کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تشخیص کفسابی اصولی با 5 روش ساده

فهرست مطالب

کفسابی اصولی چیست

کفسابی اصولی، هر حرفه‌ای یک فوت فن‌های برای اینک بدانیم کار تمام شده است دارد، کفسابی نیز در یک نقطه‌ای تمام می‌شود و کارفرما دوست دارد بداند که سابی که روی سنگ انجام شده به نحوه احسن انجام شده است یا خیر، تشخیص کیفیت ساب و دانستن مراحل آن را کفسابی اصولی می‌گویند.
فرقی نمی‌کند توافق شما برای سنگ، سرامیک، یا پارکت است، با هر دستگاه یا ابزاری کار تمام شده باید با توافق شما صدق داشته باشد و همانند صحبتی که بین شما بوده انجام شود.

از کجا باید ساب درست را تشخیص دهیم

اکثر ما زمانی که یک کاری را درخواست می‌کنیم، دوست داریم بدانیم که آیا کار درست انجام شده یا نه، برای کفسابی درست و اصولی نیازمند دانستن یکسری قواعد و اصول در این بخش هستیم، البته که کفسابی کار بسیار پیچیده‌ای نیست، با استفاده از یک‌سری نکاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد می‌توانید متوجه این که کار به درستی انجام شده است یا خیر بشوید.

کفسابی اصولی

5 روش ساده تشخیص کفسابی درست

روش‌های دانستن کفسابی اصولی پیچیده نیست اما برای اینکه از بخش های مختلف آن آگاه شوید باید با نهایت دقت به این موضوع به پردازید.

البته قبل از انجام تشخیص ساب در ابتدا با کفساب خود یک قرارداد بنویسید و مراحل ساب درخواستی را در آن قید کنید.
1-اضافه نکردن و اصطلاح آن دبه نکردن فرد کفساب در وسط کار از نکات مهم در کفسابی اصولی است، یعنی بیشتر شدن قیمت کار در وسط پروژه به طور ناگهانی، از جمله تخلف‌های شایان در این حرفه است و باید با آن بصورت قاطع برخورد شود، البته این موضوع جوانب مختلفی دارد ممکن است بعضی مواقع متراژ کار بیشتر شود.

یا نوع ساب درخواستی یا مواد درخواستی را تغییر دهید در چنین شرایطی باید بصورت دوطرفه به توافق برسید، انجام کفسابی با قیمت مناسب و بالانبردن ناگهانی قیمت از نکات قابل توجه در یک کفسابی اصولی و درست است.

تشخیص کفسابی اصولی

2-تراز بودن سنگ، اگر سنگ شما به تازگی فرش شده است، یا کار کفسابی را روی آن انجام نداده‌اید حتما متوجه پستی بلندی و ناخنک‌های روی سنگ خود شده‌اید، در یک کفسابی اصولی تمامی این ناخنک‌ها باید کامل از بین برود و هیچ پستی بلندی روی سنگ باقی نماند، در پی این ناهمواری باید تمامی خراش و خط و خش‌ها نیز از روی سنگ مرتفع شود.

3-پر بودن تمامی درزها و سوراخ‌های خالی سنگ، در هر حالت چه خودتان درخواست برش بند را داده باشید، چه کفساب آن‌ها‌ را پر کرده باشد، در اتمام کار نباید هیچگونه درز، شکستگی، سوراخ روی سنگ باقی مانده باشد، تمام آن‌ها باید کامل پرشده و روی آن صیقل خورده باشد، همچنین بهتر است دستتان را روی قسمت‌های پرشده بکشید تا اگر درخواست بتونه کاری را داشته باشید، از محکم بودن مواد آن مطمعن شوید، چرا که اگر چسب بتن کمتر از سیمان در بتونه کاری استفاده شود پس از اتمام کفسابی بندها خالی می‌شود.

4-عدم وجود پستی بلندی در سطح سنگ، حتما یکی از دلایلی که ما اقدام به کفسابی سنگ خود می‌کنیم، وجود خراش‌ها که در اثر کشیدن مصالح یا وسایل خانه روی سنگ می‌افتد است.

در کفسابی یک لقمه وجود دارد به نام 36 این لقمه کارش لایه برداری از سطح سنگ است، یعنی برای اینکه پستی بلندی از روی سطح صاف شود، این لقمه بسته می‌شود تا سنگ را تراش دهد، بخاطر‌ زبر بودن مواد الماسی این سنگ، خط و خش های را در ساب اول روی سنگ ایجاد می‌کند، کفساب متخصص با استفاده درست از ساب‌های بعدی این خط و خش‌ها را از روی سطح سنگ مرتفع می‌کند و اثری از آن را روی سنگ باقی نمی‌گذارد.

اما اگر آن‌ها را روی سنگ خود ببینید، یک ایراد برای کفسابی است و باید درست شود، توجه داشته باشید، وجود خراش‌های ریز در گوشه‌های کار کنار قرنیز اندازه یک تا دو سانت، شامل این بخش نمی‌شود کله ساب سنگسابی گرد است و گوشه‌های محیط را به خوبی ساب نمی‌زند، اگر در توافق اولیه شما آمده باشد کفساب باید با کفسابی دستی سنگ شما را ساب بزند، در این حالت نیز کیفیت کار اندازه ساب سنتی با دستگاه بزرگ نخواهد بود اما خط و خش‌ از روی آن ناپدید می‌شود.

5-مهم‌ترین بخش کفسابی اصولی، براق شدن یک دست سطح، شاید یکی از دلایلی که درخواست سابزنی داشته‌اید عدم براقیت یکدست سنگ، یا مات بودن آن است، در کفسابی اصولی باید تمامی سطح بصورت یکدست براق و صیقلی‌ شود، برای اینکه بتوانید متوجه این موضوع شوید، لامپ‌هارا روشن کنید در قسمت‌های مختلف قدم بگذارید انعکاس نور را نگاه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد، البته اگر سنگ شما جزو معدن‌های سنگ رگه دار باشد، ممکن است روی بعضی سنگ‌ها مقدار رگه زیاد باشد تا نور را به خوبی منعکس نکند، و این ربطی به ساب اجرایی ندارد، اما در سنگی که رگه ندارد کار باید بصورت یکدست براق شده باشد.

دلیل براق نبودن یکدست محیط این است که کفساب با حوصله تمام بخش‌ها را ساب نداده و یک جا را زیاد سابیده یک جا را کم، به همین دلیل می‌گوییم کفسابی یک کار تخصصی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود.

سنگسابی اصولی چیست

سخن پایانی

در بالا نکاتی که راجب تشخیص کفسابی اصولی باید بدانید گفته شد، اما در نظر داشته باشید بجای اینکه بخواهید کار را به آن جاهای سخت بکشانید، اگر متراژ کار شما زیاد است یا تعداد واحد ها زیاد است، هم قراداد مهم است، هم نمونه کار، از کفساب بخواهید سابی که در مورد آن یک قیمت را به شما داده است اجرا کند، اگر نوع کفسابی اجرا شده باب میل شما بود تمامی قسمت‌های دیگر را همانند آن سطح برای شما ساب بزند.

نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید