کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رزین ماستیک ملیکا در کفسابی

در این مقاله می‌خوانید

رزین ماستیک ملیکا چیست؟

در کفسابی سنگ و گرانیت یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساب و صیقل سنگ بندکشی و درزگیری سنگ است، اگر بندها و درزهای سنگ به درستی ترمیم نشود و ساب کامل روی آن اجرا نشود، بعد از اتمام کفسابی و بعد از گذشت مدت کوتاهی درزهای خالی کم کم سیاهی را جذب کرده و شروع به سیاهی گرفتن می‌کنند.

از این رو استفاده از رزین‌ها برای بندکشی سنگ و گرانیت در کفسابی اهمیت فراوانی دارد رزین ماستیک ملیکا یکی از آن رزین‌های است که استفاده زیادی از آن در کفسابی می‌شود.

به خاطر اینکه این مواد تولید داخل است، قیمت معقولی نیز دارد و از لحاظ کیفیتی با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند. از این نوع رزین ماستیک ملیکا می‌شود برای سطوح سنگی و گرانیتی با جنس آهکی استفاده کرد.

رزین ماستیک ملیکا با یک هاردنر و تینر در هنگام استفاده قاطی شده و روی سطح اجرا می‌شود، زمانی که نیاز به همرنگ سازی بندسنگ را داریم، این مواد قابلیت ترکیب با گله‌ماش، دوده و اوخرا را دارد، اما بهترین مواد برای بندکشی در چنین شرایطی اپوکسی است.

رزین ماستیک ملیکا مقاومت بالای در برابر حوادث طبیعی همچون باران و برف دارد، در سرما و گرمای زیاد نیز ترک نمی‌خورد، رزین ملیکا برای سنگ مناسب ترین ماده است، اما از آن می‌توان برای ترمیم بتن و موزاییک و انواع فلزات نیز استفاده کرد.

ماندگاری رزین ماستیک ملیکا در کفسابی و بعد از آن بر روی سطوح سنگی، بستگی به نحوه اجرای آن دارد، اگر رزین به درستی در سطح استفاده شده باشد، و نظافت مداوم روی آن انجام شود، حداقل پنج تا ده سال در بند سنگ دوام می‌آورد.

رزین ماستیک ملیکا

نحوه اجرای رزین ماستیک ملیکا در کفسابی

در خدمات کفسابی سنگ و بندکشی مهم ترین بخش آن نوع و نحوه درست اجرای مواد در بندهای خالی است، اگر این عمل به درستی اجرا نشود در سریع‌ترین زمان قلفتی از داخل بند بیرون آمده و بند سیاهی می‌گیرد، چند نکته مهم در بندکشی با رزین وجود دارد که باید به درستی به آن پرداخته شود.

خالی کردن بندهای پر: اگر بندهای که نیاز به ترمیم دارد پر باشد حتما باید قبل از اجرای رزین یک مرتبه داخل آن خالی شود، این خالی کردن بند با دستگاه انجام می‌شود، در این روش سیمان داخل بند تا دومیل خالی می‌شود ممکن است بعد از خالی کردن بند دیواره‌های آن سیاهی داشته باشد که از قبل دیده نمی‌شد در چنین شرایطی باید یک مرتبه کفسابی تراش روی سنگ اجرا شود.

این تراش تمام سیاهی‌ها را از بین برده و داخل و بیرون بند را تمیز می‌کند، هدف از انجام این کار در سنگسابی برای تمیز در آمدن اتمام کار است، زمانی که ساب به پایان رسید بخاطر اینکه رزین نیم میل از بند پایین تر بسته می‌شود، اگر دور بند سیاهی داشته باشد ظاهر آن را زشت نشان می‌دهد.

کفشویی داخل بند و شکستگی روی سنگ قبل از اجرای رزین ماستیک ملیکا در کفسابی: بعد از خالی کردن بند سنگ و یا اگر نیازی به این کار نبود، به دلیل اینکه قبل از اجرای بندکشی با رزین یک مرحله ساب روی سطح اجرا می‌شود، یک‌سری کثیفی و سیاهی در داخل درز سنگ ته نشین می‌شود، این کثیفی‌ها با تمیز کردن معمولی از داخل آن خارج نمی‌شود.

در چنین شرایطی اجرای بندکشی ممکن است، منظور از ممکن نبوده آن بخاطر حساسیت بالای مواد رزین اگر با کثیفی و سیاهی ادغام شود خاصیت جذب پذیری خود را از دست داده و قلفتی از بند خارج می‌شود و زحمات کفساب به کلی هدر می‌رود.

پس قبل از اجرای رزین ماستیک ملیکا در کفسابی باید یک مرتبه کفشویی برای تمام سطح اجرا شود، سپس آب آن کامل گرفته شود، در این زمان نباید رفت و آمد افراد متفرقه در محیط انجام شود.

تنها کفساب و نیروی شاگرد آن که کفش مخصوص پوشیده‌اند مجاز به رفت و آمد در محیط هستند.
در صورت نیاز برای اینکه زمان کار جلو بیفتد و نتیجه خوبی از بندکشی بگیریم می‌توانیم از سشوار صنعتی برای خشک کردن داخل بند استفاده کنیم که نتیجه خوبی در پایان کار دارد.

اجرای رزین یک میلی برای مقاومت بالای آن در کفسابی: رزین یک مایع با حجم نابرابر است، زمانی که آن را با محلول خود قاطی می‌کنیم، و داخل بند می‌کشیم، حالت پف دار دارد و از بند بالاتر می‌آید به طوری که اگر فرد تازه کار باشد مجاب می‌شود تا آن را دیگر روی سطح پر شده اجرا نکند، رزین بخاطر جنس پفی که دارد بعد از گذشت 8 ساعت حجم آن نصف می‌شود و کامل در درز سنگ می‌نشیند در واقع می‌توان گفت که آرام آرام حرکت می‌کند.

از این رو برای آنکه نتیجه بخشی خوبی از بندکشی رزین در کفسابی و مخصوصا کفسابی پارکینگ که محل رفت و آمد وسایل نقلیه است داشته باشیم بهتر است ابتدا یک میل از بند را از پایین‌ترین قسمت پر کنیم و اجازه دهیم تا حداقل 8 ساعت در درز سنگ حرکت کند.

بعد از گذشت مدت زمان معین شده دوباره سر وقت سنگ برگشته و ادامه انجام کار را دست می‌گیریم، توجه داشته باشید که رزین در حالت عالی باید نیم میل پایین تر از بند سنگ قرار بگیرید تا زیبایی آن چند برابر باشد، اما اجرای رزین در کفسازی دو مرحله‌ای برای تقویت بند و متصل کردن سنگ‌های که لق است بسیار کاربردی و مفید است.

همرنگ سازی و کیفیت بالای کار با رزین ماستیک ملیکا در کفسابی

نحوه قاطی کردن مواد رزین بایکدیگر و اجرای آن در کف‌پوش

رزین از سه نوع مواد که با هم ترکیب می‌شود در بندکشی ساخته و اجرا می‌شود.
این رزین نه تنها در کفسابی کفپوش بلکه در کفسابی کارخانه نیز به همین شکل اجرا می‌شود.

ابتدا باید مقدار رزینی که قرار است استفاده شود را مشخص کنیم و آن را بخش به بخش ترکیب کنیم، چرا که اگر هاردنر سخت کننده را با مایع اصلی مخلوط کنیم، تقریبا یک ساعت زمان داریم تا آن را اجرا کنیم، چرا که بعد از آن اگر مواد اضافه مانده باشد دیگر قابل استفاده نیست و خشک می‌شود که باید پسماند شود.

مقدار مصرف رزین در انواع سطوح متفاوت است و چیزی نیست که بشود در اینجا آن را مطرح کرد، چرا که بستگی به مقدار عمق درز سنگ دارد، اما برای اینکه مواد ما هدر نرود و پسماند نشود.

بهتر است که در فضای بالای صد متر آن را بصورت یک کیلو ترکیب و استفاده کنیم، به ازای هر یک کیلو رزین پنج گرم هاردنر با آن مخلوط می‌شود از تینر نیز برای حرکت آسان آن روی سنگ استفاده می‌شود و تاثیری در مقاومت آن ندارد.

بعد از اینکه مخلوط رزین را درست کردیم، آن را با استفاده از کاردک مخصوص که معمولا آهنی است، روی بند سنگ اجرا می‌کنیم، توجه داشته باشید رزین سختی بسیار بالایی دارد و همانند مواد بتونه نیست، بتونه بخاطر سختی کمی که دارد با اکثر سایند‌ه‌های کفسابی از روی سنگ جمع می‌شود و مدت زمان انجام آن بسیار کم است.

رزین ماستیک ملیکا در کفسابی سختی بالای دارد و اجرای آن برای تمام سطوح انجام کار را طولانی و سخت خواهد کرد همچنین بخاطر قیمت نسبتا بالای که دارد برای قسمت‌های که ضروری نیست نباید اجرا شود.

از این رو رزین ماستیک ملیکا در کفسابی برای درزها و قسمت‌های از سنگ که ترک و شکستگی دارد اجرا می‌شود.

همانند الگوی که بالا توضیح داده شد بهتر است کمی در بحث قیمت با کفساب کار خود مدارا کنید تا این کار را در دو مرحله برای شما انجام دهد، چرا که انجام این کار یک روز بیشتر در کفسابی احتیاج دارد که در کفسابی در تبریز نیز راجب آن صحبت کردیم.

قیمت رزین ماستیک ملیکا در کفسابی و مقدار مصرف آن

قیمت کفسابی ماستیک ملیکا یک بخش است و قیمت خود مواد یک بخش دیگر، یعنی اگر شما سنگ را با رزین ساب بزنید یک قیمت دارد و یا با بتونه کفسابی کنید یک قیمت دیگر، دلیل آن نیز سختی بالای رزین است که بسیار تراش سختی دارد.

رزین ماستیک ملیکا در کفسابی در جعبه‌های یک، پنج و ده کیلویی موجود است، قیمت این مواد برای هر پنج کیلو در سال 1403 نهصد هزار تومان است که مقدار مصرف آن در حالت معمولی برای صد متر مربع است، اما اگر بندسنگ با دستگاه خالی شود تقریبا برای چهل متر کار جوابگو است.

البته استفاده از این رزین در کفسابی بتن مقدار مصرف کم‌تری دارد در کفسابی موزاییک نیز همینطور اما برای موزاییک‌های که بندهای آن باز است، یا معمولا لقی زیادی را تجربه می‌کند، رزین ماستیک بسیار نتیجه بخش است.

کیفیت بالای کار اجرای با رزین ماستیک ملیکا در کفسابی

استفاده از رزین ماستیک ملیکا در نماشویی

در هر قسمتی از ساختمان که در آن سنگ استفاده شده این رزین به کار گرفته می‌شود در نمای ساختمان‌ها سنگ‌ها بخاطر مقابله مستقیم با باد و باران اگر جنس محکمی نداشته باشند سریع رنگ عوض کرده و پوسیده ‌می‌شود یا ترک برداشته و بند خالی می‌کنند.

بسیاری برای این قسمت از سنگ در نمای ساختمان بتونه‌های که با مخلوط چسب بتن ساخته شده است را پیشنهاد می‌کنند این نوع بتونه با اولین تماس با آب و باد شل شده و از داخل بند خالی می‌شود، بعد از انجام نماشویی و تمیز کردن بند و رویه سنگ برای اینکه عمر و مقاومت سنگ را بالا ببریم از رزین ماستیک ملیکا استفاده می‌کنیم.

این رزین مقاومت بالای در مقابل باران و برف دارد و تا پنج سال در نمای ساختمان عمر می‌کند.

استفاده از رزین ماستیک ملیکا در کفسابی برای سنگ‌های رومیزی

بسیاری از سنگ‌های رومیزی یا کانتر وجود دارد که دچار شکستگی و ترک می‌شود، برای اینکه این ترک‌ها ترمیم شود رزین یکی از انتخاب‌های خوب است، اجرای این کار همانند کفسابی در کفپوش است تنها دستگاه سنگسابی آن متفاوت است.

رزین ماستیک ملیکا بخاطر سختی که دارد باید خوب و اصولی از روی سنگ کانتر پسماند آن جمع شود چرا که عدم اجرای صحیح آن بعد از مدتی سیاهی را به سطح برمی‌گرداند.

خرید رزین ماستیک ملیکا

رزین ماستیک ملیکا یک محصول پرطرفدار ساخت ایران است که قابل مقایسه با رزین‌های خارجی است، این مواد از چند سال گذشته داخل کشورمان تولید می‌شود و توانسته است طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند.

از این رزین برای بندکشی و ترمیم انواع سطوح سنگی، موزاییک، انواع بتن، گرانیت و انواع فلزات استفاده کرد، رزین ماستیک ملیکا در کفسابی براق نمی‌شود اما طیف رنگی کرم و سفید آن بخاطر همرنگ پذیری با بخش عمده سنگ‌های کشور بسیار پرطرفدار است.

برای خرید این محصول در جعبه‌های 1-5-10 کیلویی با شماره‌های داخل سایت با کفسابی نیل در تماس باشید محصول موجود است.

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید