفاده مداوم کثیف و مات شده باشند.

2-انعکاس نور سنگ همانند روزهای اول نباشد و براقیت آن ازبین رفته باشد.
3-سطح خانه طی نظافت غلط با مواد اسیدی سیاه و لک شده باشد، لعاب سنگ رفته یا زبر شده باشد.
4-طی کشیدن اجسام روی سطوح خط و خش‌هایی روی سطح ایجاد شده باشد.
5-طی بازسازی خانه ملات و دوغاب‌های روی سنگ ریخته شده باشد با نطافت معمولی پاک نشود.
6-سنگ از ابتدا کفسابی نشده باشد ناخنک و ناهمواری داشته باشد.

براق کردن سنگ خانه باکفسابی

7-جنس کاشی نامرغوب باشد، بندها و رزین‌های کارخانه سنگ خالی کرده باشد.
8-از کفسابی سنگ خانگی چند سال گذشته باشد، لعاب اول را نداشته باشد.
9-سنگ‌هارا تعویض کرده باشید نیاز به ساب دوباره داشته باشد.
10-قسمت‌هایی از سنگ خانه را کنده باشید، بخش‌های مختلف سطح بایکدیگر تراز نباشد.
دلایل زیادی برای کفسابی سنگ خانگی وجود دارد، مهم ترین آن‌ها در بالا گفته شد، در تمامی دلایل بالا سنگ بصورت کامل کفسابی می‌شود و همانند روز اول براق و سیقلی‌ می‌شود.

کفسابی سنگ خانگی با رزین انجام شود یا اپوکسی

انتخاب مواد بندکشی مناسب در خدمات کفسابی یک کار تخصصی است، بخاطر قیمت بالایی که مواد بندکشی دارد، باید بهترین آن برای سنگ خانگی شما انتخاب شود تا علاوه بر هزینه درست در انتها درآمد کار خوبی داشته باشید.
نوع رزین یا اپوکسی سنگ خانگی با توجه به رنگ و جنس سنگ انتخاب می‌شود، یعنی شما نمی‌توانید برای کفسابی در تبریز سنگ تراورتن از اپوکسی برای بندکشی آن استفاده کنید، نه‌که نشدنی باشد، اما اگر تا انتها با ما همراه باشید متوجه چون چرای آن خواهید بود.

همانطور که در کفسابی سنگ گفته شد، سنگ درجه بندی دارد و قیمت آن‌ها با توجه به جنس آن ارزیابی می‌شود، زمانی‌که سنگ شما تراورتن درجه 2 است و قیمت آن 200هزارتومان است درست نیست که برای بندکشی آن از مواد اپوکسی استفاده کنید، قیمت اپوکسی در سال 1402 برای هر متر بندکشی سنگ 100هزارتومان است، قیمت ساب سنگ تراورتن 70هزارتومان در مجموع کفسابی سنگ تراورتن 200تومانی شما با170 هزارتومان کفسابی می‌شود، این عدد برای این سنگ اصلا منطقی نیست

و درست هم نیست، اگر شما برای کفسابی سنگ خانگی تراورتن خود از مواد رزین استفاده کنید، قیمت رزین برای هر متر 10هزارتومان و ساب آن 70تومان است مجموع آن 80تومان برای هر متر برای سنگ خانگی تمام می‌شود این عدد هم منطقی و هم قابل پرداخت است کمتر از نصف قیمت سنگ.

در کفسابی سنگ خانگی با رزین، تمامی بندها بصورت کامل پوشش داده می‌شود، بندهای که فرسوده شده و لب پری داشته باشند، کامل پر می‌شود روی درزها کامل کف‌سابی می‌شود و صیقل می‌خورد.

ساب زدن سنگ خانگی

هم رزین و هم اپوکسی در قسمتی که استفاده می‌شوند بهترین کیفیت را ارائه می‌کنند، پایین بودن قیمت رزین نسبت به اپوکسی دلیل بر کیفیت پایین آن نیست، تنها تفاوت در میان این دو، اپوکسی قابلیت براق شدن را دارد، و زمانی‌که روی سنگ کشیده می‌شود و صیقل می‌خورد انعکاس نور را نشان می‌دهد اما رزین چنین قابلیتی ندارد یا کمتر صیقل می‌خورد، همچنین اپوکسی برای هر سنگی می‌تواند همرنگ بشود، رزین در رنگ کرم روشن و قهوه‌ای موجود است.

اپوکسی برای سنگ‌های از قبیل: دهبید اسلب، اسلب، سنگ چینی، سنگ لاشتر، مرمر اسلب، مرمریت چینی، آباده اسلب، هرسین اسلب، مناسب است.
رزین برای سنگ‌های چون: صلصالی، گوهره، تراورتن، مرمریت، مرمر، مناسب است.
اگر کفپوش خانه موزاییک یا گرانیت باشد بهتر است از بتونه استفاده شود.کفسابی با بتونه نیز کیفیت خوبی را ارائه میدهد همچنین قیمت آن نسبت به رقیب‌های خود پایین تر است.

5روش دستی تمیز کردن سنگ خانگی

مطمعنأ همه ما در هر لحظه دسترسی به خدمات سنگسابی را نداریم، همچنین کفسابی سنگ خانگی نمی‌تواند هر روز انجام شود به همین دلیل نیاز است تا خودمان راه و روش‌های تمیز کردن سنگ خانه خود را بلد باشیم، تا همیشه سنگ‌های تمیز و براق را در کفپوش خانه‌های خود مشاهده کنیم.

1-استفاه از گونی نخی

همه ما برای تمیز کردن کف خانه خود از طی های حوله‌ای استفاده می‌کنیم، این طی‌ها یک دسته آهنی یا چوبی دارند، برای ساختن یک طی با گونی نخی ابتدا یک متر از آن را از فروشگاه تهیه کنید، گونی نخی را بصورت چهارلا طا کنید تا یک گونی مستطیلی درست شود، قسمت های مختلف آن را با نخ درشت بهم بدوزید تا جدا نشود،

بعد از آن حوله‌‌ی طی را از سر آن جدا کنید و گونی نخی که خودتان درست کرده‌اید را جایگزین کنید، کمی طی را خیس کنید و آبش راکامل بگیرید، سپس روی سطح کفپوش خود بکشید، نتیجه باورنکردنی خواهد بود، گونی نخی بخاطر جنس نخی که دارد سریعا کثیفی‌و جرم‌های سخت را درجان خود جذب می‌کند و یک سطح شفاف را به شما تحویل می‌دهد.

این روش در کفسابی به عنوان یک ساب ارائه می‌شود، گونی نخی بصورت کرد زیر صفحه دستگاه بسته می‌شود و با آب روی سنگ به عنوان ساب آخر روی سنگ کشیده می‌شود، اما شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای خودتان به راحتی سنگ‌های تان را براق کنید.

کفسابی و روش‌های دستی تمیز کردن سنگ خانه

2-تمیز کردن سنگ خانگی با استفاده از تینر فوری

اکثرا در خانه‌های مان بخاطر رفت و آمد در قسمت‌هایی که فرش یا مبل آن را پوشش نداده، سنگ‌هایی را می‌بینیم که با قسمت‌های دیگر متفاوت است، دلیل آن رفت آمد روی این سنگ است، نگران نباشید با یک هزینه بسیار جزئی می‌توانید آن‌ها را کاملا از بین ببرید،(

این روش زمانی جواب می‌دهد که سنگ‌ با مواد شوینده مات یا لک نشده باشد، و کثیفی که در خورد سنگ است تنها بخاطر استفاده مداوم از آن باشد) ابتدا از یک فروشگاه ابزار فروشی یک تینر 20هزار تهیه کنید، قیمت آن 55هزارتومان است، کمی از آن را در داخل یک طرف بریزید، یک دستمال تمیز با خود داشته باشید، دستمال را در تینر خیس کنید، در

قسمتی که سنگ دو رنگ شده است بکشید، بله چیزی که می‌بینید باورنکردنی است، تمامی سیاهی‌های که با نظافت معمولی از بین نمیرفت به راحتی بلند می‌شود، اگر کمی از آن روی سنگ باقی ماند دو یا سه بار این کار را تکرار کنید، پس از انجام کامل و ازبین بردن سیاهی‌ها با گونی نخی که برای خود درست کرده‌اید یک بار سطح را کامل طی بزنید.

کفسابی سنگ هرسین خانگی

3-تمیزکردن سطح بجای کفسابی سنگ خانگی با بنزین

معمولا ما ایرانی‌ها کارهای عجیب زیاد انجام می‌دهیم بعضی موقع‌ها چسب‌های پهن روی سطح میزنیم، بعد گذشت مدتی که آن را از سنگ جدا می‌کنیم، شیره چسب روی سنگ باقی می‌ماند و با نظافت معمولی از بین نمی‌رود، برای از بین بردن آن‌ها بجای استفاده از کفسابی می‌توانید از بنزین استفاده کنید، یک لیتر بنزین تهیه کنید، بنزین را داخل یک ظرف بریزید باکمی پنبه بنزین را روی جای چسب بمالید، چند دقیقه صبرکنید سپس یک دستمال خشک را روی سطح بکشید، می‌بینید که تمامی چسب‌ها بصورت کامل کنده می‌شود.

4-زمانی که ساختمان نوساز است و سنگ‌ها نو، یا زمانی که خانه را تازه نقاشی کرده‌اید و رنگ‌هایی روی سطح سنگ ریخته است، در چنین شرایطی رنگ و بتونه‌های که روی سطح سنگ ریخته است با نظافت معمولی تمیز نمی‌شود، راه حل آن استفاده از تیغ‌های شیشه‌ای است، پنج عدد تیغ شیشه‌ای از ابزار فروشی تهیه کنید، قیمت هر عدد تیغ 3هزاتومان است، تیغ را روی رنگ و بتونه بکشید، تمامی آن‌هارا برمی‌دارد اما شاید کمی جای آن روی سنگ باقی بماند، جای نگرانی نیست با طی همه کاره‌ای که درست کردید(گونی نخی) یک بار روی سنگ بکشید تمامی جای رنگ‌ها تمیز می‌شود.

5-برای نظافت سنگ خانه خود از موادی همچون:اسید، دیسکیلر، سمباده، پودر رخشا، شوینده من، استفاده نکنید، این مواد لایه براق سنگ را ازبین می‌برد و به مرور زمان سنگ را سیاه و لک می‌‌کند.

کفسابی سرامیک خانگی

در روزهای که اکثر خانه های نوساز بجای سنگ، به هر دلیلی سلیقه شخصی یا صرفه جویی در قیمت از سرامیک‌ها استفاده می‌کنند، کفسابی سرامیک خانگی نیز اهمیت فراوانی برای ما دارد.

سرامیک نیز همانند سنگ که شکل و رنگ های مختلفی دارد، در رنگ و اندازه و اسم های مختلفی وجود دارد، که معروف ترین آن‌ها که در بیشتر کفپوش ها استفاده شده است، سرامیک طرح سنگ یا سرامیک مات است.
هر دوی این سرامیک‌ها با کفسابی مرمت و تمیز می‌شوند، اما باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید، سرامیک همانند سنگ قابلیت ساب و لایه برداری کامل را ندارد.

در بسیاری از موارد پیش می‌آید که شما روی سرامیک مواد شوینده قوی ریخته باشید، و لعاب آن را کمی کم رنگ کرده باشید، با کفسابی معمولی این مشکل برطرف نخواهد شد.
درچنین شرایطی بجای استفاده از لقمه‌های نمد می‌توان از لقمه‌های مخصوص تراشه سرامیک استفاده کرد.

این تراشه ها مقدار بسیار جزئی از روی سطح سرامیک در حد نیم میل را تراش می‌دهند که اگر مقدار سوختگی در این سطح باشد پاک می‌شود، در غیر اینصورت بیشتر نمی‌شود جلو رفت دلیل آن نیز وجود یک مقدار تایین شده عاج در سرامیک است، تقریبا عاج روی سرامیک از یک تا یک و نیم میل است و اگر آن را از بین ببریم سطح دیگر به حالت قبل برنمی‌گردد.

برای کفسابی سرامیک های دیگر که تنها مشکل کثیفی و رنگ و سیمان را بر روی خود دارد، از لقمه های فرچه شویی استفاده می‌شود، این لقمه ‌تمامی سیاهی جرم کثیفی و رنگ را از روی سطح سرامیک تمیز کرده و یک کفپوش تمیز و یکدست را به ارمغان می‌آورد.

کف سابی سنگ طرح سرامیک در لابی

کفسابی نیل همیشه در نظر دارد تا در وهله اول بدون هیچ هزینه‌ای سنگ‌های شما را مثل روز اول براق و تمیز کند، اگر در مورد لک‌های سنگ خود سوالی دارید از طریق شبکه‌های اجتماعی از ما بپرسید.

نمونه کارها

14 پاسخ

  1. سلام خدمت مدیر سایت، من توی خونه یک‌بار قبلاکفسابی انجام دادم اما اونطوری که دلم بخواد نشد دلیلش چی می‌تونه باشه

    1. سلام وقت بخیر، این موضوع 2 دلیل می‌تونه داشته باشه، 1-کیفیت سنگ پایین باشد 2-کفسابی بصورت کامل اجرا نشده باشد

  2. سلام یه مشکلی توی خونه با سنگ داریم، هرچقدر که سنگ و تمیز می‌کنیم بازهم رنگش مات و بی روح هستش آیا با کفسابی کردن این مشکل درست میشه سنگ به حالت قبل برمی‌گرده؟

    1. سلام وقت بخیر، کفسابی لایه خراب شده سنگو تراش میده و یه لایه جدید از سنگو پرداخت و صیقلی می‌کنه

        1. سلام می‌تونید کفسابی و توی دو قسمت انجام بدین یک طرف خونه رو خالی کنید، سپس قسمت دیگه رو البته بهتره که فضا خالی باشه

      1. سلام بنظر من کفسابی سنگ اونقدر که تبلیغات می‌کنن تاثیر گذار نیست من انجام دادم راضی نیستم زیاد

        1. سلا وقت بخیر کفسابی یک عملیات کامل برای بازسازی سنگ هست، انجام اون نیازمند ابزار مناسب و تجربه کافی هستش، لطفا یک عکس از سنگ‌ها بفرستین توضیحات تکمیلی و خدمتتون بفرستم

  3. سلام ما سرامیک هارو با مواد شوینده تمیز کردیم اما یه قسمتیش تمیر نشد برای تمیز کردنش حتما باید کفسابی کنیم یا راه حل دیگه ای هم هست؟

  4. سلام وقتتون بخیر بنظر شما ما چجوری می‌تونیم بندهای خالی سنگ و پرکنیم بدون کفسابی، چون تقریبا پنج تا بند خالی شده نمی‌خوام خونه رو بخاطر این چندتا بند خالی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید