کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

2روش برای از بین بردن لکه از روی سنگ کفسابی دستی سنگ

فهرست مطالب

بیشتر ما در کفپوش خانه و محل کار خود سنگ‌های داریم که روی آن کثیف یا لک شده است، بخاطر کم بودن مقدار این لکه یا کثیفی نمی‌توانیم هزینه زیادی برای کفسابی آن بپردازیم در چنین شرایطی نیاز داریم بدانیم که با چه روش‌هایی می‌توان سنگ را بصورت دستی کف سابی کرد تا هم کار به درستی انجام شود هم آسیبی به سنگ نرسد.

اگر در اینترنت سرچ کنید کفسابی دستی سنگ بیشتر شمارا گمراه خواهد کرد و یا در انتها به شما پیشنهاد می‌کند که از کفسابی سنگ استفاده کنید، اما به دلیل هزینه‌ای که خدمات کفسابی دارد شما قصد دارید که با کم‌ترین هزینه این کار را خودتان انجام دهید.

کفسابی دستی سنگ

این کار کاملا ممکن و شدنی است، اما نیازمند کمی مهارت و زمان است، برای اینکه بتوانید کفسابی دستی سنگ را انجام دهید باید به نکاتی توجه داشته باشید.

1-نوع لکه روی سنگ و اندازه آن
2-جنس و رنگ سنگ
3-لکه براثر چه موادی روی سنگ ایجاد شده است

با دانستن نکات بالا می‌پردازیم به آموزش کفسابی دستی سنگ این کار همانند کفسابی سنگ خانگی که با دستگاه انجام می‌شود روش یک‌سانی دارد تنها تفاوت این دو، در کفسابی خانگی کار با دستگاه انجام می‌شود، اما در کفسابی دستی شما با دست یا فرز می‌توانید سنگ را از هرگونه لک و کثیفی تمیز کنید.

معمولا لک‌هایی که روی سنگ ایجاد می‌شود اکثرا بخاطر مواد شوینده است، این لکه‌ها می‌توانند بصورت سیاه رنگ یا مات بدون رنگ روی سنگ دیده شوند، در سیاه شدن سنگ می‌توانید نوع رسوب روی سنگ را تشخیص دهید. برای تشخیص مقدار رسوب روی سنگ کافیست تا محل کثیفی را یک بار با آب بشورید و خشک کنید،

دستتان را روی جای که لک دارد بکشید مقدار زبری که زیر دستتان حس می‌کنید اندازه جراحت سنگ است هرچقدر زبرتر باشد سنگ نیاز به لایه برداری عمیق‌تری دارد.

کفسابی دستی سنگ

بعد از تشخیص مقدار جراحت سنگ، باید جنس و رنگ سنگ را نیز بدانید تا به درستی مراحل کفسابی دستی سنگ را انجام دهید، برای تشخیص سنگ می‌توانید در بخش سنگ‌های ساختمانی بیشتر بخوانید، اما در اینجا ما بصورت کلی راجب سنگ‌ها نیز توضیح می‌دهیم.

همانطور که در کفسابی سنگ گفته شده سنگ‌ها بر دو نوع هستند، 1-استخوانی مانند دهبید 2-آهکی مانند تراورتن که راجب کفسابی تراورتن و مراحل ساب آن توضیح دادیم، شما تنها با دانستن جنس سنگ خود که آهکی است یا استخوانی می‌توانید ابزار کافی را برای انجام کفسابی دستی سنگ تهیه کنید.

سنگ‌های آهکی کمی آسان تر لایه برداری می‌شوند همچنین راحت تر کثیفی را جذب می‌کند سنگ‌های استخوانی نیز برعکس آن عمل می‌کنند.

سنگسابی دستی سنگ

مراحل سنگسابی دستی سنگ

پس از تشخیص مقدار آسیب روی سنگ، و دانستن جنس و رنگ آن، باید بپردازیم به تهیه ابزار لازم برای کفسابی دستی سنگ بهترین جا برای خرید ابزار کفسابی پل سیمان محله فداییان اسلام است، در این مکان تمامی ابزارهای لازم برای ساب و ترمیم سنگ موجود است و قیمت‌ها نسبت به جاهای دیگر تقریبا منصفانه‌تر است.

می‌توانیم از دومدل ابزار برای کفسابی دستی سنگ استفاده کنیم 1-سمباده‌های دستی سنتی 2-پدهای اچ پی و اسفنجی
قیمت پد کمی بالاتر از سمباده است، اما کیفیت کار بالاتری دارد بهتر است پدها را برای کفسابی دستی سنگ تهیه کنید، لقمه‌هایی که برای ساب سنگ خود تهیه کنید، اسم همه این لقمه‌ها پد اچ پی است :

50-100-200-500-1000 همین پنج لقمه برای ساب زدن دستی سنگ کافی است، توجه داشته باشید اگر فرز یا مینی فرز در خانه دارید، برای راحت تر شدن کار، یک سری برای مینی فرز خود تهیه کنید، این سری مخصوص لقمه ساب است، یک طرف آن پیجی است که سرفرز بسته می‌شود سر دیگر آن چسبی نرو ماده است که پد روی آن بسته می‌شود.

پس از اینکه لقمه پد را تهیه کردید یک قالب ایتالیا نیز تهیه کنید این لقمه برای کفسابی ایتالیایی سنگ به شما کمک خواهد کرد.

برای اینکه خیالتان از قیمت این ابزارها راحت باشد من قیمت تک تک لقمه‌هارو برای شما می‌نویسم. هرلقمه پد 50هزارتومن یک قالب لقمه ایتالیایی 30هزارتومان سری فرز 40هزارتومان، تمامی این لقمه‌ها با ابزار کامل 320 هزار تومان برای شما تمام می‌شود، البته این ابزارها می‌توانند صد متر سنگ را برای شما ساب بزنند.

پس از تهیه این ابزار‌ها به خانه برگردید و ماجراجوی برای کفسابی دستی سنگ خود را آغاز کنید، مهم ترین بخش کفسابی دستی آب است، درتمامی بخش‌های کفسابی آب باید درکنار شما باشد، برای اینکه یک کار تمیز را برای خود ارائه کنید، یک بطری آب بردارید، در آن را با یک میخ کمی سوراخ کنید، و با استفاده از آن آب مورد نیاز ساب خود را تامین کنید.

سنگسابی سنگ با فرز

کفسابی دستی با روش سنتی

در روش اول کفسابی دستی سنگ با روش سنتی، ابتدا لقمه‌های که دارید را بصورت شماره بندی کنار یک‌دیگر قرار دهید، باتوجه به مقدار جراحت سنگ که در بخش قبلی گفته شد، اگر مقدار آن کم است، کمی آب روی سنگ بریزید به طوری که کل قسمت سنگ را پوشش دهد لقمه 200 رابردارید به صورت گرد روی سنگ بکشید، یک دقیقه روی تمام قسمت‌های سیاه شده سنگ بکشید.

سپس آن را بایک دستمال بصورت کامل خشک کنید کمی منتظر بمانید تا کامل آب آن کشیده شود، یک سطح کامل سفید روی سنگ نمایان خواهد شد، اگر چیزی از لک روی سنگ دیده شود، بهتر است که یک مرحله ساب خود را زبرتر کنید و با لقمه 100 سنگ را بسابید.

بازهم اگر چیزی از آن دیده شد با لقمه 50 هر چقدر هم مقدار رسوب روی سنگ زیاد باشد با لقمه پنجاه چیزی از آن روی سنگ نمی‌ماند، بعد از، از بین بردن سیاهی لک روی سنگ، به ترتیب شماره بندی، سنگ را بسابید آب آن را خشک کنید، و ساب بعدی را بکشید، این کار را تا لقمه 1000ادامه دهید در اتمام کار باید یک سطح کاملا سیقلی‌ بدون هیچ لکی داشته باشید.

شما یک لقمه ایتالیا هم خریداری کرده‌اید، برای اینکه سنگ کمی براق تر شود روی آن مقداری ریکا یا مایع ظرفشویی با آب بریزید، سپس با این لقمه روی سنگ بکشید وآن را خشک کنید، نتیجه کار بیست درصد براق تر از قبل می‌شود.

توجه داشته باشید که ممکن است رنگ سنگ با قسمت‌های دیگر کمی متفاوت باشد این تفاوت بخاطر لایه برداری از روی سنگ است و پس از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

تمیز کردن سنگ به روش دستی

سنگ سابی با فرز

روش بالا کاملا سنتی و یک روش همگانی وقدیمی اکثر ماها در خانه هایمان یک مینی فرز داریم، اگر هم نداشته باشیم می‌توانیم از دوست یا آشنای برای چند ساعتی قرز بگیریم چرا که قرار نیست کار زیادی انجام بدیم.

در کفسابی دستی سنگ با مینی فرز کار بسیار راحت تر و کیفیت آن بالاتر از روش دستی خواهد بود، سری که تهیه کرده بودید را روی مینی فرز خود ببندید، اگر فرز شما دیمر دار است، بهتر است در ساب اول یا همان لایه برداری که لقمه 50 است سرعت آن را روی سه تنظیم کنید، آب را روی سطح سنگ بریزید با فرز به آرامی روی قسمت‌های سیاه شده سنگ بکشید، تا لقمه 500 به همین منوال سنگ را ساب دهید.

در لقمه 1000 سرعت فرز را روی 5تنظیم کنید و با آب و ریکا سه یا چهار بار این ساب را بصورت چپ و راست روی سنگ بکشید، برای اینکه بتوانید لقمه ایتالیایی را نیز با فرز روی سنگ بکشید، نمی‌توانید آن را روی فرز ببندید، بهترین راه‌حل این است که یک تکه از مواد لقمه را جدا کنید با استفاده از یک سنگ یا گوشت کوب مواد را پودر کنید و روی سنگ بریزید آب و ریکا روی آن ریخته و با همان لقمه 1000 مواد را روی سنگ بمالید.

این کار را دوبار انجام دهید و سریع خشک کنید چرا که لقمه ایتالیا متشکل از مواد اسیدی است و ماندن زیاد آن روی سنگ می‌تواند لعاب سنگ را بسوزاند.

باید به شما تبریک بگوییم شما موفق شدید تنها با 320 هزارتومان لکه‌های سیاهی از روی سنگ خود را به خوبی از بین ببرید، در حالی که اگر می‌خواستیم این کار را به یک کفساب بسپاریم بخاطر هزینه ایاب و ذهاب و رفت و آمد دستگاه کم‌ترین حالت ممکن باید 1500یک میلیون پانصد هزینه پرداخت می‌کردید.

حال که روش کفسابی دستی سنگ را آموخته‌اید بهتر است ابتدا این کار را روی یک سنگ در قسمتی از راه پله یا اتاق خانه خود انجام دهید تا کمی لم کار دستتان بیاید سپس شروع به سابیدن در بخش‌های دیگر خانه که شامل سالن یا هال است بکنید.

سنگسابی دستی سنگ

کفسابی با روش دستی برای تمام سنگ‌ها قابل انجام است؟

کفسابی دستی سنگ برای تمام سنگ‌های معدنی که جنس آن آهکی یا استخوانی باشد می‌تواند انجام شود، اما توجه داشته باشید که این روش را برای سرامیک، و سنگ‌های تزیینی(کانتر، کورین، کوارتز) انجام ندهید.

چرا که انجام این کار روی چنین سنگ‌هایی آن‌هارا خراب می‌کند و غیرقابل جبران خواهد بود، همچنین قسمت‌هایی که یک کثیفی جزیی دارند را تنها می‌توانید بایک لقمه 1000 تمیز کنید و لک آن را از بین ببرید.

روش‌های نگه‌داری از سنگ‌های که بصورت دستی کفسابی شده است

پس از آن‌که موفق به تمیز کردن لکه از روی سنگ‌های خود شدید، باید به چند نکته توجه داشته باشید تا این کثیفی‌ها دوباره برنگردد.

در کفسابی ارزان گفته شد که سنگ باید بصورت مداوم نظافت شود، حتما به این نکته اهمیت بدهید، سنگ را مداوم تمیز کنید، شما هرباری که کفسابی دستی را انجام می‌دهید یک‌ میل از روی آن برداشته می‌شود اگر این کار را چند بار برای یک سنگ انجام دهید، با کم شدن عمق سنگ تفاوت آن با دیگر کاشی‌ها مشخص می‌شود و در طولانی مدت موجب زشت شدن ظاهر سنگ می‌شود.

سخن پایانی

روش تمیز کردن دستی سنگ یک راه حل آسان برای لکه‌های کفپوش شما است، با استفاده از این روش می‌توانید هر کثیفی و رسوبی را از روی سطح خود مرتفع کنید.

توجه داشته باشید برای چنین لکه‌های کوچکی نیاز به پرداخت هزینه کلان نیست و بهتر است که خودتان اینکار را انجام دهید، همچنین در هر بخشی از مراحل کار کفسابی سنگ خود نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید با کفسابی نیل در ارتباط باشید.

تیم ما همیشه کوشیده تا بهترین روش‌هارا بدون دریافت هیچ هزینه به هموطنان خود در سراسر ایران عزیزمان ارائه کند.

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید