کفسابی نیل

تلفن شرکت:  ۰۹۱۹۵۵۴۷۷۰۷             شنبه تا جمعه

آدرس: نسیم‌شهر-مجتمع سیتی‌سنتر‌-طبقه۳-کفسابی نیل

5 روش نگه‌داری و تمیز کردن گرانیت

در این مقاله می‌خوانید

تمیز کردن گرانیت

امروز در کفسابی نیل راجع به تمیز کردن گرانیت و روش‌های نگهداری از این سنگ با ارزش در کفپوش‌ها و خانه‌ها صحبت می‌کنیم برای اینکه بتوانیم یک گرانیت تمیز و زیبا داشته باشیم بهتر است که راه‌ها و روش‌های نگه‌داری از آن را بلد باشیم.

نگه‌داری از سنگ گرانیت به منزله حفظ و دوام همچنین بالا بردن مقاومت آن در مقابل گرد و غبار و آلودگی‌ها همچنین جذب آب است.
گرانیت به خاطر جنس آهنی که دارد جزو سنگ‌هایی است که در پارکینگ و قسمت‌های راه پله فراوان است.

از همین رو حفظ و نگهداری از این سنگ‌ها کار سخت و دشواری برای استفاده کنندگان نخواهد بود.
در ابتدا می‌پردازیم به راه‌های نگه‌داری از سنگ گرانیت چرا که قبل از نظافت این سنگ بهتر است بدانیم که بایدها و نبایدهایی که روی این سنگ باید انجام داد چیست؟

در خدمات کفسابی خواندیم که گرانیت جزو سنگ‌هایی است که ۷۰ درصد آن را آهن تشکیل داده است به همین خاطر مواد شوینده نمی‌تواند به بافت‌های گرانیت آسیب بزند.

اما این دلیل نمی‌شود که ما بخواهیم برای تمیز کردن سنگ‌های خود به صورت مداوم از شوینده‌ها یا جوهرنمک استفاده کنیم.

تمیز کردن گرانیت

نگه‌داری از گرانیت در مقابل روغن وسایل نقلیه

روغن وسایل نقلیه از قبیل ماشین و موتور یکی از دشمن‌های بزرگ سنگ گرانیت است که در کفسابی موزاییک به آن پرداختیم برای اینکه بتوانیم سنگ خود را در مقابل این مواد آسیب زننده به این سنگ مراقبت کنیم.

بهتر است که از سالم بودن موتورهای وسایل نقلیه خود اطمینان پیدا کنیم و در صورت مشاهده روغن ریزی هر کدام از وسایل نقلیه خود فورا یک اقدام صحیح را برای جلوگیری از ریزش آن روی سنگ گرانیت خود انجام دهیم.

روغن وسایل نقلیه به خاطر جنس پلیمری که دارند سریعا در بافت‌های گرانیت نفوذ کرده و به خورد آن می‌روند روغن ماشین اگر مدت زمان کوتاهی نیز روی گرانیت بماند می‌تواند که کاملاً لعاب آن را سیاه کرده و گرانیت را به طور کامل خراب کند.

در حفظ و نگهداری سنگ گرانیت تنها دو عامل بسیار مهم و ضروری خواهد بود که باید از ریختن آنها و ماندن آن در سنگ گرانیت خود جلوگیری کنید که یکی از آنها روغن بود و دیگری رسوب آب است.

بیشتر بدانید: مراحل کفسابی 

ماندن رسوب آب روی گرانیت و آسیب آن

رسوب آب یکی دیگر از مشکلاتی است که از روی سنگ گرانیت مرتفع نمی‌شود گرانیت با وجود جنس سختی که دارد در مقابل رسوب آب و روغن بسیار ضعیف عمل می‌کند در واقع تمام سنگ‌های خوب نیز نقطه ضعف‌هایی دارند.
که از نقطه ضعف‌های سنگ گرانیت می‌شود به روغن و رسوب آب اشاره کرد در مقابل آن گرانیت با شستشوی مواد شوینده یا ریختن انواع جوهر نمک و مواد اسیدی اصلاً آسیبی نمی‌بیند.

برای اینکه بتوانید از رسوب آب یا ماندن آن بر روی سنگ گرانیت خود جلوگیری کنید کافیست که پس از استفاده آب در بخش پارکینگ یا حیاط خود که سنگ‌های گرانیت دارید با استفاده از طی‌های آبکش تمیز کنید.

مطلب مرتبط:  کفسابی در ارومیه 2 زمان مهم برای کفسابی

گرانیت سنگی است که به خاطر سختی بالایی که دارد معمولاً در راه پله، حیاط، یا پارکینگ‌ها فرش می‌شود.
از این رو در تمام این قسمت‌ها ما ایرانی‌ها شیر آب داریم شیر آب‌هایی که معمولاً چکه می‌کند و قطره قطره آب از آن بر روی سنگ می‌ریزد شاید در وهله اول این قطره قطره زیاد به چشم ما نیاید و برایمان مهم نباشد.

اما اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم شاید سنگ را بشود تعویض کرد اما اگر آب از بین برود دیگر نمی‌شود آن را برگرداند پس قبل از اینکه به فکر سنگ خود باشیم بهتر است که در صرفه‌جویی و حفظ آب که یکی از مهم‌ترین دلایل حیات ما انسان‌ها است کوشا باشیم.

در درجه دوم همین قطره قطره‌هایی که روی سنگ می‌ریزد به مرور زمان به داخل بافت آن نفوذ کرده و می‌تواند آسیب جدی به سنگ وارد کند.
تعویض کردن سنگ گرانیت یا هر سنگ دیگری شاید در قفل در آسان باشد اما کندن و خریدن دقیقاً همان رنگ و همان جنس از گرانیت کار آسانی نخواهد بود البته که فقط بحث تعویض آن نیست و باید هزینه و زمانی که صرف آن خواهید کرد را نیز در نظر داشته باشید.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به موضوع داشته باشیم سنگ گرانیت در مقابل دو چیز واکنش نشان می‌دهد که یکی از آنها آب یا رسوب آب و دیگری روغن وسایل نقلیه است اگر از گرانیت خود در مقابل این دو نگهداری کنید.

سنگ گرانیت شما تا سال‌های سال آسیب جدی نخواهد دید پس در ادامه می‌پردازیم به روش‌های تمیز کردن گرانیت.
اگر در سطح اینترنت به دنبال روش‌های نظافت و یا تمیز کردن گرانیت باشید با مقالات زیادی روبرو خواهید شد که هر کدام از آنها یک روش را برای تمیز کردن این سنگ به شما ارائه می‌کنند.

اما در واقع ما در اینجا احتیاج داریم بدانیم که باید از چه روشی برای تمیز کردن گرانیت خود استفاده کنیم تا علاوه بر داشتن یک سطح تمیز آسیبی نیز به سطح آن نرسد.
قبلاً در کفسابی در کرج خواندیم که نظافت اجمالی برای انواع سنگ‌ باید بدون مواد شوینده انجام شود.

چرا که مواد شوینده، که می‌تواند جوهر نمک، وایتکس، من یا انواع اسیدها باشد در نظافت اولیه شاید سنگ را به خوبی تمیز کند و عاری از هرگونه سیاهی، اما به مرور زمان و با رفت و آمد روی سطحی که با شوینده تمیز شده است لعاب آن از بین رفته و بافت‌های آن سیاه می‌شود.

این سیاهی دیگر با نظافت معمولی از بین نخواهد رفت و برای تمیز کردن آن مجبور به استفاده مجدد از آنها خواهید بود که هر بار استفاده از آن یک لایه بسیار ضخیم از روی سنگ را تراش می‌دهد، در صورت استفاده مداوم دیگر کفسابی که یک روش نوین برای تمیز کردن و ترمیم سنگ است هم جوابگوی آن نخواهد بود و به اجبار باید با یک هزینه سنگین سنگ‌های خود را تعویض کنید.

گرانیت با وجود تمام این صحبت‌هایی که شد از این مسئله مستثنا است و با استفاده یا شستشو با شوینده‌ها آسیبی به بافت یا لعاب آن نخواهد رسید.
البته که این بدان معنا نیست که شما هر لحظه بخواهید که سنگ گرانیت را با شوینده تمیز کنید.

مطلب مرتبط:  کفسابی میز کانتر 5 روش نگه‌داری سنگ‌های تزیینی بدون هزینه

برای تمیز کردن گرانیت ۵ روش اجمالی وجود دارد که قبل از استفاده از شوینده‌های قوی می‌توانید از آنها برای تمیز کردن گرانیت خود بهره ببرید.

تمیز کردن گرانیت با تاید و ریکا

تمیز کردن گرانیت با آب و ریکا: همانطور که در کفسابی پارکینگ خواندیم تمیز کردن گرانیت در پارکینگ با استفاده از آب و ریکا امکان‌پذیر است گرانیت به خاطر جنس آهنی که دارد جذب کثیفی بسیار پایینی دارد.

و سیاهی به سختی در خورد آن نفوذ می‌کند برای همین برای نظافت گرانیت‌های خود در قسمت پارکینگ که همیشه با رفت و آمد ماشین و انسان مواجه است آب و ریکا کفاف است.

نحوه تمیز کردن گرانیت با آب و ریکا به این شکل است که ابتدا یک سطل بزرگ را پر از آب می‌کنیم و مقداری مایع ریکا یا دستشویی را به آن اضافه می‌کنیم تا آب و کف از آن حاصل شود سپس با استفاده از یک طی جارو ب و کف را روی گرانیت کشیده و سطح آن را کامل پوشش می‌دهیم.

حدود نیم ساعت اجازه می‌دهیم تا آب و کف کامل بر روی گرانیت نفوذ کند ریکا به خاطر جنس سردی که دارد به آرامی در خورد سنگ نفوذ کرده و سیاهی‌ها را از داخل آن بیرون می‌آورد.

بعد از نیم ساعت با استفاده از یک شلنگ آب یا سطل آب شروع به تمیز کردن آب و کف از روی گرانیت می‌کنیم خواهید دید که تمامی سیاهی‌هایی که در سطح گرانیت جمع شده بود به خوبی تمیز شد و شما یک سطح تمیز و براق خواهید داشت.

تمیز کردن گرانیت با تاید یا رخشا: یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن گرانیت بدون آنکه آسیبی به بافت سنگ برسد آب و تاید است یک روش سنتی اما کارساز.
استفاده از پودر رخشا برای تمیز کردن کثیفی‌های ضخیم از روی گرانیت است.

روش استفاده از این مواد به شکل آب و ریکا است که باید از آن کف درست کنیم.
معمولاً برای تمیز کردن کثیفی‌های ضخیم از روی گرانیت از تاید و رخشا استفاده می‌کنیم کثیفی‌هایی که با آب و ریکا تمیز نشد را می‌شود با این ترکیب از بین برد.

تمیز کردن گرانیت با وایتکس: اگر مقدار سیاهی و کثیفی روی گرانی بیش از آن چیز بود که با دو محلول قبلی از بین نرفت باید کمی مقدار اسید مواد خود را زیاد کنید.

در این مرحله از وایتکس استفاده می‌کنیم البته نباید وایتکس را به صورت کامل و خام روی سنگ استفاده کرد.
بهتر است هر یک عدد از آن را با دو یا سه لیتر آب قاطی کرده و با فرچه‌های پلاستیکی روی قسمتی که سیاهی در آن وجود دارد بکشید.

بعد از کشیدن محلول روی گرانیت حداقل ۲۰دقیقه تا نیم ساعت صبر می‌کنیم تا محلول به خوبی در بافت‌های گرانیت نفوذ کند سپس آن را با آب کامل شستشو می‌دهیم.

مطلب مرتبط:  کفسابی در سردار جنگل(0تا100)

در زمان استفاده از وایتکس به خاطر درصد کمی از مواد اسیدی که در آن گنجانده شده است بهتر است که از ماسک و دستکش‌های پلاستیکی برای بالا بردن ایمنی بدن خود استفاده کنیم.

تمیز کردن گرانیت با شوینده من: زمانی که به اینجای مقاله رسیده‌اید یعنی سه روش قبلی برای از بین بردن سیاهی از روی گرانیت شما کافی نبوده است این بدان معنی است که سیاهی به وجود آمده جنس بسیار ضخیمی دارد و باید از مقدار اسید بیشتری برای تمیز کردن آن استفاده کرد.

همانطور که در کفسابی راه پله خواندیم برای نظافت سنگ گرانیت که سیاهی آن بیش از حد معمول است بهتر است از کمی شوینده من استفاده کنیم.

این شوینده هیچ آسیبی به بافت گرانیت نخواهد زد البته استفاده مداوم از آن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود و استفاده از آن برای کل سطح گرانیت نیز زیاد درست و اصولی نیست.

پس برای قسمت‌هایی که سیاهی ضخیمی دارد و با سه روش قبلی تمیز نشده است بهتر است کمی از آن را روی قسمت آسیب دیده ریخته و کمی صبر کنیم.

بعد از گذشت مدت زمانی کوتاهی آن را با آب کامل شستشو داده و سطح گرانیت را تمیز می‌کنیم.

شستشوی گرانیت با شوینده

تمیز کردن گرانیت با جوهر نمک: متاسفانه اگر گرانیت شما با چهار روش قبلی تمیز نشد یعنی سیاهی به وجود آمده یا حاصل رسوب آب یا به خاطر روغن ماشین است.

به همین علت سیاهی به وجود آمده کمی فراتر از حد انتظار بوده و با روش‌های قبلی تمیز نخواهد شد از این رو استفاده از جوهر نمک برای تمیز کردن سیاهی روغن و لکه‌های رسوب آب پیشنهاد می‌شود البته که این روش نیز برای از بین بردن این دو لکه ۵۰/۵۰ است.

قیمت کفسابی و جوهر نمک تقریباً یکسان خواهد بود پس اگر روی سنگ شما روغن یا رسوب آب وجود دارد بهتر است که از کفسابی استفاده کنید اما به هر دلیلی شما علاقه‌ای به استفاده از سنگ سابی نداشته باشید می‌توانید از جوهر نمک استفاده کنید.

قبل از باز کردن درب بطری جوهر نمک حتماً دو عدد دستکش و دو عدد ماسک بر روی دستان و صورت خود قرار دهید.
سپس درب بطری را باز کرده و مقداری آن را داخل یک ظرف بریزید، به ازای هر نیم لیتر از جوهر نمک ۴ لیتر آب قاطی کرده و آنها را با هم ترکیب کنید.

نیم ساعت آن را روی قسمت روغنی یا لکه آب می‌ریزیم و صبر می‌کنیم پس با مقدار زیادی آب سطح را چندین بار شستشو می‌دهیم.
اگر لکه روی گرانیت از بین نرفت یعنی تا انتهای سنگ نفوذ کرده و باید تعویض شود.

مسیریابی کفسابی و نماشویی نیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

جهت ثبت درخواست خدمات و مشاوره رایگان تماس بگیرید