کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دلایل سیاه شدن بند سنگ و 2 روش تمیز کردن آن

در این مقاله می‌خوانید

سیاه شدن بند سنگ‌

سیاه شدن بند سنگ‌ ها یک مسئله سرسام آور و آزار دهنده است، شاید بارها و بارها و بارها با این مشکل مواجه شده باشید و چندین روش را برای تمیز کردن آن امتحان کرده باشید، اما روش‌های معمولی برای تمیز کردن بند سنگ جوابگو نبوده و اگر هم تمیز کننده باشد، برای یک مدت کوتاه بوده و پس از گذشت مدت زمانی کمی دوباره سیاهی داخل بند ها برمی‌گردد.

بندسنگ و سرامیک یکی از مهم ترین بخش‌های کفپوش است و بخاطر جلوه‌ای که دارد همیشه جلوی دید است، البته سیاه شدن بند سنگ چند مدل است و با شکل های گوناگونی ظاهر می‌شود، آزار دهنده ترین آن در داخل واحد است، چرا که در محل زندگی خود سیاه شدن بندسنگ ها واقعا ناراحت کننده است و همیشه هم جلوی چشم است.

بسیاری از ما برای پوشاندن عیوب ظاهری سنگ روی آن را با فرش، مبل یا وسایل خانگی می‌پوشانیم اما این روش ها موقت بوده و بعدا دردسر ساز خواهد شد پس مانیاز داریم تا بدانیم که بندها چرا سیاه می‌شوند و با چه روش های می‌شود سیاهی آن را بصورت کامل از بین برد.

سیاه شدن بند سنگ

دلایل سیاه شدن بند سنگ‌ها چیست؟

دوغاب های ضعیف بند: برگردیم به شروع ماجرا، دقیقا به جای که سنگ فرش می‌شود و داخل بند آن را دوغاب پر می‌کنند، اگر دوغابی که داخل بندها داده می‌شود، کیفیت پایینی داشته باشد، بعد از گذشت مدت کوتاهی درزها کم کم خالی می‌شوند، خالی شدن بند سنگ باعث به وجود آمدن حفره های در داخل درز سنگ ‌می‌شود.

در نتیجه آن با رفت و آمد و نظافت سنگ با طی های نخی سیاهی در بین بند سنگ نفوظ کرده و در جان آن می‌نشیند، این امر باعث می‌شود در طولانی مدت سیاهی و آلودگی ها بر روی یک دیگر انباشته شده و بند سنگ را سیاه نشان دهد.

استفاده از مواد شوینده: مواد شوینده یا نظافتی یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن سیاهی در بند سنگ ها است، این مواد بخاطر جنس اسیدی که دارد باعث می‌شود تا دوغاب سنگ از بین برود و درز خالی شود، خالی شدن آن در طولانی مدت باعث سیاهی گرفتن بند سنگ می شود.

استفاده از مواد بندکشی نامرغوب: در کفسابی خواندیم که یک مرحله از ساب وجود دارد که برای بندکشی و ترمیم درزها استفاده می‌شود، اگر موادی که در کف سابی برای بندکشی استفاده می‌شود جنس نامرغوبی داشته باشد، رویه آن زبر شده و سیاهی را جذب می‌کند.

ماندن آب روی بند سنگ: آب و ماندن آن روی سنگ، در بعضی از. موارد سنگ‌ها بخاطر عدم تراز بودن و نداشتن شیب، در مسیر آب قرار می‌گیرند عدم شیب مناسب باعث ماندن آب روی سنگ می‌شود، که همین آب باعث سیاه شدن بند سنگ می‌شود که یکی دیگر از دلایل سیاه شدن بند سنگ است.

سیاه شدن بند سنگ با روغن: اگر روغن ماشین یا موتور روی بند سنگ یا موزاییک ها بریزد، روغن نیز بخاطر جنس کشسانی که دارد سریع جذب شده و در جان سیمان سنگ فرو می‌رود که باعث سیاه شدن بند سنگ می‌شود.

تمیز کردن بند سنگ با روش دستی

سیاه شدن بند سنگ با شیره سیمان: علاوه بر دوغاب بندکشی در بعضی از ساختمان و کفپوش های که تازه سنگ کار می‌شود یک ملات نرمه روی سنگ کشیده می‌شود، این ملات معمولا برای ترمیم و استحکام بندسنگ روی آن اجرا می‌شود، اگر به موقع از روی سنگ پاک نشود رفت و آمد مداوم باعث صفت شدن آن روی سنگ شده و جای آن سیاه می‌شود.

روش های تمیز کردن بند سنگ‌ها

همه ما با مشکل سیاهی بندها کم و بیش دسته و پنجه نرم کرده‌ایم و روش های را برای از بین بردن آن استفاده کرده‌ایم برای تمیز کردن بند سنگ دو روش اصولی وجود دارد که یکی از آن ها با کفسابی و روش پولی است و دیگری با دست و به روش رایگان است.

تمیز کردن سیاهی بند سنگ با روش دستی: در این روش ابتدا باید مقدار سیاهی سنجیده شود، نوع کثیفی آن مشخص شود سپس با استفاده از پودر رخشا یک بار داخل بند شسته شود، این شسشتو باید با آب گرم انجام شود، پس از شستشو با پودر رخشا یک بار دیگر باید بند سنگ را با فرچه سیمی دستی تمیز کرد.

این روش بصورت موقت بوده و بعد از مدتی بند سنگ دوباره سیاه می‌شود.

تمیز کردن سیاهی بند سنگ با کفسابی: در سنگسابی‌ دو روش برای بند سنگ و تمیز کردن آن مناسب است، البته هر کدام از آن‌ها برای یک قسمت مخصوص استفاده شده و کاربرد دارند، در ابتدا بند سنگ به دو شکل است، بندگی که پرشده و سیاه است، بندی که خالی است و سیاهی داخل آن پرشده است.

کفسابی بندی که پر شده و روی آن سیاهی گرفته است: این نوع بند معمولا بخاطر ملات نامرغوب داخل آن سیاه شده و با روش فرچه شویی در خدمات کفسابی تمیز می‌شود، هر نوع جرمی که داشته باشد با ساب فرچه بصورت کامل از بین می‌رود.

کفسابی بندی که خالی است و سیاه شده: در چنین شرایطی تنها یک روش کار ساز و توصیه می‌شود، البته که می‌شود با یک فرچه شویی سیاه شدن بند سنگ را بصورت کامل از بین برد اما بازهم روش موقت بوده و پس از مدتی دوباره جرم داخل درز پر می‌شود.

ابتدا باید یک لایه کامل با کفسابی از روی بند تراش داده شود، یعنی کف سابی بصورت کامل اجرا شود، سپس بند سنگ با مواد مرغوب بندکشی که می‌تواند اپوکسی یا رزین باشد پرشود، سپس مراحل کار بصورت کامل اجرا شده و رویه سنگ براق شود، اگر این ساب و مراحل برای بندکشی سنگ اجرا شود تا سال ها هیچ سیاهی داخل و روی بند جذب نشده و ماندگاری آن بسیار بلند مدت است.

کفسابی بند سنگ با فرچه شویی

قیمت کفسابی بند سنگ

معمولا کفسابی برای کل سنگ اجرا شده و تنها برای بندسنگ نیست در کفسابی سنگ خانگی که برای کل کفپوش اجرا می‌شود بند سنگ نیز یکی از خدمات کفسابی است و شامل همان قیمت متری چقدر است محاسبه می‌شود، اما در بعضی از مواقع بندهای نامرغوبی که کار می‌شود و سیاهی را سریع جذب می‌کند نیاز دارد تا یک بار خالی شده و بصورت کامل از اول پر شود هزینه برش بند سنگ بصورت متر طولی محاسبه می‌شود و بسته به جنس سنگ از 25-40تومان است که متراژ آن در صد متر می‌شود 30 متر.

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید